Thunderbird kan ziggonnl niet vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

bolkedebeer

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2007
Berichten
66
Thunderbird geeft bij het ophalen/verzenden van berichten aan dat hij de server ziggonl niet kan vinden. Dat is ook logisch want het moet zijn ziggo.nl. Maar hoe ik mijn best ook doe, die punt tussen ziggo en nl accepteerd thunderbird niet. Gisteren was het nog O.K. en sinds vanmiddag heb ik dat probleeem.
 
Welke serveradressen heb je precies ingevuld voor POP/IMAP en SMTP? Met alleen ziggo.nl zal het niet werken, daar moet nog iets voor zitten.
 
Dag, ik had direct gereageerd op uw vragen, maar op de een of andere manier is het kennelijk niet weggestuurd. Althans ik kan het niet weer vinden. Ik geef ze nu nogmaals door.
Inkomende server instellingen:
uitg.serverinstellingen server smtm.ziggo.nl
serverpoort 587
typeversl. STARTTLS,TLS of SSL
verificatie vereist: ja
gebruikersnaam xxxxxx
wachtwoord xxxxx

*Server imap ziggo.nl
serverpoort 993
type versleuteling TLS/SSL
verificatie vereist ja
gebruikersnaam xxxxxxxxxxx
wachtwoord xxxxxxx
Ik hoop dat het nu wel goed gaat en vooral, dat u er wat mee kunt.

Met vriendelijke groeten,

Bolke
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het lijkt me niet echt verstandig om hier nu gebruikersnamen en wachtwoorden neer te gaan zetten...

Probeer de instellingen eens aan te passen met de serverinstellingen zoals aangegeven op de website van Ziggo.
 
Bij mij staat er op https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/e-mail/serverinstellingen
Uitgaande serverinstellingen
server: smtp.ziggo.nl
serverpoort: 587
type versleuteling: STARTTLS, TLS of SSL
verificatie vereist: ja
gebruikersnaam: volledig e-mailadres
wachtwoord: je e-mailwachtwoord
Hoe kom jij aan
uitg.serverinstellingen server smtm.ziggo.nl
Zijn er nog meer vergissingen... neem aan dat je zo een stuk toch copied en niet overtypt... das een risico op fouten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
thunderbird kan ziggo.nl niet vinden.

was fout moet uiteraard zijn smtp.ziggo.nl Desalnietemin doet thunderbird het nog steeds niet. Verwijderen en opnieuw installeren is dat de oplossing? of een ander emailprogramma installeren?
 
Indien je wel via Ziggo live mail bij je mail kan komen ligt het gewoon aan de instellingen in TB, die gebruik ik al jaren i.c.m. een Ziggo abbo.

Of zet je back-up terug van een paar dagen geleden alleen vermoed ik dat je die niet hebt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan