Wederom error 0xc000000e en boot probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

heinflhs

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2014
Berichten
675
Hallo,

Gisteren is mijn pc nadat hij het ong. 6 weken prima gedaan heeft gecrasht met error 0xc000000e en weigerde op te starten. Via Disk Master Free en de oude Dell Optiplex als "hulpmachine" is het gelukt om de backup naar de SSD terug te zetten. De SSD werkt prima bij de Dell, maar op de PC waar hij zou moeten werken lukt dat niet.

zie: https://www.minitool.com/data-recovery/fix-error-0xc000000e.html


Op pagina 3 is de foutmelding die ik ook kreeg. De backup naar de SSD heeft het boot probleem niet opgelost.


Met de info via Minitool zal het wel lukken om de bootsector te repareren (hoop ik). Maar in december afgelopen jaar trad dit probleem ook op. Als ik de pc afsluit gebeurt dat op de normale weg en dan zou de info correct moeten worden weg gechreven.
Hoe komt het dat ik om de pak em beet 6 weken deze narigheid meemaak?


moederbord 990FXA-GD65
24 GB ram DDR-3
AMS FX 8150
Radeon 470 met 8 HB
 
Zou dan de firmware van de SSD eens controleren, of deze up-to-date is.....
Zou niet de eerste keer zijn dat een verouderde firmware problemen veroorzaakt...
 
Ik heb de drive door Magician laten controleren en deze zou de laatste firmware moeten hebben. Maar als de SSD met de Dell goed werkt, maar niet met de 990FXA pc dan kan het eigenlijk niet aan de SSD liggen?

Heb de kabels van de SSD bij de 990FXA verwisseld en het resultaat was hetzelfde. Ik ben bang dat het moederbord langzaam ter ziele aan het gaan is?
 
Laatst bewerkt:
Hallo

Zaken die je zou kunnen controleren .... ik weet niet wat je al hebt gedaan --> niet echt vermeld.


Test het geheugen met memtest op stabiliteit.

Boot deze p.c. eens met een o.s. , en ....

Test dan eens het lezen en schrijven op een test h.d.d. op integriteit met h2testw.

Motherboard zul je al wel zuiver/stofvrij hebben gemaakt ... motherboard op bolle / lekkende condensatoren ook .

Koppel deze s.s.d. eens aan op een andere sata poort v/h motherboard ???


P.c. is aangesloten op een geaard stopkontakt ???

Indien niet --->

Kan lang goed gaan .... , maar opbouw door statische elektr. (droge lucht) is meer dan realistisch in deze periode.

Chassis p.c. staat dan zo goed als zeker op een potentiaal van +/- 120V (door netontstoorfilters , etc ...).


Peter
 
Laatst bewerkt:
Jawel, het staat er. Ik heb bij de AMD PC (laten we zeggen de eigenlijke PC) de kabels (voeding en data) gewisseld. Geen resultaat. Heb de SSD via Samsung Magician laten controleren en hij heeft de laatste firmware.

Heb de SSD in de oude Dell ingebouwd en ziedaar, de Dell start probleemloos op en ik kan met W10 werken. h2testw functioneert niet, ik krijg het niet aan het draaien.

Maar jouw opmerking over statische electriciteit en de droge lucht interesseert mij. Ik ben verhuisd en de PC staat inderdaad niet aangesloten op randaarde.

Zal hier naar kijken.

Voor verdere oplossingen houd ik mij uiteraard aanbevolen.


grtzzzzzzzzzzzzz...................

Dus, ik
 
@ LP da's wel heel interessant.
Als dat klopt dan heeft Samsung volgens mij een groot probleem. Dank (wederom) voor een waardevolle tip. Ik ga er achter aan en kom er op terug.


grtzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz.................................
 
Ligt niet aan de Samsung maar aan die chipset, die amd 990fx geeft ook op andere terreinen problemen.
 
zou kunnen. Heb zowel Samsung als MSI gemaild met info omtrent de storingen. Van Samsung al antwoord gehad. MSI hult zich voorlopig in stilzwijgen.


Wordt vervolgd..........................
 
ben bang dat je gelijk krijgt, tot nu toe niets gehoord van MSI. Slechte zaak. Nu wordt het denken welke oplossing het beste is. Een nieuw MB? Maar dan zit ik met 24 GB DDR 3 Ram geheugen. Of een andere SSD en deze maar tegen een ramschprijs op Marktplaats verpatsen? Lastig. Ik ben er nog niet uit. We zullen zien.
 
Je kunt er toch ook een SSD bijkopen en die Samsung als opslag gebruiken....lijkt mij de goedkoopste oplossing.
Moederbord vervangen is grote kul in mijn beleving...
 
Je kunt er toch ook een SSD bijkopen en die Samsung als opslag gebruiken....lijkt mij de goedkoopste oplossing.
Moederbord vervangen is grote kul in mijn beleving...

Gisteren heb ik geprobeerd of de AMD met de C: Schijf van de Dell opstart. Doet hij niet. Krijg dan dezelfde melding als met de SSD. Dus moet nog even denken wat het nu precies is. Heb ook andere kabels geprobeerd. Zelfde resultaat.
 
Welke bios versie staat er op?

En de schijf is natuurlijk geen C:, dat is een Windows partitieletter.

En wat voor een schijf is dat?
 
WD SATAII 232 GB.
BIOS Brand DELL Version A22 Day: 11-06.2012


NB dit zijn de gegevens van de Dell Optiplex, niet van de AMD
 
Vanmorgen de SSD toch maar weer aan andere voedingsdraden aangesloten en huppekee het beest start perfect op en werkt weer prima. Fijn, maar ook een tikje frustrerend want op dit moment denk ik dat het enkel een kwestie van tijd is tot de volgende storing. Het is dus niet de SSD, het ligt ook niet aan de bekabeling dus zou als enige het MB overblijven.


Ik wacht op de volgende storing en dan breng ik hem weg naar de PC shop. Kunnen die jongens hun licht laten schijnen.
Heb ook de BIOS via MSI site gedownload en geïnstalleerd.


Dank aan allen die serieus mee hebben gedacht. Als ie weer crasched en ik heb de oplossing zal ik ze ( ter lering ende vermaak) uiteraard hier plaatsen.




Grtzzzzzzzzzzzzzzzzzzz..............
 
Ik heb dat soort dingen ook wel gehad.
Ik los het op door de windows cd in te voeren en een herstel de doen
Daarna was het weer normaal
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan