• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

cel kleur hex waarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

W Bloemendal

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2001
Berichten
503
hoe kan ik een cel keuren naar een hex waarde in een andere cel.

Ik heb een lijst met hex kleurnummers en nu wil ik in de cel er achter de cel in die kleur gekleurd hebben ik kan het wel handmatig klaar krijgen,
maar is hier geen code of formule voor.
 
Laatst bewerkt:
Totaal onduidelijk wat je precies probeert te bereiken.
Gebruik voor kleuren tevens geen hex waarden maar Long of RGB.
 
Ik kan het hex getal wel in rgb uitsplitsen maar daar moet ik dan toch nog een formule voor hebben om de kleur te krijgen
 
Het resultaat van de RGB functie IS de kleur.
 
Een voorbeeldbestand doet soms wonderen. Kleurplaten kan je overigens beter in andere applicaties maken.
 
Je verteld ook nog steeds niet wat je nu precies wilt.
Wat wil je een kleur geven?
Een cel? Een tab? Onderdelen van een Userform?
 
Zie begin vraag had daar nog een aanpassing gedaan.
Ik heb een lint met hex nummers en daar wil ik in de cel daarvoor de bijbehorende kleur krijgen.
 
Waar blijft de oplossing dan @OctaFish? Toegevoegde waarde heeft jouw bericht iig niet.
 
Je hebt gelijk uiteraard Octafish.
Dat staat er, maar ik begrijp die zin niet helemaal.
Staat er een hex waarde in een cel en wil je een andere cel de kleur geven die bij die hex waarde hoort?
Dan is het Range("A1").Interior.Color = Rgb(Range("B1").value)
E.e.a. dan weer afhankelijk van hoe de waarde in B1 is genoteerd.

Of wil je de tekst in A1 die kleur geven?
Dan wordt het weer anders.
M.a.w. leg eens duidelijk uit wat precies je bedoeling is en geef een voorbeeld.
 
Laatst bewerkt:
w bloemendal, plaats even een excel voorbeeldje
je krijgt iets van [A1].Interior.Color = RGB(0, 0, 255)
of gewoon [A1].Interior.Color = 255
 
Laatst bewerkt:
Een cel kleuren is geen text kleuren.
Ik heb in kolom b een list met hex waarden en nu wil ik de daarbij horende kleuren in kolom a. Zo wel duidelijk ?
 
Plaats nou even een voorbeeld documentje, dan krijg je een duidelijk antwoord op je vraag.
 
Moet eerst nog een bestand je maken is een blad in een groter bestand en heb het nu niet bij de hand.
 
Als je laat zien wat er precies in de cel met de hex waarde staat dan is dat al voldoende om je vraag te kunnen beantwoorden.
Daarnaast heb ik in #11 al een voorbeeld gegeven.
 
Laatst bewerkt:
18 posts verder en je blijkt niets te hebben.....:shocked:
 
Code:
=65536*hex.n.dec(deel(a1;1;2))+256*hex.n.dec(deel(a1;3;2))+hex.n.dec(deel(a1;5;2))
Hex in deze vorm 467321
 
Laatst bewerkt:
Eén van de wegen naar Rome ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan