harde schijf vervangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Berichten
2.085
Ik heb een Dell Optiplex 7010 Desktop waarvan ik de harde schijf wil vervangen. Ik zocht op internet naar handleiding, maar het enige wat ik kan vinden is een handleiding waarbij de harde schijf op een andere plaats in de PC zit.
Mijn harde schijf bevindt zich overduidelijk aan de voorkant van de PC direct onder de DVD-speler.
Het lukt mij wel om de DVD-speler te verwijderen, maar hoe ik vervolgens de harde schijf moet verwijderen is me niet duidelijk.
Wie kan mij helpen?

Vriendelijke groet,
Marianne
 

Bijlagen

  • 20210211_160616.jpg
    20210211_160616.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 43
  • 20210211_160632.jpg
    20210211_160632.jpg
    975,2 KB · Weergaven: 35
  • 20210211_160656.jpg
    20210211_160656.jpg
    928,2 KB · Weergaven: 37
Laatst bewerkt:
Misschien moet je een paar schroefjes losdraaien?
Laat eens een paar detail-foto's zien.
 
Ik zocht al naar los te draaien schroefjes, maar die zie ik niet. Er moet iets worden "losgeklikt".
Ik heb de foto's nu toegevoegd.
 
Het frontje zal wel van de computer afgenomen moeten worden. Ik zie dat er zwarte grendels zijn die, wanneer je ze indrukt, het frontje naar boven laten schuiven. Op afbeelding 3 links boven. Het wat naar boven geschoven frontje gaat er dan naar voren getrokken vanaf. Je ziet dan de lade waarin de schijf vast zit aan twee blauwe plastic stroken.
 
Laatst bewerkt:
Dit was een betere handleiding. Het is gelukt!
Nu het volgende deel van de operatie: de nieuwe harde schijf plaatsen, dat is een SSD 2,5", terwijl de oorspronkelijke een reguliere HDD was van 3,5". Eens kijken hoe ik die bevestigd krijg...
 
Normaal doe je dat met dit.
Maar je zou het ook met dubbelzijdig plakband op de oude plaats van de hdd kunnen plakken.
 
De computer draait weer, nu met de nieuwe harde schijf. Ik moet het nog netjes afwerken, zoals de bracket die @puppie noemt.
Iedereen hartelijk dank voor het meedenken en adviseren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan