Geluid loopt niet synchroon met beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

karine

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 feb 2001
Berichten
3.606
IK heb vanmiddag een live uitzending van mijn werk van 1u45 min opgenomen met een screen recorder.
Resultaat is een 4GB MP-4 bestand.
Probleem is echter dat het geluid een stuk achterloopt. Met VLC krijg ik dit wel goed maar kan het niet opslaan.

Heeft iemand een idee hoe ik dit op een makkelijke manier synchroon kan krijgen ?
 
Opname van 4GB het geluid een stuk achterloopt. Dat kan als er rommel gebruikt word.
En als je het afspeelt met VCL mediaspeler dat het geluid dan daar synchroon loopt.
Dan stel je de vraag: "iemand een idee hoe ik dit op een makkelijke manier synchroon kan krijgen"
Waar loopt het dan verkeerd?
 
Met VLC kan ik het geluid wel synchroon afspelen maar kan het bestand niet opslaan zodat ik een goede versie ervan heb.
IK heb het trouwens opgenomen met Any video recorder.
 
Dit krijg je alleen voor elkaar met een video-bewerkings programma.
Hiermee splits je beeld en geluid en vervolgens kun je het geluid handmatig synchroniseren en het programma het bestand weer laten exporteren met de audio tijdcorrectie.
Heb hiervoor geen "gratis" programma gevonden, daar zal de schoen wel wringen..
Wellicht kun je dit bereiken met "Handbrake", wat wel gratis is, maar daar heb ik mij niet in verdiept.
 
Net bezig geweest met Handbrake maar krijg de sync maar niet goed.
Als je een goed werkend betaalprogramma zou weten laat je het maar weten.
 
Wat een ellende, intussen al 5 verschillende programma's geprobeerd maar krijg het maar niet goed.
 
Dat synchroon laten lopen is inderdaad niet zo makkelijk, soms denk je dat het goed loopt en daarna is het weer out of sync.
Probeer eens avidemux, bij de audiofilters zit een optie om het geluid te verschuiven.
 
Dat synchroon laten lopen is inderdaad niet zo makkelijk, soms denk je dat het goed loopt en daarna is het weer out of sync.
Probeer eens avidemux, bij de audiofilters zit een optie om het geluid te verschuiven.

Ben ik intussen ook al mee bezig geweest. Blijkbaar is het redelijk ingewikkeld en is iemand anders het aan het bekijken.
Met Avidemux had ik het geluid synchroon maar na 10 min was het niet meer synchroon. Op 10 min terug synchroon gezet en na 20 min terug fout.
Er is dus meer aan de hand.
 
Dan maar eens proberen met virtualdub of stel je vraag op Videohelp, daar zitten deskundige mensen.

Persoonlijk vind ik het programma te moeilijk om mee te werken maar het kan erg veel.
 
Laatst bewerkt:
Momenteel is een vriend het aan het bekijken. Heel de film moet in stukken gekapt worden en dan steeds weer worden goed gezet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan