Word forumlier

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nilles6143

Gebruiker
Lid geworden
24 jun 2013
Berichten
18
Dag allemaal,

Ik zou graag bij een Word formulier het volgende willen bereiken:
Als ik in een veld b.v. de naam van een zorginstelling invul d.m.v. een 'keuzelijst met invoervak', zou ik graag automatisch de adresgegevens aangevuld hebben in de velden Adres;Postcode;Plaats;Telefoonnummer.

Volgens mij moet dat mogelijk zijn, maar hoe? Heb het gehele web al afgezocht maar helaas.
Alvast bedankt!
gr. Corné
 
Volgens mij moet dat mogelijk zijn, maar hoe?
Hele net afgezocht? Heb je ook op HelpMij gekeken? Ik ben dit soort vragen vaker tegen gekomen :). Ik geef dan ook altijd hetzelfde antwoord: dat moet je programmeren. Word heeft geen Vert.Zoeken zoals Excel om gegevens op te halen uit tabellen. En dat geeft gelijk de moeilijkheidsgraad aan: die gegevens moeten érgens vandaan gehaald worden.

En dat betekent: ergens (in een brondocument, of in de code) moet je dus vastleggen welke gegevens gebruikt moeten worden in een resultaatvelden. Nog een vraag: gebruik je een Userform voor de input, of een beveiligd (formulier)document?

Hoe dan ook: zonder een voorbeeld document kunnen we niet zoveel. Dus begin daar eens mee!
 
Voorbeeld

Hoi,

Dank voor je bericht. Heb een .dotx bijgevoegd als voorbeeld. Het is de bedoeling bij aankiezen van het veld "Instelling" het adres;PC, plaats automatisch ingevuld worden.
Ik snap dat er mogelijk een .xlsx bestand voor nodig is maar hoe maak ik die koppeling. Ik snap ook dat het wrschlk via VBA zal moeten, maar hoe??

Mogelijk dat je mij een klein beetje op weg kan helpen?
Alvast bedankt!

gr. Corné
 

Bijlagen

  • Aannameformulier test.docx
    25,2 KB · Weergaven: 67
Ok, dat ziet er uit als een document dat je kunt maken met Afdruk Samenvoegen, en dan hoeft er dus niks geprogrammeerd te worden. Maar ik heb op voorhand al wel een paar aanmerkingen. Om te beginnen: voornamen zet je doorgaans in één veld; het is nergens voor nodig om die uit elkaar te trekken. Dat heeft geen enkele meerwaarde, want je gaat die namen (vermoed ik; bij ons in de gemeente doen ze het in ieder geval niet) niet apart gebruiken. Een veld als [Leeftijd] bereken je uit de geboortedatum en overlijdensdatum en hoef je dus niet apart in te vullen (niet in Excel en niet in Word). Verder lijkt het document mij er een te zijn die je steeds per keer gebruikt, dus dat kun je zonder programmeren prima filteren. Doe er eventueel een excelletje bij met wat testdata, als je er niet helemaal uitkomt.

Sowieso moet je dus een tabel maken in Excel waarin je alle data gegroepeerd neerzet, eventueel met opzoek tabellen voor je adresgegevens etc. En dus je berekende velden voor zover nodig.
 
Dank voor je reactie, ik ga er mee aan de slag. Het AfdrukSamenvoegen ken ik wel dus ik ga proberen.
Mocht ik er niet uitkomen, laat ik me weer horen.
 
Prima. Succes en (hopelijk voor deze vraag) niet tot ziens :D.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan