• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro die zich vermenigvuldigd dmv lezen van getal uit een cel.

Status
Niet open voor verdere reacties.

mayke89

Gebruiker
Lid geworden
10 dec 2009
Samen met een kennis al naar mij vraag gekeken, alleen wij komen er niet uit. Misschien is het ook niet mogelijk, maar vragen kan altijd :).

Ik heb een bestand gemaakt. I.v.m. privacy heb ik niet alle werkbladen als informatie zichtbaar maar wel voldoende om mijn vraag te kunnen beantwoorden.

Werkblad "opdrachtkaart" heeft twee verschillende macro's. Een voor product L en een voor DG. Nu geef ik handmatig aan in D11 (L) en F11 (DG) hoeveel stuks het betreft. Door op de knop met onderliggende macro te drukken van de desbetreffende product krijg ik 1 regel bij werkblad "opdrachten" toegevoegd. Mijn vraag is, kan ik deze twee macro's zo aansturen dat de marco ook kijkt naar hoeveel producten het geldt, en daardoor zelf de aantal regels er mee vermenigvuldigd? Soms komt het voor dat er geen DG besteld worden, vandaar dat ik twee verschillende knoppen heb.

Als voorbeeld: in D11 (L) staat getal 12. Dan heb ik 12 x een regel in werkblad opdrachten nodig. Met de Marco die ik nu heb gebouwd moet ik handmatig 12 x op de knop drukken. En dit geldt ook bij artikel DG.

Hopelijk kun jij mij helpen. Alvast bedankt voor de moeite om mee te kijken.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Haal wel het wachtwoord er af.

Je hebt helemaal gelijk. WW kreeg ik er niet af, daarom heb ik bestand naar een nieuw bestand gezet.

Er staat geen code achter de knoppen.

Probeer deze 2 eens in plaats van je bestaande macro's

Code:
Sub L2()
 With Sheets("Opdrachtenkaart")
  Sheets("Opdrachten").ListObjects(1).ListRows.Add.Range.Offset(, 1).Resize(.Range("D11").Value, 13) = .Cells(3, 21).Resize(, 13).Value
 End With
End Sub

Sub DG2()
  Sheets("Opdrachten").ListObjects(1).ListRows.Add.Range.Offset(, 1).Resize(.Range("F11").Value, 13) = .Cells(2, 21).Resize(, 13).Value
 End With
End Sub

Dankjewel JV, het werkt inderdaad. Laatste vraagje, is het mogelijk dat de regels bovenaan in het werkblad opdrachten wordt toegevoegd ipv onderaan? Of moet ik een filter toepassen in de marco

Zo kan het

Code:
Sub L3()
 Sheets("Opdrachten").ListObjects(1).DataBodyRange.Rows(1).Resize(.Range("D11").Value).Insert
 Sheets("Opdrachten").ListObjects(1).DataBodyRange(1, 2).Resize(.Range("D11").Value, 13) = .Cells(3, 21).Resize(, 13).Value
End With
End Sub

Sub DG3()
 Sheets("Opdrachten").ListObjects(1).DataBodyRange.Rows(1).Resize(.Range("F11").Value).Insert
 Sheets("Opdrachten").ListObjects(1).DataBodyRange(1, 2).Resize(.Range("F11").Value, 13) = .Cells(2, 21).Resize(, 13).Value
End With
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan