Access Frontend koppelen MariaDb databasetabellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Henk Benter

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2010
Berichten
154
Ben al enige tijd op zoek naar de oplossing voor het navolgende snelheidsprobleem. Op mijn werk heb ik access-tabellen omgezet naar tabellen in MariaDb, en deze geplaatst zijn op de databaseserver van mijn werkgever. Een frontend, ontworpen in Access heb ik gekoppeld aan deze MariaDb tabellen. Dit werkt, alleen laat de snelheid te wensen over. Wanneer ik op het ID in de projectlijst klik, dan verschijnt het bijhorende projectformulier pas na een seconde of 8. Dit stoort enorm en ik krijg hierover opmerkingen. Zijn er meer forumleden die dit ook al eens hebben gehad en hiervoor een oplossing hebben gevonden. Ben al een tijdje aan het zoeken op het web en ik zou graag weer blije koppies op het werk zien. Overigens, de tabel omvat maar 417 regels projecten. In mariadb heb ik indexen aangemaakt voor de velden waarop veelal wordt gezocht.
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik het zelf zo niet, maar je geeft denk ik veel te weinig informatie over hoe je die koppeling maakt. Ik vermoed dat daar iets niet lekker zit.
 
Ben weer het e.e.a. gaan testen door wat de klooien in de eigenschappen van het formulier. De oplossing gevonden. Deze luidt als volgt: Door in de eigenschappen van het bewuste formulier de eigenschap "Type Recordset" in het tabblad "Gegevens" op "Momentopname" te zetten was het probleem verholpen. Het formulier reageert nu weer lekker snel. Morgen rol ik het e.e.a. bij ons aan de zaak opnieuw uit. Zal weer tevreden koppies op gaan leveren.
 
Interessante oplossing :). Als het om een Alleen-lezen formulier gaat, kan het denk ik geen kwaad.
 
Octafish, je hebt gelijk. Gelukkig/Toevallig gaat het in dit geval alleen om een "alleen lezen" formulier. Vanuit dit formulier wordt een projectkaart met tabbladen geopend welke wel de muteren is. Mijn collega's zijn blij met de oplossing. De vertraging is weg.
 
Laatst bewerkt:
Alternatief zou nog zijn om met een virtuele Recordset te werken; daarbij haal je met ADODB één record op en dat zet je dan op het formulier. Dat is echt beresnel :).
 
Ik ga me daar eens in verdiepen. Volgens mij heb jij daar een mooi artikel over geschreven. Heb dit onderwerp zelf nooit eerder bij de kop gehad. Dank voor je bericht.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan