Rapoo Muis en toetsenbord niet herkend bij opstarten Windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mark62

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 jul 2012
Berichten
4
Bij het opstarten van mijn Windows 10 PC worden de USB-recievers van mijn Rapoo E9260 toetsenbord en Rapoo 7200M niet herkend.
Wanneer na het opstarten de recievers even uit de USB-poort haal en er meteen weer insteek herkend hij ze beiden wèl weer.
Dit zou toch ook zònder die laatste handeling moeten kunnen?
En aanvullend nog; heeft ieder z'n eigen reciever/dongel nodig of valt dat ook te combineren tot 1?
 
Beide ondersteunen BT 3.0 en 4.0....dus het zou logischerwijs op 1 ontvanger moeten kunnen werken.
BT ondersteunt tot 7 apparaten maar er is een verschil tussen "pairen" en verbinden ( waarbij er daadwerkelijk communicatie plaats vindt ).
Vanaf BT 4.1 is het mogelijk om 2 apparaten tegelijk te verbinden en gebruiken dus het is een beetje verwarrend.
Zoals ik het inschat gaat het in jouw geval niet werken, zowel toetsenbord als muis op 1 ontvanger.
Denk dat je toch aan die 2 dongles vastzit omdat de muis een BT-LE versie ( Low Energy ) betreft.
 
Laatst bewerkt:
Steek je ze direct op een 2.0 aansluiting?
 
http://rapoo.com/downloadcenter
Zou moeten kunnen met de pairing software.
Multi mode driver heb je al?

Aanvankelijk wèl, al resulteerde dit in een prachtig chinees invoerveld. Mijn chinees is echter helaas wat roestig en gaat weinig verder dan babi pangang en ni hao.
De 2e link leek meer effect te hebben en "schoot" meteen door bij installatie wat resulteerde in advies tot een Herstart; die lijkt nu succesvol met beiden direct actief! Helaas blijkt dit enkel bij een herstart van toepassing.
Nu ik de PC ruim een uur later weer opnieuw opstart blijkt alles als "vanouds" en dienen de receivers opnieuw uit- en ingeplugd te worden alvorens muis en toetsenbord te gebruiken zijn.

:(
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan