email ophalen

Status
Niet open voor verdere reacties.

reuslucius

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2011
Berichten
68
Beste mensen, voor een aantal clubs, verenigingen en een stichting beheer ik websites. Voor het registreren bij de provider maakte ik altijd een gmail adres aan. recent zijn er een paar sites bijgekomen en iedere keer apart inloggen op ieder gmailadres is mij sites te arbeidsintensief.

Ook heeft ieder site een info adres en een adres voor de webmaster.

Wat kan ik nu het beste doen ? alle email met een emailprogramma binnenhalen ?
 
Yep, dat zou kunnen. Stel de accounts wel in op IMAP dan heb je lokaal een kopie van wat er online staat aan mail. Je lokale versie is als het ware meteen een backup.
Thunderbird als je voor gratis open Source gaat is een goed programma.
En als dat kan....een master wachtwoord op Thunderbird als je dat nodig acht... het zijn wel "webspullen" voor een ander...
 
Laatst bewerkt:
Iedereen met een eigen domein kan een eigen mailadres aanmaken, hoe deze voor het apenstaartje eruit ziet (de alias) mogen ze zelf vorm geven.
Vaak zie je info@ of contact@, maar ook wel eens webmaster@, support@ of hello@.

Dus ga eens met alle eigenaren om de tafel wat je kan afspreken.
Elke vereniging heeft eigen taken, en vaak dus verschillende mailadressen voor websiteopmerkingen, administratiezaken, ledenraad zaken.

Ik denk dat in jouw geval een webmaster@ adres een goed idee zal zijn die op alle sites gecommuniceerd wordt.
En maak voor elke mailaccount een imap-verbinding aan. Dan blijft de mail gesynchroniseerd tussen de server en de client.
 
De meest nette oplossing is om voor ieder domein een webmaster@ mailadres te maken. Op dit adres stel je dan een mailforwarder in naar je eigen mailadres.

Deze werkwijze heeft 2 grote voordelen. Alle emails krijg je op 1 plek binnen, en mocht de klant ooit naar een andere partij verhuizen dan hoeven ze alleen de forwarder te verwijderen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan