Tijdelijke internetbestanden aangevinkt niet te verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Senso

Meubilair
Lid geworden
13 jun 2016
Berichten
9.662
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H@S en Office 2021 Prof Plus
Bij schijfopruiming staat met slotje > Tijdelijke internetbestanden 2.05 GB > omschrijving opgeslagen webpagina's

Echter deze weigert om op te schonen. Ook via Instellingen van W10 > Opslag geprobeerd maar lukt niet.
Klik ik op Bestanden weergeven dan kom ik bij de map INetCache\IE > grootte op schijf 20.0 kB

Met CCleaner ook opgeschoond en
via
Win+R temp > Ctrl+A delete
Win+R %temp% > Ctrl+A delete

Browsers zijn ook alle temp/geschiedenis verwijderd.
Iemand nog een idee? Het probleem staat uitgebreid op internet. Helaas de oplossing nog niet gevonden.
 
Laatst bewerkt:
Dag, Stop dan de virusscanner of ontdoe je van de optie dat de virusscanner deze controleert want de virusscanner neemt vaak de controle ervan over. Verwijder dan de tijdelijke Internetbestanden, bij voorkeur via het menu van de browser en schakel de beveiliging weer in.
 
In mijn securityprogramma was dat al uitgeschakeld, Gedaan wat jij schreef en niet gelukt. Kom er steeds meer achter dat Windows 10 veel meer locaties heeft waar al die bestanden "verborgen" staan.
 
Bij mij staat er ook een slot pictogram in schijfopruiming zie ik nu. De tijdelijke Internetbestanden verwijderen lukte wel.

Ga je naar Bestanden weergeven, dan kan je in verkenner "Systeembestanden weergeven" gebruiken en deze mappen zien. Systeembestanden zijn anders ook verborgen in verkenner. Deze mappen zijn denk ik van de aan Microsoft gerelateerde browsers voor de actieve gebruiker. In iedere browser zouden de tijdelijke Internetbestanden te verwijderen moeten zijn, dus heeft u niet over het hoofd gezien dat u toch nog andere Microsoft browsers gebruikt heeft?
 
Lukt het niet met CCleaner of een soortgelijk programma?
 
CCleaner lukt het niet. Meeste ruimt deze wel op.

Verborgen mappen, bestanden en systeembestanden weergeven is actief. Het vreemde is dat als je zoals in post 4 staat > Bestanden weergeven groottes ziet van een 228 kB, 18 kB nu 252 kB dat is lang geen 2.05 GB

Het is o.a. de map Content.IE5 die niet toegankelijk is. INetCach\Low\Content.IE5

Zal de browsers nogmaals nalopen. > ff, Chrome, Edge en IE allemaal staat alles op wissen en is gewist.
Ik denk dat het een ingebakken fout is van W10 door mogelijk een corrupt useraccount. Maar het staat ook uitgebreid op internet en dat is dan wel vreemd.
 
Laatst bewerkt:
De map Content.IE5 is een ontoegankelijke map en misschien alleen via een registerverandering in te zien. Ook als "systeembestanden weergeven" wordt gebruikt kan deze niet geopend worden.

Ik zou met alle accounts proberen en schijfopruiming starten met in het contextmenu "Uitvoeren als administrator" gekozen. Misschien is het zoiets voor de hand liggend en anders eerst maar Windows controleren met de opdracht sfc /scannow, het bestandssysteem via schijfcontrole en in CCleaner de registercontrole uitvoeren om te zoeken naar ongeldige verwijzingen.
 
Ik had al met CCLeaner het register opgeschoond, veel fouten over de tweehonderd. Maar dat was het niet. Nu is het toeval of niet maar met Glary Utilities zaken opgeschoond en handmatig over de 1000 lege mappen in AppData\Local gewist en nu is de betreffende map (in schijfopruiming) nog maar 16,8 kB en geen 2.05 GB meer. Toeval, geluk, ik kan er geen touw aan vast knopen. Ga er verder geen tijd meer aan besteden. Bedankt voor de hulp en suggesties.
 
Als u nog een keer klikt dan zijn het er nog minder. Meteen een teken dat Windows wel werkt. Fijn dat het is gelukt en controleer ook andere accounts als u er bent. Prettige avond
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan