Bestand of map is beschadigd en onleesbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

bruggeling

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2002
Berichten
368
Mijn pc draait onder Windows 10.0

Mijn systeemschijf c: is een ssd waar Windows 10 op staat.

daarnaast heb ik 2 extra harde schijven.

Op een van deze harde schijven kan ik een bepaalde map niet openen. Het is een map waar allemaal foto's op staan.

Ik heb met chkdsk /f gedraaid. Na deze actie heb ik nog steeds geen toegang.

Welk programma zou ik het beste kunnen gebruiken om de fout of bestanden te herstellen.

Ccleaner lost het ook niet op.
 
Wat is de foutmelding/error met details?
 
E:\foto's\Marktplaats is niet toegankelijk
Bestand of map is beschadigd en onleesbaar
 
Doe eens een chkdsk /r op die schijf via de CMD of Powershell als admin.
 
Wat mij wel was opgevallen, is dat Windows gisteren of eergisteren tijdens het opstarten ook als een chkdsk ging uitvoeren. Ik weet alleen niet op welke partittie.

Maar gisteravond ben ik nog in de desbetreffende map geweest en heb er nog wat foto's bijgeplaatst,
 
Ik heb de instructies uitgevoerd en de pc opnieuw opgestart.

Weer geen toegang.!!

De map foto's bestaat uit zo'n 40 andere mappen en naar de map Marktplaats heb ik geen toegang. Het is wel een map, waar ik veel gebruik van maak.
 
Probeer eens via cmd / Opdrachtprompt
typ:
e:
cd foto's
cd marktplaats
dir
 
Kan hem wel kopiëren, maar kan hem niet in een andere partitie plakken.

Morgen ga ik opstart usb maken en dan weer proberen.

alvast bedankt
 
Kan een beschadigd bestandssyteem zijn en dan kun je er met de meeste recoverytools nog wel bij komen. Maar kan ook een teken zijn dat de schijf aan het eind van zijn leven is, in dat geval geen risico nemen en eerst een RAW image maken met bijv. ISObuster. Vervolgens de data proberen te herstellen vanuit dat image.
 
Tijdens het opstarten vanmorgen, werd er door Windows 10 een schijfcontrole gestart van deze partitie. Hij heeft geprobeerd wat in orde te maken, maar liep vast. Dat heeft mijn pc wel meer, dat hij dan vastloopt en ik hem opnieuw moet opstarten.

Maar, ik kon de map wel weer bereiken en alles was er nog. Ik heb gauw een kopie kunnen maken naar een usb stick.

nogmaals bedankt voor jullie hulp en adviezen.

Eigenlijk geloof ik wel, dat de harde schijf aan zijn eind gaat komen en ik wil een nieuw harde schijf kopen. Ik weet echter niet wat voor een harde schijven ik in mijn pc heb.
Wat ik wel weet is, dat ik een pc heb met een I7 processor.
Moederbord is een Sabertooth X58

Ik heb één SSD schijf voor mijn systeem en ik heb 2 gewone harde schijven.

Is er in Windows 10 ergens een tool waar ik kan zien, welke type schijven er in mijn pc zitten en met welke aansluitingen. Ik ben bang, dat ik misschien de verkeerde schijven bestel.
 
Ik heb een nieuwe harde schijf aangeschaft.

Vanmorgen heb ik een van mijn extra schijven losgekoppeld en toen kreeg ik de melding van: Bootmgr ontbreekt. Druk op Ctrl+Alt+Delete om opnieuw op te starten.

Vreemd want mijn SSD (C-drive) is de opstart schijf.

Ik heb de externe schijf weer aangesloten, maar mijn pc start niet meer op en geeft steeds dezelfde foutmelding.

Ik heb de pc opgestart van een USB-stick waar de installatie van Windows 10 op staat. Gezegd dat hij het systeem moest repareren. Dit kan hij echter niet om de schijf vergrendeld is.

Is er manier om de bootmgr op mijn C-drive te zetten, zonder dat ik alles kwijt ben?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan