vastzetten tekst

Status
Niet open voor verdere reacties.

matrafreak

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2021
Berichten
5
Beste forumleden,

Ik ben hier vandaag voor het eerst.

Misschien kan iemand van jullie mij helpen.
Ik heb een bestaand formulier in Word 2018 met een tabel waar iets ingevuld kan worden(naam , adres etc)
Echter als mensen nu iets invullen dan schuift alles op!! Ik wil dat er niets gebeurd met bestaande tekst, tabel. Dit moet vast blijven staan.(is er geen ruimte meer dan moet persoon zijn tekst inkorten)
Het formulier mag dus niet veranderen, wel mag op invul velden in tabel iets worden toegevoegd. Kan iemand mij helpen.

Groet
 
Allereerst welkom bij HelpMij. Het helpt als je een voorbeeld bestandje meepost, want eerlijk gezegd snap ik je probleem niet helemaal. Het is volslagen logisch namelijk dat tekst doorschuift als je tekst invoegt; dat is de essentie van het programma :). Al kun je de Insert knop uiteraard gebruiken om te switchen naar Overschrijven i.p.v. Invoegen. Maar volgens mij bedoel je dat niet.
 
Ja, dat kan. via <Ga geavanceerd>, en dan <Bijlage toevoegen>.
 
vastzetten tekst in tabel

Beste,

Dit is de tabel met gegevens. Hiervan zou ik willen dat tekst niet wordt verplaatst bij handmatig invullen van gegevens.
Ook de M/V (man vrouw) optie zou gewoon moeten worden ingevuld.
Ik krijg het niet voor elkaar.
 

Bijlagen

  • vast te leggen gegevens test - klachten.docx
    16,5 KB · Weergaven: 41
Je document mist invulvelden; je hebt alleen objecten aangemaakt voor de selectievakjes. Als je overal waar de gebruiker info moet invullen tekstvakken en/of keuzelijsten (Geslacht bijvoorbeeld) maakt, dan kun je het document daarna beveiligen als formulier en verschuift er niks (of niet zoveel) meer. Oók met tekstvakken kan tekst in het document verschuiven overigens, want ook de nieuwe tekst moet natuurlijk een plekkie krijgen in de tabel. Dus daar moet je bij het ontwerp wél rekening mee houden, bijvoorbeeld door het aantal tekens in een tekstvak te beperken.
 
Kan ik deze tekst vakken wel uitlijnen
en kopiëren naar volgende tekstveld.
Dan zijn tekstvelden even groot
 
Ja, je kan tekstvakken uitlijnen. De makkelijkste manier is natuurlijk door dat in de tabel te regelen; ergo: een extra kolom maken voor de tekstvakken. Dan staan ze altijd goed. Daarnaast kun je een tekstveld inderdaad simpel kopiëren. Wél moet je dan voor elk tekstvak de Bladwijzernaam aanpassen.
 
Bedankt voor je hulp.
Ik denk dat mijn klanten het beter handmatig kunnen inleveren.
Nogal veel werk.
Ik dacht dat het eenvoudiger kon
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan