Apple Retina batterij

Status
Niet open voor verdere reacties.

enlil

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2020
Berichten
79
Ik heb een 12 inch retinen early 2015 macbook. Deze zou 1000 laadcycli aankunnen, maar nu op 650 doet hij al moeilijk. Batterij is bij het aanzetten vol(aldus het scherm)maar daarna leeg. Op de accu werkt hij niet meer. Iemand hier ervaring mee? Dank alvast.
 
Hallo

Iemand die weet met wat hij bezig is , heeft toch zo'n 2 + uur nodig om deze te vervangen....

Bezit dan uiteraard ook het nodige materiaal om dit te doen.

Weet ook hoe hij aan een goede 0 cycle kwaliteitsbatterij kan geraken (niet evident voor apple spielerij).

Bekijk eerst eens deze filmpjes op youtube alvorens aan een dergelijke taak te beginnen :

https://www.youtube.com/results?sea...tina+12-inch+early+2015)+battery+replacement+

Peter
 
Ik heb op Amazon batterijen gezien voor rond de 60 euro. Maar het is lastig om te achterhalen of het de correcte zijn. Laten repareren door Apple wil ik niet, is onbetaalbaar. DE smc reset heb ik nog niet gedaan, even uitzoeken wat dat is.
 
het rare is ook dat, met de kabel niet ingestoken ik op de Apple, als deze uitstaat, een battery leeg symbool krijg. Steek ik de kabel in, dan krijg ik een groen 100% battery na enkele seconden symbool
 
smc reset heeft niets geholpen. Tenminste, de batterij is na enkele minuten weer volg maar de onderhoud aanbevolen blijft.
 
Hallo

In telegram stijl wat ik zou doen :


Meet de klemspanning van de batterij d.m.v. multimeter. (uiteraard met adaptor , en dan zonder adaptor aangesloten)

Is een veel betrouwbaarder methode.

Batterij verwijderen zou ik uiteraard doen met een exemplaar die zeker leeg is , je weet hopelijk wel waarom ....

Pianosnaar of dunne gitaarsnaar truuk na opwarmen , in combinatie met alcohol op lijm aanbrengen lijkt mij de meest veilige.

Een volle l.i.o.n. cel is 4.20V , maak zelf de som voor het aantal in serie geschakelde elementen.

Uiteraard heb jij nog geen batterij vervangen ...

Bekijk de vele clipjes op youtube , en zuiver zelf het kaf van tussen het koren.

Amazon is nu niet echt DE bron om batterijen te kopen .... kijken bij een lokale winkel , of e-bay ... liefst met iets meer garantie dan tot aan de voordeur uiteraard...


In dit setje zitten de bitjes die passen op de meeste van de de exotische schroeven die apple gebruikt:

https://www.benl.ebay.be/itm/25-in-...e=STRK:MEBIDX:IT&_trksid=p2057872.m2749.l2649


Voor de volledigheid van dit verhaal :

Mocht dit toestel water hebben gezien , wat blijkbaar een echte rage is met apple toestellen , zou ik het motherboard zeker controleren op defekte soldeerverbindingen (s.m.d. weerstanden , etc ...).

Condens door t° verschillen airco is soms al genoeg ...

Als test : plug de batterij eens uit , en dan terug in ... nee heb je , ja kun je krijgen ...

Mocht je twijfelen aan je eigen kunnen ---> laat dit dan zeker doen door iemand met wel de nodige ervaring , dit merk zit net iets anders in elkaar in vergelijking met andere (connectoren , etc ...)

Hopelijk heb jij ,of iemand die dit ooit mocht lezen iets aan deze info...

Peter
 
Laatst bewerkt:
Dank voor de reactie. Ebay vind ik ook niet echt betrouwbaar qua kwaliteit, vaak een accu aangeschaft die toch niet bleek te werken. Amazon is normaliter ook sneller dan Ebay. Het probleem is, dat Apple erg duur is in onderdelen, daarom zoek ik een oplossing, niet te duur, waarmee we een jaar of 2 vooruit kunnen. Zelf vervangen is een optie ookal is het dan de 1e x dat ik een Apple openschroef. Heb op Youtube al gekeken, Apple heeft het idd erg lastig gemaakt. Nu alleen nog een goede batterij voor een Christelijke prijs zien te vinden.
 
Laatst bewerkt:
Hallo

Mocht je er ooit aan beginnen ....

Neem foto's , want ze hebben er een aardje van om verschillende schroeflengtes te gebruiken.

"Long screw hole damage" is een veel voorkomend nutteloze oorzaak van terminaal motherboard defekt.

Wat durft men officieel te vragen voor een nieuwe batterij ???


" Ebay vind ik ook niet echt betrouwbaar qua kwaliteit,"

Kijk bij de duitse verkopers met een btw nr --> zijn het meest betrouwbaar qua materiaal kwaliteit , etc ... of ... een lokale winkel met eigen technische dienst ???

Controleer eerst toch maar eens de klemspanning ven de batterij (laden/ontladen) , ben je zeker dat dit de oorzaak is .... vindt het heel snel om nu al te sneuvelen.

Het lijkt wel een veel voorkomend defekt te zijn bij deze modellen , dus het kan dat deze nu al defekt is ....

En .... uiteraard batt. eens in/uitpluggen om de kontaktjes eens zuiver te maken.


Peter
 
Hallo

Als dit echt klopt , dan ben ik in de positieve zin verbaasd en eerlijk gezegd heel verwondert.

T.s. zal het wel te weten komen of dit klopt , want vermoed niet dat hij er dan nog zelf aan zal beginnen.


Peter
 
Ik om om Amazon ook die prijzen tegen. rond de 60 of lager lijkt me geen Apple.
Rotterdam is sowieso wat ver weg voor mij, moet in de regio Maastricht iets vinden
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan