Foutmelding Alfabetisch sorteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

ElienStrickaert

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 feb 2021
Berichten
3
Hallo allemaal,

Ik wil mijn bronnenlijst op alfabetische volgorde zetten maar ik krijg telkens deze foutmelding.
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Schermafbeelding 2021-02-16 161428.png
 
Allereerst uiteraard welkom bij HelpMij. Ik werk nooit met bronnenlijsten, en sta uiteraard niet te popelen om er eerst een te maken. Als je een voorbeeldje post, kan ik er wel even naar kijken.
 
Beetje wonderlijk bestand, want ik kan niet zien waar je de referenties vandaan haalt. Er zitten sowieso al drie ADDIN EN.REFLIST velden in, dus dat lijkt mij ook al niet geweldig. Sorteren kan prima, als je de velden converteert naar tekst (selecteren, en dan <Ctrl><Shift?+<F9>). maar dan ben je de veldinformatie dus kwijt; je houdt dan alleen de feitelijke tekst over. Hoeft uiteraard geen probleem te zijn :).
 
Ik heb overigens niks kunnen vinden over het sorteren van een veld, en ik kan mij ook niet voorstellen dat zoiets mogelijk is. Een veld haalt namelijk gegevens op (denk ook aan een inhoudsopgave etc) en die data staat in het brondocument op een bepaalde manier gesorteerd. Het enige dat het veld doet, is de gegevens verzamelen en presenteren in het document. Dat geldt dus voor inhoudsopgaves, indexen, en referentielijsten. De enige manier is dan ook, denk ik, om de gegenereerde tekst van het veld te converteren naar tekst (<Ctrl><Shift>+<F9> dus) en dan de alinea's te selecteren en sorteren. Dat doe je uiteraard pas op het eind, als alles af is :).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan