• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro loopt vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

jacking

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2008
Berichten
172
Goedemiddag,

ik heb 2 bestanden (zie bijlage)
- artikelen naar vendit (in dit bestand staat de macro knop)
- artikelen enk (hierin staan artikelen die door de macro aangepast moeten worden, sorteren, kolommen verwijderen etc.)

helaas gaat het al vrij snel mis en loopt mijn macro vast. kan iemand kijken waar dit fout gaat en misschien een aanpassing maken in het artikelen naar vendit bestand.

gr Jacksmania
 

Bijlagen

  • artikelen naar vendit.xlsm
    17,6 KB · Weergaven: 18
  • artikelen enk.xls
    621 KB · Weergaven: 26
Als je volgens jouw methode een ander excel bestand wil manipuleren, moet je het eerst activeren.
ActiveWorkbook werkt met het excel bestand dat op dat moment actief is... en in dit geval dus daar waar je macroknop op staat.

Bovendien stond er een getal achter de methode Add (Dat moest ik dus verwijderen).

Je macro is duidelijk opgenomen met de macrorecorder... maar waarom neem je dan zovéél code op? Dat maakt het je toch moeilijker om alles te begrijpen?

Probeer alvast zelf 's alles te verwijderen wat in jouw ogen onnuttig is, en kijk wat er gebeurd. Je zal er véél van opsteken.

Hier een stukje code, maar dat zal ook enkel werken indien Artikelen enk.xls geopend is. Zoniet gaat excel niet weten waar ie dat bestand moet zoeken.

Code:
    Workbooks("Artikelen enk.xls").Activate
    Cells.Select
    
    ActiveWorkbook.Worksheets("artikelen enk").Sort.SortFields.Clear
    ActiveWorkbook.Worksheets("artikelen enk").Sort.SortFields.Add Key:=Range( _
        "A2:A3556"), SortOn:=xlSortOnValues, Order:=xlAscending, DataOption:= _
        xlSortNormal
 
Je hoeft helemaal geen werkboek selecteren of activeren.

Gebruik With Workbooks.open of With Getobjects en maak gebruik van thisworkbook.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan