Bootmgr ontbreekt

Status
Niet open voor verdere reacties.

bruggeling

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2002
Berichten
368
Mijn PC draait onder Windows 10

Ik heb een nieuwe harde schijf aangeschaft ter vervanging van 2 kleinere extra harde schijven.

Vanmorgen heb ik een van mijn extra schijven losgekoppeld en na het opnieuw opstarten kreeg ik de melding van: Bootmgr ontbreekt. Druk op Ctrl+Alt+Delete om opnieuw op te starten.

Vreemd want mijn SSD (C-drive) is de opstart schijf.

Ik heb de externe schijf weer aangesloten, maar mijn pc start niet meer op en geeft steeds dezelfde foutmelding.

Ik heb de pc opgestart van een USB-stick waar de installatie van Windows 10 op staat. Gezegd dat hij het systeem moest repareren. Dit kan hij echter niet om de schijf vergrendeld is.

Is er manier om de bootmgr op mijn C-drive te zetten, zonder dat ik alles kwijt ben?
 
ik ben met de usb-stick een heel stukje gekomen.

ik ben naar de dos-prompt gegaan

Daarna heb ik de volgende opdrachten ingevoerd:
Bootrec / FixMbr Bootrec / FixBoot Bootrec / ScanOS Bootrec / RebuildBcd

Bij de tweede opdracht bootrec/fixboot gaf hij als antwoord: toegang geweigerd

Ik weet, dat ik mijn pc met een code moet opstarten, maar ik weet niet hoe ik nu verder moet
 
Open de command prompt eens als administrator. Dus rechts klikken op cmd en kiezen voor openen als administrator...
 
Ik ben via de usb stick naar de dos prompt gekomen.

Ik denk niet dat ik dan als adminstrator naar de dos prompt kan
 
Voer je de opdrachten wel uit naar die HDD? Niet per ongeluk in de USB stick blijven. Dit kun je zien aan de stationsletter....
 
Kan ik ook de volgende opdracht intikken:

voer het volgende commando uit, waarbij je x vervangt door de juiste station-letter: bcdboot x:\windows /l nl-nl

Ik weet alleen niet welke stationsletter ik moet gebruiken. Het hoeft doorgaans niet altijd c te zijn
 
Even het commando dir geven. Dan kun je zien hoe groot dit volume is, en weet je gelijk of je met de usb stick of de hdd te maken hebt.
Anders overschakelen naar de andere schijf met bv commando: C:\ Of probeer andere mogelijkheden, zoals A of B, dat weet je soms niet.

Heb je trouwens al geprobeerd te starten in Veilige Modus? En heb je de kabel(s) al gecontrtoleerd en in de BIOS gekeken of de PC de schijven herkent?
 
Laatst bewerkt:
Ja als ik c:\ intik, dan kom ik op c:

Ik zal hem eerst nog even in de veilige modus opstarten. Als dat niet luikt dan start ik weer met een usb op en gebruikt het commando bcdboot C:\windows /l nl-nl
 
Verschilt soms per type (pc of moederbord). Probeer eens met Ctrl ingedrukt tijdens opstarten, of WinKey-F8. Kan geen kwaad als je iets verkeerd doet, als je de vervolgschermen maar goed leest. Bij twijfel uitzetten.
Maar ik zou EERST in de BIOS kijken.
 
Aan de hand van #11:

De schijf wordt dus herkent, dus idd eerst naar C gaan en dan de gewenste commando`s geven...
 
Het is gelukt!!!! Het ingetikte commando werd geaccepteerd en ik kon de pc weer opnieuw opstarten.

Bedankt voor de hulp.

Mijn pc heeft al een half jaar het probleem, dat hij tijdens het opstarten bij het Windows Logo scherm blijft hangen. De ene keer start hij in een keer door en andere keren moet ik hem 2 of 3 keer opstarten.

Nu ook weer, na 3 keer startte hij weer door
 
Fijn dat het tot hiertoe lukte.
Je volgende vraag kun je beter als nieuwe vraag stellen, want aan de titel kunnen de forumleden nu niet meer zien waar dit over gaat. Dus deze vraag op "opgelost"zetten en een nieuwe vraag aanmaken...Overigens zou ik even beginnen met de helpfunctie van windows zelf. Dus de probleem oplosser...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan