Norton-ondersteuning voor Windows XP en Vista eindigt op 28 februari 2021

Status
Niet open voor verdere reacties.

Senso

Meubilair
Lid geworden
13 jun 2016
Berichten
9.635
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H@S en Office 2021 Prof Plus
Norton-ondersteuning voor Windows XP en Vista eindigt op 28 februari 2021

Norton-ondersteuning voor Windows XP en Vista eindigt

Wat gebeurt er?
Je ontvangt deze mededeling, omdat uit onze gegevens blijkt dat je mogelijk nog steeds Norton-beschermingssoftware gebruikt op een computer met Windows® XP of Vista. Als gewaardeerde klant van onze Norton-producten en -services willen we je laten weten dat de Norton-beschermingssoftware deze oudere versies van Windows vanaf 28 februari 2021 niet meer ondersteunt.

Microsoft®, de ontwikkelaar van het Windows-besturingssysteem, heeft de ondersteuning voor Windows XP in 2014 en Vista in 2017 beëindigd. Norton-producten en -services bleven computers met deze besturingssystemen tot ver na het einde van de ondersteuningsperiode van Microsoft bescherming bieden. Om onze klanten ook in de toekomst de beste beveiliging voor moderne Windows-besturingssystemen te kunnen bieden, worden deze oudere besturingssystemen echter niet meer ondersteund.

Na de hierboven vermelde datum ontvangen computers met deze niet-ondersteunde besturingssystemen geen updates en virusdefinities meer voor de producten, services en bescherming. Houd er rekening dat je niets hoeft te doen wanneer je Norton-bescherming gebruikt op computers met Windows 7, 8 of 10.

Wat moet ik doen?
Om jouw computer te laten beschermen door Norton, moet je een van de twee acties ondernemen die onderaan de Microsoft-pagina Windows XP End of Support staan vermeld:

Het besturingssysteem van je computer bijwerken naar een ondersteunde versie van Windows*
Overwegen een nieuwe pc met Windows 10 te kopen
Verbinding met internet verbreken
 
Laatst bewerkt:
Verwijderd belangeloze post.
Het is hier geen Tweakers Forum.
 
Laatst bewerkt:
Zeer onprettig en erg vervelend dat je weer met dat oude verhaal komt. Het is onwaar en de laatste jaren niet meer gebaseerd op feiten. Norton vertraagt op geen enkele wijze de pc, heeft zelfs een game-modus. Ik krijg nooit een melding om te scannen en om up te daten. LiveUpdate heb ik onder opstarten gezet en dat gaat automatisch. En als scannen een half uur duurt dan moet je een nieuwe pc aanschaffen! Zie mijn handtekening. Scannen en updaten draait als een tierelier.

Maar goed, deze melding is gericht aan mensen die nog met WXP werken i.v.m. oudere software die daar nog wel werkt en ook nog soms internetverbinding maken met dat systeem en dat is zonder beveiliging niet meer veilig.
 
Dank voor het melden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan