Kan E schijf niet openen: Parameter is onjuist

Status
Niet open voor verdere reacties.

kerkuil

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2005
Berichten
106
Ik mijn E schijf niet openen geeft aan parameter is onjuist. geprobeerd met CHKDSK te repareren lukt niet :
chkdsk is not availeble for RAW drives. de HDD E was in ntfs geformateerd hoe deze nu in raw staat is mij een raadsel maar hoelos ik dat op zoder data verlies?
 
Dat is zeer afhankelijk van wat er aan de hand is. Als de controller zelf het loodje heeft gelegd dan wordt het heel ingewikkeld. Als alleen de master table corrupt is geraakt is er met sommige software er misschien nog wel wat van terug te halen.

Ik heb in het verleden wel eens geluk gehad met testdisk

https://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk_Step_By_Step

Dit kun je non-destructief eens draaien om te zien of die nog verloren partities kan vinden
 
Hoogstwaarschijnlijk de partitie-tabel beschadigd.
Dat kun je herstellen m.b.v. Testdisk.
Dit is reeds eerder ter sprake geweest dus als je de zoekfunctie van het forum gebruikt vindt je de bewuste topic waarin wordt uitgelegd wat te doen, incl. screenshots.
 
is nog niet opgelost, adviezen uitgeprobeerd maar nog geen oplossing. Ik zie de schijf ook niet meer in verkenner
 
Dan afscheid nemen als je ook Testdisk hebt geprobeerd....typisch geval van jammer...
 
is nog niet opgelost, adviezen uitgeprobeerd maar nog geen oplossing. Ik zie de schijf ook niet meer in verkenner

Logisch als de partitie nog steeds "raw" is.
Je verteld helemaal niets over wat je hebt gedaan.
 
IN het begin heb CHKDSK gedraaid gaf aan not availeble for RAW. Toen Testdisk gedraaid kom uit dat ik de schijf ook niet meer in verkenner zie.
Ik wik de schijf er uit halen in in een behuizing plaatsen(heb ik nog liggen) en dan op een andere pc aansluiten en dan met Testdisk nog eens proberen.Ik heb het idee dat deze pc niet helemaal in orde is had al eens problemen met het plaatsen van een WLan kaart is niet gelukt.
 
Ik heb de schijf maar bij de niet te repareren gelegd en een nieuwe besteld. dank voor alle antwoorden. de vraag kan afgesloten worden
 
Hallo


"hoe deze nu in raw staat is mij een raadsel ..."


Crystaldiskinfo eens op deze h.d.d. loslaten.

Als deze mechanisch defekt is , weet je toch minstens de oorzaak ....

Schijf zou uiteraard "good" moeten zijn --> caution of bad zijn natuurlijk veel minder.

Dit prg is ruimschoots gedocumenteerd op www.

De meest voorkomende oorzaken van h.d.d. defekten zijn oververhitting en head/platter kontakt door schokken ...

Peter
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan