• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Na lang kijken toch maar login aangemaakt

Status
Niet open voor verdere reacties.

bbgroen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 feb 2021
Berichten
3
Dames & Heren,

Ik zal mezelf even voorstellen (wel zo netjes) hier Bas ik werk voor een Bloem en Groen Firma in het oosten van Nederland.
Nu wil het geval dat we als Kwekerij op meerdere locaties(velden) bomen hebben staan en deze vanaf een locatie worden verkocht.

Het gaat om 5 velden in de buurt van de verkoop locatie.
Aangezien we de bomen zelf kweken en dus niet iets hebben van een inkoopsysteem hebben t.o.v. de verkoop wil ik dit zelf op een manier gaan inventariseren.

Voorheen deden we dit altijd op de bierviltjes-manier (oftewel op wat losse a4tje)maar dit bracht veel onnauwkeurigheden met zich mee en veel werk.
Ik heb zelf al wat gelezen op deze site (zonder mij aan te melden, gewoon om wat info te vergaren) en ook al veel filmpjes op YT bekeken daar lijkt het zo simpel.

Ik ben opzoek naar iets zodat ik

de 5 locaties in een opslag kan bekijken/vergelijken

*kan kijken per locatie
* kan kijken per type boom
*locaties met elkaar kan vergelijken t.a.v. type boom en inventarisatiemoment

Ik heb in de bijlage een simpele opzet gemaakt, deze zullen door onze zaterdagwerknemers 1x per maand worden ingevoerd en naar mij worden verzonden.
Elke locatie op een aparte pagina zodat het voor de jongens makkelijk en overzichtelijk blijft en er zo de fouten tot het minimum beperkt blijven.

In het voorbeeld vind je een kleine greep uit ons assortiment.

Hoop dat er wat techneuten zijn hier die me kunnen assisteren.
Het hoeft echt geen flitsend programma te worden , maar iets met filteren en diagram

Gr. Bas Bloem & Groen
 

Bijlagen

  • BBG.invent.xlsx
    20,2 KB · Weergaven: 26
welkom op Helpmij Bas,
ik zou ze in (met een macro) in 1 hoofd tabel zetten en dan een draaitabel gebruiken.
succes
 
Ook welkom.

Ik heb de tabellen ingelezen middels Power Query (PQ) en daarna de draaitabel opgeheven voor de inventarisatiemomenten. Elke query heb ik de naam gegeven van de locatie. Tevens lege rijen verwijderd en wat geschoven in de kolomvolgorde. Alle queries heb ik toegevoegd aan het datamodel van de excelsheet. Tenslotte de queries samengevoegd tot 1 lange query die dient als gegevensbron voor een draaitabel die je zoekt. Zie bijlage. Uitleg ook hier: https://www.youtube.com/watch?v=HcfKOusOJhA&ab_channel=ExcelCampus-Jon

Je komt in PQ via menu gegevens. (gegevens > gegevens ophalen > power query starten). Hier kun je ook de stappen zien per query.
 

Bijlagen

  • BBG.invent (AC).xlsx
    566,4 KB · Weergaven: 22
Klik op het bierviltje :d
 

Bijlagen

  • Bierviltje.xlsb
    117,2 KB · Weergaven: 30
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan