• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

keuzelijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

serpent xx

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2008
Berichten
148
Dag forumleden,

in bijgaand bestand is het de bedoeling dat in kolom A een keuzelijst komt die verwijst naar kolom A van blad 2. Via de keuzelijst komt de waarde "A" nu 3 keer voor. Het is de bedoeling dat je bij de selectie weet welke "A" je moet kiezen. In blad 2 behoren immers bij de waardes A verschillende andere waardes benoemd in kolom B en volgende. Daar de kolom A in blad 2 vrij uitgebreid kan worden, zou het wenselijk zijn dat als je een waarde intyptt (bv K) je gelijk uit alle opties met beginletter K kunt kiezen.

Via een combobox kun je dit oplossen maar dat is in mijn geval niet wenselijk. Bestaat er nog een andere manier om dit voor elkaar te krijgen?
 

Bijlagen

  • keuze.xlsx
    11,4 KB · Weergaven: 35
Via een combobox kun je dit oplossen maar dat is in mijn geval niet wenselijk.
Componenten zijn er om jou (en de gebruiker) te helpen taken makkelijker op te lossen. Nu heb jij de ideale oplossing te pakken en wil je hem niet gebruiken? Klinkt als een luxeprobleem...
 
Over het zoeken in validatielijsten en getrapte validatie is ook echt helemaal niets te vinden op deze Site?
 
Alleen al omdat je een voorbeeldbestand geplaatst hebt.
 

Bijlagen

  • keuze.xlsx
    16,7 KB · Weergaven: 31
Alleen al omdat je een voorbeeldbestand geplaatst hebt.

Ik begrijp dat je een hulpkolom gebruikt (?). Dit is in mijn bestand echter niet de bedoeling/mogelijk. Kan ik niet op de een of andere manier gewoon eerst een hoofdselectie maken van de art.code (kolom A) en dan een subselectie van de S2 (kolom B) zonder een aparte hulpkolom te gebruiken?
 
eindelijk eens iemand gevonden die al die kolommen en rijen in excel nodig heeft
dan is er ook nog deze mogelijkheid.
 

Bijlagen

  • keuze.xlsx
    18,2 KB · Weergaven: 33
Laatst bewerkt:
eindelijk eens iemand gevonden die al die kolommen en rijen in excel nodig heeft
dan is er ook nog deze mogelijkheid.

Dit werkt in eerste instantie maar als ik waardes ga wijzigen of aanvullen dan werkt het niet meer.
 
Stel niet te veel vragen tegelijk dan vergeet je te reageren in andere draadjes. Kom met een duidelijk voorbeeld met wat je gedaan hebt en waar je tegenaan loopt.

Lukt echter niet. Wat doe ik fout?
Dit werkt in eerste instantie maar als ik waardes ga wijzigen of aanvullen dan werkt het niet meer.
zijn loze kreten.
 
Als ik in kolom A van blad 2 in het bestand van emields een waarde wijzig, krijg ik in het keuzevak in kolom A van blad 1 #WAARDE? te zien.
 

Bijlagen

  • keuze.xlsx
    13,8 KB · Weergaven: 20
das ook de reden waarom we een relevant voorbeeld vragen., we kunnen maar iets maken naar het voorbeeld dat we krijgen.
je zal natuurlijk ook iets moeten veranderen op blad keuze
 
Dag Harry, dan werkt die idd. Ik wil graag iedereen danken voor jullie ondersteuning.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan