Fout melding paralells XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

kitman

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2008
Berichten
339
Ik draai al jaren xp via paralells op mijn Mac.
Sinds kort heb ik een cnc machine en mijn Cadcam programma's draaien op XP.
Vorige week heb ik een 3D cam programma als try out gedownload waarmee men 40 keer kan inloggen.
Ik heb er wat mee gestoeid en opeens werken die andere programma's niet goed meer.
Krijg foutmeldingen en kan de G codes niet meer inladen.
Gewoonlijk deed ik de G codes via usb stick vanaf mijn bureel Mac naar het werkhuis en dat werkt eigenlijk al jaren goed.
Het probleem is, als ik files van uit XP op een map op de Mac wegschrijf die achteraf niet meer werken, vroeger wel.
Save ik de G code op mijn XP geen probleem.
Wat nog raarder is, als ik via XP een code save op dezelfde usb stick waar die andere bestanden op staan werken die ook niet meer.
De bestanden en G codes die op die usb stick stonden voordat ik het 3D prog geprobeerd heb werken wel, alles wat ik er nu bij zet werkt niet meer.
Als die terug open in vb Cad, kan ik die erna niet meer saven en krijg een foutmelding.
Nu heb ik een nieuwe usb stick genomen en rechtstreeks vanaf XP de nieuwe G code hierop save en werkt het wel.
Zou dit een samenloop van omstandigheden zijn of is dit veroorzaakt door dat 3D programma te testen.
Wat doe ik best?
 
Ik kan al denken dat je het weet. Het staat onderaan in je tekst.
Zou dit een samenloop van omstandigheden zijn of is dit veroorzaakt door dat 3D programma te testen.

Er bestaan ook forums voor cnc machines.
 
Denk eerder dat dit een IT probleem is en geen cnc probleem.
 
cnc probleem is het zeker niet.
3D cam programma als try out gedownload
Die probeer versie van je zou kunnen dat het in een ander formaat op je USB stick schrijft, DXF of ook DWG, DSTV, STEP, PDF, EPS, etc. om maar een voorbeeld te geven. die niet compatibel is met je vorige software.
Ik zou het anders niet weten wat je moet doen, probeer met je vorig Cad cam verder te werken of met de nieuwe alles herdoen.
Groetjes,
Daniel
 
Ik heb die nieuwe probeerversie er weer afgehaald.
Dus probleem stelt zich met de bestaande programma's.
Wat ik raar vind is, nu moet ik alles saven in XP en vroeger kon ik dat gewoon op mijn Mac doen, terwijl de files die er al op stonden voordat ik dat programma probeerde het wel doen.
Het is een heel zoekwerk welke het wel en welke het niet doen.
Kan het zijn dat er een instelling geplaatst is zodat die files nu op een andere manier worden opgeslagen zonder dat je dat merkt/ziet.
 
Laatst bewerkt:
Cadcam programma's draaien op XP
Dus cadcam files worden eveneens opgeslagen in Widows XP. Tenzij dat je ze (Save As - opslaat als) in iCloud.
Op uw OSX (mac) in iCloud zal je die files wel terugvinden.Maar wat ben je daarmee openen en bewerken zal toch niet gaan omdat het in Windows prog is.

Ik zou het nu laten voor wat het is....
Later..... het gaat toch eens gebeuren dat je mac sneuvelt en een nieuwe zal moeten aanschaffen. En indien toch weer een mac wordt, zoveel mogelijk software gebruiken voor mac. Ik gebruik ook cad software voor mac zonder problemen.

Veel succes met je werk en met al wat je doet.
 
Ik had die programma's al toen ik mijn Mac kocht.
De verkoper was een kennis en die raadde mij paralells aan, het geen goed werkte.
Ik saved dat in Mac zodat ik niet telkens xp moest opstarten als ik iets nodig had. Mac staat altijd paraat.
Heb alles kunnen recupereren in xp.
Alleen vroeg ik mij af hoe dat kon en hoe ik dat kan terug zetten.
 
Laatst bewerkt:
Omdat ik over enkele jaren Parallels Desktop voor Mac maar enkele weken gebruikt heb met soms problemen.
Gebruik ik nu: Windows geïnstalleerd via Bootcamp-assistent.

Ik saved dat in Mac zodat ik niet telkens xp moest opstarten als ik iets nodig had. Mac staat altijd paraat.

De bewerkingen die u in windows XP zou normaal uitvoeren (bewerken, opslaan) op OSX (Mac is het toestel) zonder XP te openen.

"het heeft dan met coherentiemodus te maken".

Samenhang is een weergavemodus waarmee u Windows-applicaties op uw Mac kunt draaien alsof het native Mac-applicaties zijn.

In de coherentiemodus kunt u zowel uw Windows- als Mac-applicaties tegelijkertijd gebruiken zonder twee afzonderlijke desktops te beheren of opnieuw op te starten.

U kunt zelfs Windows-applicaties rechtstreeks vanaf uw Mac Dock of Mac-desktop laden. In deze modus zijn alle besturingselementen, pictogrammen en menu's van Parallels Desktop verborgen, behalve het Parallels-pictogram in de Mac-menubalk en de map Windows-toepassingen in het Dock.

https://www.parallels.com/blogs/how-to-use-coherence-mode-in-parallels-desktop/
 
Laatst bewerkt:
Coherentiemodus instellen.
 

Bijlagen

  • Schermafbeelding 2021-02-23 om 15.39.30.png
    Schermafbeelding 2021-02-23 om 15.39.30.png
    893,9 KB · Weergaven: 30
Ik gebruik mac 99.9 % van de tijd en soms xp voor cadcam.
Je bedoelt dat je op uw mac (OSX 99,9 van de tijd gebruikt) en soms cadcam op windows XP via Paralles.
Dat is logisch omdat uw cadcam is geïnstalleerd in Windows.
Maar als je de instelling gebruikt zoals in Post 9 kan je volledig in OSX werken zonder te moeten overschakelen naar XP.

Nu overschakelen via Parallels Desktop 16 voor Mac van OSX naar windows gaat nu vrij vlot. In tegenstelling over10 jaar teug niet het geval was en soms geneigd om te crashen.

Ik heb deze test vandaag uitgevoerd, tot mijn verbazing dat Parralles een grote vooruitgang heeft geboekt en zelfs een voorsprong heeft op Boot Camp-assistent.

Het nadeel dat Paralles een kostprijs aan hangt en Boot Camp-assistent gratis is.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan