Userform voor verbruikte onderdelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcel31281

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2015
Berichten
391
Goedemiddag,

Na wat wijzigingen in het managment en aansturing binnen het bedrijf is het bestand voor de onderhoudsrapportage ( wat ik met veel hulp van jullie heb kunnen maken) op een laag pitje komen te staan, afgelopen donderdag een gesprek gehad hierover en men wil er absoluut me verder gaan.

Nu kreeg ik wel de vraag voor wat aanpassingen, onder andere of er bij het veld opmerkingen al een standaard lijst kon komen met verbruikte onderdelen/reparaties. Nu ben ik al begonnen met het opzetten van een userform, maar heb een opstart nodig met de code om dit te laten draaien. ( we hebben heel veel verschillende bedden en niks is standaard, dus moet alles per type bed sorteren ) De userform verschijnt als je op een cel in het veld opmerkingen gaat staan.

Naast de standaard keuzes die er in moeten komen, moet er ook een mogelijkheid voor de monteur zijn om zelf een tekst in te voeren

Is er iemand die mij op weg wil helpen hiermee

Alvast bedankt,
 

Bijlagen

  • TEST DATA.xlsm
    118,5 KB · Weergaven: 48
Laatst bewerkt:
En het management heeft geen budget gegeven om het structureel en niet via een of ander forum op te lossen? Kunnen natuurlijk altijd sponsor worden van deze Site.;)
 
kan je beter andersom doen. Eerst budget en dan voor de continuïteit van het bedrijf een programmeur inhuren.
 
Ik snap je punt, maar wil het graag nu oplossen voor ze en heb voor nu alleen een voorzetje nodig dan lukt de rest hopelijk zelf verder wel.

Dit is ook absoluut het allerlaatse wat ik voor ze doe, anders gaan ze inderdaad maar een programeur inhuren want ben wel klaar met het steeds weer (laten) aanpassen
 
Laatst bewerkt:
woordje vergeten?

want ben wel klaar met het steeds weer laten aanpassen

Je hebt een hele brei aan codes maar eigenlijk geen voorbeeld wat de vraag ondersteunt. Of ik moet het nog eens een keer of 5 gaan lezen.
 
Laatst bewerkt:
De hele brei aan codes kun je vergeten en komen uit het originele bestand, het enigste waar ik nu hulp mee nodig heb is Userform 1 werkend krijgen. De monteur moet hier het juiste bed bovenin kiezen en daar vervangen onderdelen kunnen aanvinken, op het moment dat hij alles heeft aangevinkt en/of het vrij in te voeren veld heeft ingevuld drukt hij op de knop op de userform en moet de data in kolom L weggeschreven worden. Wellicht denk ik te moeilijk en is er een veel simpele manier voor dit
 
Ik heb zelf iets in elkaar kunnen knutselen wat lijkt te werken, echter wil ik nu nog dat hij de geselecteerde data naar de juiste (geselecteerde) regel wegschrijft en bij meerdere artikelen deze netjes onder elkaar in 1 cel zet
 

Bijlagen

  • Book1 (3).xls
    48 KB · Weergaven: 57
Is er niemand die mij een klein beetje op weg kan helpen?? Mocht er informatie missen of iets niet duidelijk zijn laat het dan weten, ook als je vind dat het voorbeeld bestand duidelijker moet

Alvast bedankt,
 
Hallo Marcel,
We willen je zeker helpen... zelfs gratis. Een bijdrage zal men hier wellicht wel waarderen, maar goed, dat is mijn zaak niet :).
Je eerste post was misschien nog min of meer duidelijk. Hiervoor zou ik gewoon een validatielijst gebruiken. Eventueel via een userform, waardoor je de mogelijke keuzes kan beperken tot wat gewenst is.

Je laatste post en bestand, daar kan ik eerlijk gezegd niet aan uit.
 
De bedoeling is dat men het betreffende bed kan kiezen , en dat er daarna een lijst komt met de vervangen onderdelen / reparaties. Tevens wil men de mogelijkheid behouden om vrij een tekst in te kunnen voeren als de reparatie niet in de lijst voorkomt of er andere opmerkingen zijn.
 
Hier heb je een oplossing met validatie.
De validatielijst staat in het tweede werkblad, en de waarden waaruit je kan kiezen hebben een naam gelijk aan het bed (of zoiets).
Let er op dat je in de naamgeving géén spaties mag gebruiken, daarom deze overal vervangen door een underscore.
Validatie = lijst, en met de formule INDIRECT. Foutbericht uitschakelen, en dan zou je er wel moeten komen.

Ik persoonlijk zou voor een oplossing via Access kiezen, omdat je toch met verschillende tabellen kan werken.
 

Bijlagen

  • TEST DATA.xlsm
    116,3 KB · Weergaven: 27
Excuses voor mijn late reactie (vakantie), maar bedankt voor het meedenken en het aandragen van een oplossing.

Echter is het de bedoeling dat men eerst de keuze krijgt voor een bed, en dan pas kan kiezen welke reparatie is uitgevoerd tevens zou ik graag meerdere reparaties in 1 keer willen kunnen kiezen

Als ik in bestand ( zie bijlage ) op kolom L klik komt er een userform tevoorschijn waarbij men in de bovenste menu het bed kan kizen en daaronder komen dan automatisch de reparaties te staan die bij dat bed horen.
Alleen bij het wegschrijven naar het werkblad lukt het me nog niet om de gegevens naar de actieve cel te sturen, maar schrijft hij ze weg in kolom A

Weet iemand hoe ik de code kan aanpsssen zodat dit wel werkt?
 

Bijlagen

  • Book1 (3) (1).xlsm
    21,8 KB · Weergaven: 29
Laatst bewerkt:
Update: ik heb het inmiddels voor elkaar om de gegevens naar de geselecteerde cel te schrijven, echter schrijft hij nu niet meer alle geselecteerde velden weg
 

Bijlagen

  • Book1 (3) (1).xlsm
    22,2 KB · Weergaven: 16
Update 2: Na heel veel geklooi bovenstaande ook voor elkaar gekregen, waar ik nu nog op vastloop is dat de geselcteerde items onder elkaar gezet moet worden in de cel, nu plaats hij alles achter elkaar en het vrij in te voeren veld krijg ik niet voor elkaar om de tekst daarin weg te schrijven
 

Bijlagen

  • Book1 (3) (1).xlsm
    23,1 KB · Weergaven: 38
Geef je kolommen eerst fatsoenlijke kolomkoppen. Vul vervolgens handmatig een aantal resultaten in. Mogelijk biedt dat enige duidelijkheid. Waarschijnlijk zijn de bedden gekoppeld aan de afdeling en wil verschillende acties per bed in de tabel opslaan of je hebt een tabel met alle bednummers en dan wil je alle acties per bed in 1 cel zetten?
 
Dit is een bestand om te testen.

Mijn vraag is simpel dacht ik, de tekst die vanuit listbox1 ingevoerd word in een actieve cel in kolom 12 moet onder elkaar komen staan en niet zolas nu achter elkaar. = opgelost met Chr(10)

Daarnaast moet er een mogelijkheid blijven om zelf een tekst in te voeren als de betreffende reparatie/onderdeel niet in de lijst voorkomt, daarom heb ik op de userform textbox1 aangemaakt echter krijg ik de tekst hiervan nog niet geplaats in een cel in kolom 12

Alvast bedankt
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je kan beter inhoudelijk reageren op de vragen. Steeds weer met andere bestanden komen getuigd niet echt of je jouw eigen vraag begrijpt. In de bijlage een voorbeeldje hoe je het zou kunnen oplossen. Het geeft je iig een aantal handvatten.
 

Bijlagen

  • Een_gokje.xlsb
    25,8 KB · Weergaven: 43
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik geloof niet dat jij het helemaal snapt, misschien cursus begrijpend lezen volgen??

Toch bedankt voor je bestand, maar dit is niet helemaal wat ik bedoel:D maar het geeft me wel handvaten hoe ik dingen in mijn code kan aanpassen om het makkelijker te maken.

Enige probleem is nu nog dat ik de tekst uit textbox1 niet in de geselecteerde cel op kolom 12 krijg net als de andere gegevens uit de Listbox.
 
Ik zou een cursus VBA nemen als ik jouw was. Een cursus begrijpend uitleggen zal ook niet misstaan. Als je denk dat een vraag simpel is, en je komt er zelf niet uit, dan is de vraag niet zo heel simpel. Maar maandag kan je weer een wit voetje halen bij jouw management.:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan