Draadje op scherm van laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

e de waele

Verenigingslid
Lid geworden
28 dec 2000
Berichten
2.694
Beste forum leden
Ik heb een vraagje over mijn scherm van mijn Acer laptop Ik zie aan de linkerkant van mijn scherm een sooort draadje op mijn scherm Ik weet niet wat het is Het lijkt op een kras op het scherm maar dat is het niet
Als je kijkt onder het licht is daar niets te zien Ik weet ook niet met wat voor spul ik het scherm mag schoonmaken wellicht weet een forum lid daar iets meer van Het lijkt of het een stofje is dat tussen het scherm zit vreemd heb dit nog nooit gezien
e de waele
 
Even het scherm maximaliseren? Volgens mij maak jij er kunst van om vragen te stellen zonder enige relevante informatie te geven.
 
Hallo

Neem er een duidelijke foto van en post deze.

" van mijn Acer laptop" ... :eek:

Blinkend scherm ??? mat scherm ??? c.c.f.l. ??? of l.e.d. backlight ??? ... je had inderdaad beter een typenr / model vermeld.

Moest het een echte kras zijn , zal dit visueel echt storend zijn , door lichtreflektie in de kras , en daardoor uiteraard echt opvallend.

Stof kan er normaal gezien niet tussen kruipen ....

Bij gebruik buiten in de zomer kunnen er wel minuscule vliegjes tussen geraken , aangetrokken door de backlight.

De blinkende l.e.d. modellen zijn heel eenvoudig te reinigen.

Verwijder alle stof ... maak een cocktail van 2 druppels dreft en zo'n 3 vingers hoog kraantjes water in een glas water.

Maak met deze vloeistof en een propere niet pluizende keukenrol het paneel proper.

Leg deze horizontaal , zodat er zeker geen vocht tussen de bezel kan komen (led's , backlightinvertor , etc ....)

Licht vochtig , en uiteraard niet druipend .... zo vaak herhalen tot scherm proper is , en dan drogen met keukenrol. (de 10 mm ron de bezel is het moeilijkste)

Let er op , dat de keukenrol echt zuiver is , anders vettige strepen , etc ....

De matte schermen zijn moeilijker om streepvrij zuiver te krijgen .... keukenrol dien dan echt heeeeel zuiver te zijn.

Persoonlijk gebruik ik hiervoor groen gekleurde papieren doekjes , die je kunt kopen om uw handen af te drogen (de groene zijn heel zuiver in tegenstelling tot de witte exemplaren)

Of ...

Je koopt reinigingsvloeistof om l.c.d. panelen zuiver te maken.

Persoonlijk heb ik met geen enkel van de tot nu toe door mij geteste vloeistoffen goede resultaten..... dreft truukje werkt veeeeeeel beter.




Peter
 
Ik had inderdaad een type en nummer moeten vermelden bij deze
Acer V-3-771G model VA70 het is een mat scherm zal het morgen eerst eens schoonmaken
Kijken of dat verbeterd Een foto maken gaat slecht het is dan slecht te zien
Als je er gewoon naar kijkt zie je een dun zwart draadje meer niet Ik heb er verder weinig last van
Het gaat mij er om komt het meer voor en gaat het erger worden?
Ik bedank wel iedereen voor hun reactie
e de waele
 
Hallo

Dit model werd blijkbaar indertijd geleverd met zowel mat als blinkend scherm.

Heb dit model al blinkend en mat onder handen gehad.

De matte modellen zijn moeilijker om streepvrij te krijgen , zeker indien je hierin geen ervaring hebt .... (vuil kruipt in het paneel zelf i.p.v. er op te blijven liggen)

P.s. scherm bezit l.e.d. backlight.

Peter
 
Laatst bewerkt:
Peter
Bedankt voor uw technische reactie ik zal de dreft truc eens proberen en ga het resultaat hier posten Ik heb geen idee hoe de bovenkant of de bovenste laag van het lcd scherm is gemaakt
Eric
 
Hallo Peter.
Heb geprobeerd met de dreft methode maar is helaas niet gelukt IK heb het maar kort gedaan.
IK heb zoiets nog nooit gedaan IK maak mijn scherm alleen maar schoon met een droge niet pluizende doekje
Ik heb het nu gedaan met een rond oog mak-up watje Misschien dat ik het wat langer moet laten trekken
Zo als ik al aangaf heb ik het heel kort gedaan (zou ik het langer durven doen ) kan dit geen kwaad ?
e de waele
 
Hallo

"Ik heb het nu gedaan met een rond oog mak-up watje "

Deze durven pluizen .... in Belgie toch ... en gebruik ik daarom niet.


"Heb geprobeerd met de dreft methode maar is helaas niet gelukt IK heb het maar kort gedaan."

Als uw "draadje" inderdaad in het paneel zit , zal dit reinigen niet helpen.

Is bedoeld om vervuilde panelen (vettige vingerafdrukken etc ... te verwijderen)

Werkt uiteraard ook bij t.v. panelen , wel iets meer werk / moeite ...

Opletten bij anti reflektie laag (iets licht paars gekleurd als je er schuin opkijkt) Sony , Apple hebben dit op sommige panelen.

Veel miserie mee ... gelukkiglijk lijkt men hiervan af te stappen.


"Zo als ik al aangaf heb ik het heel kort gedaan (zou ik het langer durven doen ) kan dit geen kwaad ?"

Op uw mat scherm ligt er geen anti reflektie laag (die kan loskomen) ... zie dus niet in waarom je niet langer zou mogen indrenken. (uiteraard ... proper is proper heeee)

Is trouwens ook niet agressief in vergelijking met veel van die doekjes , etc... die je kunt kopen.


p.s.

Eventueel oefenen op vlekvrij zuiver maken op een "testpaneel" van een of andere defekte laptop ... liefst mat model --> moeilijkst ...



Peter
 
Laatst bewerkt:
Een foto maken gaat slecht het is dan slecht te zien
Als je er gewoon naar kijkt zie je een dun zwart draadje meer niet.

Zou toch maar een foto maken. Zet er wat extra licht op als dat nodig is en maak de foto van heel dichtbij. En één overzichtsfoto. Met het huidige aantal megapixels op camera's kun je foto's op de pc sterk uitvergroten.
 
Trouwens wie weet hoelang zit dit er al op ?? Ik zie het nu pas en je moet goed kijken of je het ziet Ik vraag dit of het grotert gaat worden of zo blijft
 
Die bijlagen werken niet. Upload de foto via de paperclip in Geavanceerd (rechtsonder).
 
hier de fotos
 

Bijlagen

  • DSC07764.jpg
    DSC07764.jpg
    2 MB · Weergaven: 36
  • DSC07762_LI.jpg
    DSC07762_LI.jpg
    2 MB · Weergaven: 36
Dat zit erin en heeft volgens mij niets met schoonmaken te maken. Peter weet wellicht hoe die schermen opgebouwd/gemaakt zijn. Minder op letten en als het erger gaat worden kun je er toch niets aan doen.
 
OK bedankt Ik ga het gewoon maar afwachten wat er gebeurd
Peter kan misschien nog een tip geven maar verder kan ik niets doen
Het is net of het wat minder is geworden maar dat kan bedrog zijn(omdat ik het wil )
Of nog wat langer laten inwerken als dat geen kwaad kan ??
jullie allemaal weer heel veel dank voor de reactie
Zal ik de vraag op opgelost zetten ??
e de waele
 
Ja, zet maar op opgelost. Peter is de deskundige op dit gebied en die heeft uitgebreid antwoord gegeven en reageert nog wel als dat nodig is. Bedankt allemaal.:thumb:
 
Hallo

Lijkt mij .... stof of zo te zijn ....

Zit in het paneel , dus niets aan te dien , tenzij je wilt beginnen met panelen en polarisatiefilters zuiver maken ....

Een draadje is het volgens mij zeker niet ... te groot , kan dus zeker niet in het paneel geraken.

Peter
 
Hallo Peter
IK ga het even zo laten, Zijn deze panelen te repareren als het toch fout zou gaan??
Ik ga daar zelf niets aan doen daar heb ik te weinig ervaring mee Ik wil wel wat meer weten hoe deze zijn samen gesteld
Kan het waar zijn als ik het wat langer laat in werken dat het minder word ?? (of lijkt dat maar zo)
Alvast ook bedankt voor alle reacties
e de waele
 
Hallo

Hoe l.c.d. paneel demonteren ...

Het irritante muziekje moet je er wel bijnemen ...

Gebruik handschoenen om vingerafdrukken te vermijden .

https://www.youtube.com/watch?v=x7HaceXDG90

Er zijn uiteraard nog veel meer tut's terug te vinden.

Zuiver zelf het kaf van het koren bij deze youtube filmpjes.

Panelen zijn fragiel , en dienen uiteraard op identiek dezelfde volgorde terug gemonteerd te worden. (polarisatiefilters e.d.)

Laptop's is het sop meestal de kolen niet waard.

Als je het nog nooit hebt gedaan , en je bent nieuwsgierig , begin je er aan , en door gebrek aan ervaring sneuveld het paneel , of is het resultaat niet bevredigend.

Een 2 e maal wil je er niet meer aan beginnen omdat je weet hoe secuur je te werk moet gaan , en hoe veel werk dit inhoudt ...

Stofvrij te werk gaan , want dit zie je ...

T.v. panelen , zijn door hun hoge prijs wel de moeite waard.

Meestal is het de baclight led's die sneuvelen (goedkoop paneel , of helderheid veel te hoog gezet door gebruiker)

De meest preventieve interventie is dan om meteen alle led's te vervangen , omdat ze allemaal een slag van de molen hebben gekregen, en het paneel toch open is ....

Hopelijk heb jij , of iemand die dit ooit mocht lezen iets aan deze info.

Peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan