• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gegevens van een werkblad in een userform schrijven

Status
Niet open voor verdere reacties.

LiliC

Gebruiker
Lid geworden
26 sep 2020
Berichten
43
Beste forum leden,

Heb bij deze er maar een nieuwe vraag van gemaakt;
Kan iemand eens zien naar wat ik al heb samengebracht in het bestandje in bijlage?
De bedoeling is om de gegevens van de cellen V3 t.e.m. AC3 in de respectievelijke txtboxen te krijgen.
Mij lukt het niet.

Graag jullie kennis hier even te willen op los laten.

Alvast bedankt


Mvg,
Lili
 

Bijlagen

  • userform voor registratie metingen patient HM V1.xlsm
    103,5 KB · Weergaven: 71
De formule in AC3 werkt ook niet goed!
 
Beste Snb

VBA voor smarties...
Het kan zijn dat dit voor sommige mensen duidelijk is, maar voor mij zelfs met grammatica en woordenboek is dit echt wel onbegrijpelijk.
niet verkeerd bedoeld hoor, maar daar staan zaken in die mijn verstand te boven gaan.
ben al blij dat ik de basis iets ofwat onder de knie begin te krijgen.

nu ja niet erg, en gelet op de aantal reactie's zal ik mijn inziens best zelf wel zoeken naar een oplossing.

@SjonR
bedankt voor de toelichting.

toch iedereen bedankt.

Mvg
Lili
 
Kort lontje of geen geduld? Als je onder werktijd een vraag stelt, zul je niet gelijk van iedereen een reactie krijgen, want (heel gek, ondanks een jaar corona ellende) er zijn nog steeds mensen die een baan hebben :). Eigenlijk is, zo gezien, elk antwoord dat je voor 17:00 krijgt dus ofwel van een gepensioneerde (en we weten allemaal hoe die met computers zijn), ofwel van een werkloze (kan dus ook niet met een compjoeter overweg) of van een zieke (die moet al helemaal met zijn/haar tengels van de denkmachines afblijven) :D.

Maar even zonder gekheid: je vraag (en je voorbeeld bestand) zijn bepaald niet helder. JE hebt nu één voorbeeld record, en dat is echt wel in te lezen met een beetje uitzoekwerk. Maar wat dan? Wil je altijd alleen de laatste inlezen? Altijd alleen de eerste inlezen? [/B]? Degene waar je op dat moment in staat met de cursor? Dat maakt behoorlijk wat uit voor je code. Dus een logisch bestand was een stuk zinvoller geweest. En een wat duidelijkere vraag.
 
Beste forumvrienden

@Octafish

Kort lontje of geen geduld? Als je onder werktijd een vraag stelt, zul je niet gelijk van iedereen een reactie krijgen, want (heel gek, ondanks een jaar corona ellende) er zijn nog steeds mensen die een baan hebben . Eigenlijk is, zo gezien, elk antwoord dat je voor 17:00 krijgt dus ofwel van een gepensioneerde (en we weten allemaal hoe die met computers zijn), ofwel van een werkloze (kan dus ook niet met een compjoeter overweg) of van een zieke (die moet al helemaal met zijn/haar tengels van de denkmachines afblijven) .

Maar even zonder gekheid: je vraag (en je voorbeeld bestand) zijn bepaald niet helder. JE hebt nu één voorbeeld record, en dat is echt wel in te lezen met een beetje uitzoekwerk. Maar wat dan? Wil je altijd alleen de laatste inlezen? Altijd alleen de eerste inlezen? [/B]? Degene waar je op dat moment in staat met de cursor? Dat maakt behoorlijk wat uit voor je code. Dus een logisch bestand was een stuk zinvoller geweest. En een wat duidelijkere vraag.

Zeker geen van beide. kort lontje al zeker niet. En geduld... 't ja denk dat dit te wijten is aan het feit dat ik wanneer ik ergens de tanden in zet ik voor mezelf zoiets heb van komaan hoe werkt dit en hoe moet dit of dat....

Dus mocht ik al mensen met mijn vorige post geschoffeld hebben dan was dit zeker niet mijn bedoeling en bied ik graag hiervoor mijn excuses aan!

@VenA

Dit is wat ik te zien krijg als ik op de links klik :zie bijlage jpg

Nogmaals zeker niet mijn bedoeling grof - beledigend -kort lontig over te komen. Laten we het gewoon onder noemer ongeduldig voor kennis plaatsen.

Wat de vraag betreft nu :

Links bovenaan het formulier zie je de patiëntgegevens. Daar zou na keuze in de combobox de juiste gegevens van de patiënt dienen te verschijnen.
die zijn nu genoteerd in de kolommen V t.e.m. AC en inderdaad ik weet dat niet de juiste manier is maar daar stopte ook mij kennis van hoe ik dit anders zou moeten doen.

In de txtMaand zou ik oplossen door in dit in initialize te plaatsen met lblDate ddd mmm yyyy te plaatsen ( zie voorbeeld )

Ok linker bovenzijde

rechter bovenzijde ( medicijnenlijst )
Hier zouden de medicijnen van de geselecteerde patiënt dienen te verschijnen in de lstbox
wederom nu zijn deze opgenomen op hetzelfde blad (Kolommen AE t.e.m. AH in een tabel) als de databasegegevens wat dus waarschijnlijk niet juist is. maar ook hier weer dan geen idee hoe dit anders te gaan doen.

Dan de database op zich....

Hier zouden dan alle in gegeven data dienen in te verschijnen zonder de verborgen kolommen weer te geven.
enkel de volgende kolommen : B;C;D;G;J;M;P;S;T , zouden mogen verschijnen in de lstDatabase

de gegevens worden ingevoerd via de txtboxen aan de linkerzijde en weggeschreven via de cmdknoppen.

Nu ik reactie krijg moet ik profiteren van de ,Werklozen, Gepensioneerde, zieken en mensen met veel vrije tijd:d:d:d zoals @Octafish het zo mooi verwoorde om mijn vraag hierbij te verduidelijken en nogmaals mijn excuses aan te bieden aan zij die zich geschoffeerd voelen.

Alvast mijn dank

Mvg
Lili
 

Bijlagen

  • Userform voor registratie metingen patient HM V2.xlsm
    100,1 KB · Weergaven: 48
  • Helpmij.nl Forum - Mozilla Firefox 24_02_2021 10_41_31.png
    Helpmij.nl Forum - Mozilla Firefox 24_02_2021 10_41_31.png
    93,9 KB · Weergaven: 56
hallo forumvrienden,

Ofwel is dit een hele zware vraag of er is meer....
maar geen enkele reactie meer.

Strange.

Nu ik wacht nog wel even op een reactie met geduld en lang lontje. :D:D

mvg

Lili
 
Een begin uitgaande van het voorbeeldbestand in post #1
 

Bijlagen

  • userform voor registratie metingen patient HM V1.xlsm
    106,4 KB · Weergaven: 33
Beste Albert,

Vooreerst mijn grote dank voor het aangereikte.
Hiermee zijn we al een ferm stuk in de juiste richting! kan ik weer iets van opsteken zie.

Maar mag ik zo vrij zijn om misschien nog een vraagje te stellen...
Als je nu een patiënt selecteert krijg je steeds de zelfde database te zien.
Kan dit opgelost worden door middel van een lijst te maken in een sheet met daarin alle namen die op hun beurt een hyperlink hebben naar de betreffende werkmap?
Alsook de medicijnen komen nu er niet bij te staan.
dit is ook eigen per patiënt natuurlijk.

Alvast
 
Je maakt gebruik van drie tabellen die geen relatie met elkaar hebben. Hoe moet Excel dan weten welke meetdata en welke medicijnen bij welke patiënt hoort?
 
Laatst bewerkt:
Beste VenA

Vandaar de vraag hoe dit het best kan worden opgelost.
Hoe maak ik dat de 3 tabellen dan wel met elkaar relaties hebben?
Moeten deze dan allemaal in één tabel gegoten worden? ( alhoewel ik nu niet direct zie hoe je deze kan combineren in één tabel?!)
kan men in excel relaties maken in verschillende tabellen.
etc etc

Alvast bedankt voor reactie.

Mvg
Lili
 
Eerst goed nadenken over het ontwerp van de tabellen wil helpen. Waar toch steeds de rare codes vandaan komen blijft een raadsel. Zet de codes gewoon in de module van het formulier. Met de knop 'Bewaar' heb ik niets gedaan omdat je in de tabel 'tblDatabase' van alles door er elkaar hebt staan: variabelen vanuit het formulier, formules en constanten die je alleen gebruikt voor de min en max in de grafieken. Zet de kolommen op een logische plek dan stelt het wegschrijven ook niet zoveel voor.
 

Bijlagen

  • userform voor registratie metingen patient HM V1 (2).xlsm
    103,6 KB · Weergaven: 43
Beste VenA

Met deze raad kan ik nu al weer een stuk verder. denk ik toch

Kan je bij het opmaken van de grafieken dan de kolommen OG en BG ( want dat zijn degene die de max voor de grafieken zijn) aan de rechterkant van de tabel plaatsen? (Deze dan bij selecteren voor de grafiek natuurlijk). ik heb deze nu zo geplaatst omdat in de online office help dit zo vermeld staat dat kolommen voor de zelfde grafiek aansluitend moeten zijn.

Ik bekijk jouw voorbeeld en zal dan zien om dit aan te passen naar een overzichtelijkere tabel.
Alleen wat de variabele betreft... je bedoelt waarschijnlijk hier de VM - NM?
Kan je dit dan anders gaan bepalen?

Uw reactie afwachtend

Mvg

Lili
 
Beste VenA

Kan het dat de datum niet juist wordt weergegeven in userform? Zie printscreen in bijlage.
Ik zie ook de kolom opmerkingen niet.

Wat de kolomtitels betreft, mag ik in "Columnheads" niet true aanvinken en in "RowSource " de titel "tblDatabase" plaatsen?
Wederom en dit is geen "beter weten" maar alleen volgen wat office zegt te doen.

Jullie zijn hierin meer ervaren dan ik. en dat is dan nog een understatement. ( ik sta hier nog ergens in een weide te kijken hoe de trein voorbij komt terwijl jullie een wandelingetje aan maken op de maan ):eek:

graag feedback aub.

Mvg

Lili
 
Beste VenA

Ik heb ondertussen op een aparte sheet de database aangepast zijnde alle OG's & BG's aan de rechterzijde van de tabel.
Het lukt me ook zo om de grafieken aan te maken.
Dus so far so good zou een mens denken, niet? Niet dus!

Blijft nog steeds de vraag van de datums in de lstbox alsook het puntje headers.

Ik heb de headers van de originele tabel in een ander tbl geplaatst met naam " Hoofdings " met het gedacht van dan zet ik deze in de RowSource maar wat dacht je .... idd
" Foutmelding 70 tijdens uitvoering. Geen toegang "
dit in Subgedeelte Private Sub CmbPatient_Click()
deel
" With lstDatabase
.List = ar "
Waarschijnlijk in mijn bescheiden kennis te maken geeft met de count denk ik dan maar.

Dan nog dit ...
Als ik de nieuwe tabel wil gebruiken kan ik deze dan in de sheet database overzetten zonder dat dit een zooitje zal geven in de huidige vbacode?
en de datum wat is hiervoor de juiste code ?

Alvast bedankt

Mvg,
Lili
 
En waar is het voorbeeldbestand met alle wijzigingen ?
I.p.v. de Headers: Zet gewoon labels boven de kolommen van de listbox, blijven ze ook fijn zichtbaar bij het scrollen.
 
Beste VenA, Beste Albert

Hierbij de aangepaste versie zoals ik ze graag zou willen zien werken.

Aanpassingen
-Database aangepast: alle OG en BG staan rechts en zijn verborgen.
(is sheet VenA en deze zou eigenlijk de gebruikte database moeten worden)

er zijn ook nog enkele zaken bijgevoegd.
Namelijk in lstPatienten
Gender. Weet nu niet of dit het best in een txtbox is of in een cmb ( nu opgenmaakt in een cmb)
alsook is er een lstbox bijgekomen namelijk lstStatistieken
Hier komt ze een overzicht van alle metingen in een oogopslag.

en dan nog een vraagje ..
kan dit om in die mate de userform af te printen in zijn geheel met alle gegevens? ( zoals die nu te zien zijn op het scherm!)
ik zie jullie hulp / advies graag komen

Alvast bedankt
Mvg

Lili
 

Bijlagen

  • aangepaste versie VenA HM.xlsm
    208 KB · Weergaven: 45
Tabellen moet je nooit lege rijen laten bevatten. Anders is het nut van tabel weg en maak je jouw formules onnodig ingewikkeld.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan