• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verticaal zoeken met meerdere resultaten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gnome604

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 feb 2021
Berichten
4
Allen,

Daar verticaal zoeken enkel het eerst gevonden resultaat weergeeft, ben ik op zoek om alle gevonden resultaten weer te geven (via uitrolvenster of zo) in 1 cel.
Het voorbeeld die ik bijvoeg bevat 2 tabbladen:
DATA en INVULLEN.

DATA is de bron.
In het tabblad invullen, dient met een batchnummer in te vullen (cel M2) => probeer 11002
De gevonden resultaten, dienen te verschijnen in cel A2

Hou rekening met het feit dat ik beperkt ben tot Excel 2013.
Alle hulp is welkom (VBA, ...)


Wie o wie kan me hierbij helpen, daar dit mijn petje te boven gaat.
Alvast bedankt,
 

Bijlagen

  • Retours TEST.xlsx
    462 KB · Weergaven: 29
Deze in A2? Afsluiten met control shift enter, het is een matrix formule

Code:
=ALS.FOUT(INDEX(DATA!$B$2:$B$100;KLEINSTE(ALS(DATA!$A$2:$A$100=$M$2;RIJ($1:$99));RIJ(A1)));"")
 
Wanneer ik dit doe, geeft hij in A2, na het intypen van 11002 in M2, ook de eerste waarde terug.. zijnde itemcode 100
De bedoeling zou zijn dat op dat moment, beide mogelijkheden worden getoond en je kan kiezen (itemcode 100 of itemcode 200)
Of deed ik iets verkeerd?
Knipsel.PNG

Knipsel.PNG
alvast bedankt!
 
Je moet hem wel naar beneden doortrekken
 
Dat lukt inderdaad! bedankt! :)
Ik vroeg me echter nog af, of er een mogelijkheid bestond om deze waarden in 1 cel weer te geven (dmv een uitrolmenu) waar je dan het gewenste resultaat kan selecteren?

Alleszinds al enorm bedankt!
 
Dat kan ook. Kolom Q t/m AL staan alle gegevens waarnaar verwezen wordt in de gegevensvalidatie. (die kun je verbergen)
In de gegevensvalidatie vind je ook een formule terug die alle waarden retourneert die niet leeg zijn.
 

Bijlagen

  • Retours TEST (1).xlsx
    466,4 KB · Weergaven: 24
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan