Helpmij.nl
Helpmij.nl
Helpmij.nl

Weergeven resultaten 1 tot 7 van 7

Onderwerp: Iomega Zip-drive compatibel met Windows 10?

Senior Member
    Vraag is niet opgelost

Iomega Zip-drive compatibel met Windows 10?

Ik heb een stokoude externe Iomega Zip-drive (100MB, parallelle-poortmodel). Ik wil de bestanden op een aantal van mijn Zip-disks overzetten op schijf of USB-stick. De drive kan ik echter niet op mijn PC aansluiten omdat die geen parallelle poort heeft. Voordat ik een geschikte kabel ga aanschaffen (parallel -> USB), wil ik graag weten of Windows 10 de drive überhaupt nog gaat herkennen. Iemand een antwoord op deze vraag?
    Laatst aangepast door pdka : 22 februari 2021 om 16:53

Senior Member heinflhs's avatar
    misschien een vraag om bij de fabrikant te stellen???

Senior Member
    Iomega bestaat niet meer.

Giga Honourable Senior Member maestro12's avatar
    Je hebt er één met zo'n blauwe casing?
    Die heb ik een paar jaar terug nog aan de gang gekregen door hem uit de casing te halen en aan te sluiten op de 'floppy connector' op het moederbord (moet je moederbord er nog wel een aansluiting hebben)
    Wat ik zo lees op internet, als je een paralelle->USB adapter er tussen zet wordt die gezien als een printer en kun je er helemaal niets mee.

Senior Member
    Ja, het is er eentje met een blauwe casing (zie bijgevoegde foto). Of het moederbord van mijn PC (Dell Inspiron, All-In-One) een floppy-connector heeft, weet ik niet. Ik vermoed eigenlijk van niet. Ben trouwens ook niet zo technisch.

Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:  Zipdisk.jpg
Bekeken: 13
Grootte:  56,0 KB

Ik heb een Laserjet 5MP printer (wil ik trouwens verkopen) daar heb ik op aangesloten een kabel van parallel naar USB en dat gaat zonder problemen met Win10. Ook ik heb nog een Iomega Zip drive en dat zal ik gaan uit proberen met deze kabel. (ik heb even geen tijd) om het nu te doen..

Senior Member
    Lordlister, zou mooi zijn als je die kabel met jou Iomega Zip Drive uitprobeert. Alvast bedankt.

Berichtenregels

• U mag geen nieuwe vragen starten.
  • U mag niet reageren op berichten.
  • U mag geen bijlagen versturen.
  • U mag uw berichten niet bewerken.
  •  
Helpmij.nl
Helpmij.nl

Helpmij.nl

Regels
Help

Helpmij.nl en business