• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

invullen huidige datum en tijd

Status
Niet open voor verdere reacties.

karimba

Gebruiker
Lid geworden
8 okt 2006
Berichten
86
Ik kom er even niet meer uit, ik hoop op jullie hulp.

Ik ben bezig met een excelbestand waarin de datum en de tijd automatisch ingevuld moet worden als ik in een andere cel tekst zet.

Alvast bedankt voor jullie hulp!
 

Bijlagen

  • invullen huidige datum en tijd.xlsx
    8,1 KB · Weergaven: 51
Welke ander cel en wat als je een getal invult? Het kan alleen met VBA en dan moet je wat specifieker zijn. Is overigens ook voldoende over te vinden hoe je het kan doen.
 
Laatst bewerkt:
Je zal wellicht dit niet bedoelen maar het is toch een voorbeeld van wat je misschien verwacht.
 

Bijlagen

  • invullen huidige datum en tijd.xlsm
    20,9 KB · Weergaven: 37
Laatst bewerkt:
Zeer waarschijnlijk niet.

Code:
.Offset(, 1) = Format(Now() + 10, "dd/mm/yyyy")
3 mei lijkt mij niet de bedoeling.
 
Bedankt voor jullie reactie.

Wat ik wil is dat zodra ik de naam in de kolom( C ) heb ingevoerd ook als het een getal is, dan wordt de datum en de tijd automatische meegevoerd .
 
zo dan?
 

Bijlagen

  • invullen huidige datum en tijd.xlsm
    21 KB · Weergaven: 35
Achter je werkblad 1

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Not Intersect(Target, Range("C:C")) Is Nothing And Target.Count = 1 Then Target.Offset(, 2).Resize(, 2) = Array(Date, Format(Time, "h:mm AM/PM"))
End Sub
 
Laatst bewerkt:
Code:
=als(isleeg(c3);" ";nu())
 
Laatst bewerkt:
@Senso, als je een berekening uitvoert of bijvb ergens op enter drukt, verandert de tijd weer in de huidige tijd.
Daarom kan het alleen met VBA, waarmee je de datum en tijd hard in de cel schrijft.
 
Jammer, ik dacht dat los jij even op. Maar goed, dat doe je ook.;)
 
Krijg de macro niet werkend. Ik vul in een naam in C6 en in E en F geen datum en tijd. Excel H&S 2007.
Edit: sorry, fout gemaakt. Werkt nu wel.
 
Laatst bewerkt:
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
  If Target.Column = 3 And Target.Count = 1 Then Target.Offset(, 2).Resize(, 2) = Array(Date, Time)
End Sub
 
@JVeer
One way that may work for you is to use a circular reference and enable iterative calculation.

In Options select the Formulas tab and tick the Enable iterative calculation option.
In cell B1 enter the formula: =IF(A1<>"",IF(B1="",TODAY(),B1),"") (it will return a blank)
Format the cell as a date.
Add a value to cell A1 - text saying "Date:" would be a good choice.
The current date should appear in cell B1 and not update.
 
@Senso,
Dat lijkt mij een onnodige omweg voor dit vraagstuk. Of je moet echt geen VBA willen gebruiken, tja dan raak je aan een oplossing als deze.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan