inactief e-mailadres aanmaken

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Berichten
2.085
Ik gebruik Thunderbird als mailclient en wil graag een mailaccount aanmaken dat ik ga gebruiken na de verhuizing van mijn domein.
Maar dat e-mailadres kan uiteraard nog niet worden uitgelezen omdat de DNS nog niet staat ingesteld op de nieuwe positie.
Ik zou daarom graag een e-mailadres willen aanmaken dat nu nog de status "inactief" heeft.
Hoe doe ik dat?

Vriendelijke groet,
Marianne
 
Dan zul je toch echt eerst de DNS goed moeten zetten.
Je verbindt immers met je eigen hostname, of een subdomein daarvan. (bijv. mail.jouwdomein.nl)

Misschien lukt het om het IP-adres of een andere SMTP-server te gebruiken, maar dan is de kans dat alle mails netjes (want zo hoort het in dit geval) in de spamfilters komen erg groot.

Een optie is om je domein om te leiden via het host-bestand, maar dan moet je wel zeker weten dat het domein al bekend is bij de de andere hostingpartij.
Maar ik geef het een slag om de arm.
 
Laatst bewerkt:
In de meeste gevallen kun je gewoon je domein en email opzetten bij de nieuwe provider. Volg hun handleiding voor het koppelen van thunderbird aan je nieuwe email en je bent klaar.
 
In de meeste gevallen kun je gewoon je domein en email opzetten bij de nieuwe provider. Volg hun handleiding voor het koppelen van thunderbird aan je nieuwe email en je bent klaar.
Maar dan moet die domein wel verhuisd zijn. Als tussenbrug kan je even werken met de hosts-oplossing.
 
Bij veel providers kan je (soms tijdelijk) de servernaam van de provider invullen totdat het domein omgezet is.
Dit is ook handig bij het verhuizen van bestaande emails.

Bijvoorbeeld elk domein kan je bij Antago ook bereiken via https://s204.webhostingserver.nl op poort 2223 (subdomein/server s204 als voorbeeld).
 
Laatst bewerkt:
@PHP4U. Nee hoor. Bij de meeste degelijke providers kun je gewoon een heel domein optuigen incl. mail en alles. En omdat de namen van de mailservers niet gelijk zijn aan die van het domein, kun je ook gewoon de email instellen. Kom natuurlijk pas mail binnen na het wijzigen van de MX record, maar dan is alles wel al voorbereid en raak je geen email kwijt tijdens de verhuizing.
 
Verplaatst naar internet sectie
 
Domein en mails zijn inmiddels verhuisd.
Ik heb de mails in Thunderbird eerst verplaatst naar de sectiie Lokale mappen en daarna naar de nieuwe provider.
Iedereen hartelijk dank voor het meedenken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan