• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VBA Userform get data en data wegschrijven

Status
Niet open voor verdere reacties.

vliegendekeeper

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 feb 2021
Berichten
3
Beste forumleden,

Ik ben bezig in Excel een Userform te maken, zodat de gegevens niet in een rijtje staan, maar netjes in een overzicht op het scherm.

Formulier is niet op zijn mooist op dit moment, omdat ik het eerst werkend wil hebben dat de gegevens worden opgeslagen en weggeschreven. En eventueel met het ID nummer zo weer op te vragen is.

Alleen krijg ik het helaas niet goed voor elkaar dat de gegevens in het formulier worden opgeslagen of op te roepen te zijn.

Kunnen jullie mij tips geven hoe ik dit het beste kan doen? Heb al veel lopen zoeken en krijg de eerste kolommen wel voor elkaar, maar heb meer dan 3 kolommen.

In het tabblad regio heb ik de gegevens staan welke gebruikt moeten worden bij een combobox
 

Bijlagen

  • buurtfondsaanvragen.xlsm
    37,6 KB · Weergaven: 44
ondanks het gebrek aan gegevens hier toch een aanzet.
 

Bijlagen

  • buurtfondsaanvragen.xlsm
    47,1 KB · Weergaven: 38
Hartelijk dank. Ik had al gekeken op de snb-vba, daar kwam ik helaas niet mee uit.

Wat Emields heeft gemaakt, TOP, hiermee kan ik uit de voeten om verder mee te werken. (tekstvakken zijn nu 1 regel voor invoer, voor de netheid met de tekst kan ik hier meerdere regels van maken :)) Ben zeer blij met je bestand tot aanzet.

Dank hiervoor
 
Als uw problemen oplost zijn vergeet dan niet in uw eerste post de vraag als opgelost te zetten.
 
Ik zou graag als ik het ID nummer intoets, dat dan alle gegevens overgenomen worden uit de kolommen. Is dat makkelijk te regelen?
 

Bijlagen

  • buurtfondsaanvragen.xlsm
    37,1 KB · Weergaven: 26
dat is te regelen.
 

Bijlagen

  • buurtfondsaanvragen.xlsm
    53,6 KB · Weergaven: 48
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan