Probleem met gpu

Status
Niet open voor verdere reacties.

kevin90

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2009
Berichten
501
Heb een gpu rtx 3060 ti , door redenen is deze verbonden via riser

(Pc voor gebruik : amd mobo gigabyte x570 cpu ryzen 5... series)
Op de pc die ik ermee wil gebruiken via riser Heb ik beeld Via de 3060 maar eens ik de nvidea driver , gelijk de welke nieuwe , oude , .... installeer gaat men scherm zwart zonder beeld ....
Als ik diezelfde kaart rechtstreeks op dat moederbord zet werkt deze perfect .

(Pc voor test : intel i9 , mobo msi z590)
Als ik de kaart via riser in een andere pc aansluit , dan werkt deze meteen na 3 seconden prima en optimaal , ...


Hoe zou ik de driver er goed op krijgen en kaart gpu via riser kunnen gebruiken ??

Dank u

Mvg
 
Eh. de oplossing lijkt mij voor de hand liggen: gewoon op de standaard wijze op het mobo inprikken

hier een bericht waar ook problemen met een riser worden gemeld: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1778151

Ik had nog nooit gehoord van het bestaan van zo iets als een riser.
Waarom zou iemand zo'n extra handicap willen hebben?
 
Laatst bewerkt:
Hallo

Volgens mij heb je het over zoiets :

https://www.benl.ebay.be/itm/Riser-...801027?hash=item218277a983:g:fegAAOSwzPpgB0PN



Ik kan mij gerust voorstellen dat er op de pci-e bus timing problemen komen als je deze op deze manier verlengd ....

Indien je geluk hebt , kun je dit oplossen door eens andere kabeltjes te gebruiken ... controleer uiteraard ook de voedingsspanningen.

Ik gok op timing of capacitieve problemen door kablering (lengte van de draden) , of door chipsets die niet echt akkoord gaan met deze manier van .... euh ... communicatie.

Dergelijke spielerij bestaat er ook in diverse "kwaliteit" ...

Voor de volledigheid van dit verhaal "vergat" je merk / typenr van uw aanwinst te vermelden. (iets wat op deze site heel veel voorkomt)

Een deftig / eenduidig antwoord geven is dan ook nog net iets spannender. (lees ... veel langer dan strikt noodzakelijk)


Peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan