Image viewer die PSD met alpha ondersteund?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Allard

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2001
Berichten
892
Ik heb een aantal PSD bestanden met een alpha kanaal erin.... Transparante onderdelen dus..

Windows 10 kan hier blijkbaar geen thumbnails van maken, want ik zie alleen een wit vlak bij deze bestanden

Nu heb ik een aantal image viewer geprobeerd..maar ze tonen allemaal een wit vlak (ifranview, xnview)... terwijl als ik het bestand in Phoshop open..ik wel gewoon de inhoud zie

Weet iemand hier een oplossing voor? Zodat ik niet alles in photoshop hoef te openen om te zien welke afbeelding het is?
 
Zet er een bestandje bij, dan kunnen we zelf testen. Anders moet ik eerst zelf een voorbeeldje in PS gaan knutselen, en dat l9jkt mij toch niet de bedoeling. Je hebt zo te zien FSViewer nog niet geprobeerd?
 
Yes natuurlijk ,

hier is een voorbeeld bestand
https://www.dropbox.com/s/dgrc54sertawmzq/crop alpha test.psd?dl=0

Dit bestand is dus helemaal wit als thumbnail in Windows 10, en ook in de image viewers die ik heb gebruikt (behalve Bridge werkt maar die gebruik ik liever niet want is niet echt een snelle image viewer)... Het liefst zou ik dus een manier hebben om dit goed als thumbnail te kunnen zien in windows..en dus ook in een viewer

alvast bedankt
 
Laatst bewerkt:
Verplaatst naar fotobewerking sectie.



Hoe dat in Windows kan, is niet mogelijk maar wel met 3rd party programma's. Kijk hier.
Kijk hier om te ontdekken met welke viewers psdfiles geopend kunnen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb software gevonden die me alle thumbnails geeft die ik wil in Windows 10. Is idd 3rd party..maar het werkt goed tot nu toe (mysticthumbs)

Het enige wat hij nog steeds niet goed laat zien, zijn de PSD's die ik met Keyshot maak (3d rendering programma)... die blijven gewoon helemaal wit. Terwijl ze in Bridge wel goed vertonen...

Ik denk dat Keyshot een ander soort PSDs maakt of zo.. geen idee wat dat precies kan zijn anders...

thanks iig voor jullie hulp
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan