Software Switch Gezocht

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lupus

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2010
Berichten
300
:( Probleem: Twee systemen (Sys1 Win 10, Sys 2 Win 7) Twee Monitoren

Één monitor staat nu op mijn draaitafel... Wil ik wat draaien moet ik de monitor verplaatsen, maar ik hep nie spees daarvoor!

Oplossing: Twee systemen laten draaien op één monitor! DMW Sofware Switch, waarbij ik óók het andere systeem kan bedienen dat vólledig toegangelijk is.

In deze fantastische wereld bestaat zoiets vást wel! Ok you lot! Shoot!

Bij voorbaat dank.
 
Nope... Not gonna pay... Sofware matig moet het mogelijk zijn om het andere systeem in zijn volle glorie te zien op één monitor... zeg maar net zoals op je TV één beeld, meerdere kanalen... Alleen is dat 'kanaal' in dit geval Win7...

Sterker nog: ik zou het zélfs vanaf het win 10 systeem kunnen formateren! ZO DUS. Totale KONTROLLE...Muahaah! Maar WÉL op één monitor! Ik heb um... Teamviewer geinstalleerd en draaien... Maar dat vereist dus nog steeds twee monitoren! Dat is NIET wat ik wil. Ter meerdere info. Een Monitor heeft meerdere inputs (Acer x243HQ) en de ander slechts een (VGA) Dus moet de x243 het gaan opknappen, Heb alleen geen extra DVI kabel... :( Dus het zal en moet per se weer geld gaan kosten... :mad:
 
Hallo

"Nope... Not gonna pay... Sofware matig moet het mogelijk ..... "

Veel geluk in uw verdere zoektocht.

Peter
 
je praat over twee systemen zijn het ook fysiek computers?
Zo ja dan heb je hardware matig een oplossing zoals vdk_p al typte.

of heb je in windows 10 een vmware geinstalleerd en draai je daar windows 7 in
 
Naast die overbodige Engelse kreten laat je wel zien een echte Hollander te zijn als je die paar euro's er niet voor over hebt.
Een monitor heeft vaak zelf een menu waarin je kan aangeven welke bron je wilt gebruiken, dat kost niks.
Ook kan je op je Windows 10 systeem een virtuele machine maken waar je Windows 7 op installeert, is ook gratis en kan je ze op je monitor zelfs in 2 vensters naast elkaar zetten.
 
Voor muis en keyboard bestaat het wel.... voor een scherm ken ik het nog niet.

Dit zijn muis / keyboard voorbeelden.
https://themonitormonitor.com/how-to-connect-2-computers-to-1-monitor-without-kvm/

Tussendoor wordt een optie genoemd die ik al jaren heb....
Mijn Dell U2515H monitor heeft oa 2 HMDI poorten... daar heb ik 2 systemen op zitten.... met de source selector via de OSD van het scherm, schakel ik tussen de systemen.
De een is mijn Win-desktop, de ander is een van mijn Linux based-systemen.
Dit is dus niet softwarematig... maar wel super handig/efficient.
Kan ook nog het Linux systeem via remote desktop overnemen of andersom...
Kortom... er kan best veel...
 
Naast die overbodige Engelse kreten laat je wel zien een echte Hollander te zijn als je die paar euro's er niet voor over hebt.
Een monitor heeft vaak zelf een menu waarin je kan aangeven welke bron je wilt gebruiken, dat kost niks.
Ook kan je op je Windows 10 systeem een virtuele machine maken waar je Windows 7 op installeert, is ook gratis en kan je ze op je monitor zelfs in 2 vensters naast elkaar zetten.

Mja... dat zou kunnen... dat had ik met de win7 machine ook al eens gedaan. (7/xp dualboot) ÉN virtueel maar dat was geen succes... Misschien maar eens een monitorstandaard op de kop tikken waar ik 'm dan maar boven de win10 monitor plaats... de bedoeling was om meer ruimte te creeëren op mijn bureau... want ik zit nu ook met twee toetsenborden en twee muizen te ****en... terwijl het zo eenvoudig op te lossen zou moeten zijn met een stukje software... de win7 machine wil ik niet kwijt omdat daar een stikdure, semiprofessionele geluidskaart in zit met dito programma's en de nodige toeters en bellen... De Acer (stupid me...) heeft geen slot om het frontpaneel van de Soundblaster erin te schuiven. Laat staan dat er een DVD brander in zit... Bugger!
 
Laatst bewerkt:
Eh...? LOL Dat heb ik op mijn win7 machine rondslingeren...! Ik ga eens neuzen of ik daar win7 achter win10 gepropt krijg... Zal het eens ophalen... dank voor de tip.
 
je praat over twee systemen zijn het ook fysiek computers?
Zo ja dan heb je hardware matig een oplossing zoals vdk_p al typte.

of heb je in windows 10 een vmware geinstalleerd en draai je daar windows 7 in

Het gaat over 2 fysieke machines ja... De nieuwe (Acer) draait win 10 de oude (Q-Motion) win7

Ik wil proberen de systemen gescheiden te houden... maar toch alles op één monitor zien door middel van een softwarematige 'kanalenkiezer' klik win10> klik win7> klik beide systemen.
 
Laatst bewerkt:

Bijlagen

  • Knees.gif
    Knees.gif
    110 KB · Weergaven: 39
Laatst bewerkt:
Het gaat over 2 fysieke machines ja... De nieuwe (Acer) draait win 10 de oude (Q-Motion) win7
Ik wil proberen de systemen gescheiden te houden... maar toch alles op één monitor zien door middel van een softwarematige 'kanalenkiezer' klik win10> klik win7> klik beide systemen.
Met een Virtual Box staan ze wel op 1 systeem....
En jouw Windows 7 licentie van je Q-Motion, die code gaat niet werken in die Virtual Box.... dat kan alleen met de dure Retail Win7 die mag je overzetten, bij de OEM code kan dat niet. Dus je moet een Win7 code bijkopen om dit te kunnen.

Wat ik al schreef in #7 is die Remote Desktop, wat later kwam die VNC voor bij maar er zijn er meer. Teamviewer kan ook, is gratis voor thuis.
Met die Remote Desktop houd je iig de systemen gescheiden. Tenzij je dat los laat... maar dat las ik nog niet?
 
Met een Virtual Box staan ze wel op 1 systeem....
En jouw Windows 7 licentie van je Q-Motion, die code gaat niet werken in die Virtual Box.... dat kan alleen met de dure Retail Win7 die mag je overzetten, bij de OEM code kan dat niet. Dus je moet een Win7 code bijkopen om dit te kunnen.

Wat ik al schreef in #7 is die Remote Desktop, wat later kwam die VNC voor bij maar er zijn er meer. Teamviewer kan ook, is gratis voor thuis.
Met die Remote Desktop houd je iig de systemen gescheiden. Tenzij je dat los laat... maar dat las ik nog niet?

Eh nee... Dat Q-Motion systeempje is mij nog iets te waardevol om weg te doen... Komt ook bijna niet meer on-line (web) omdat A) de ondersteuning gestopt is en B) vanwege de beruchte windows veiligheidstoestanden... Krijg vreemd genoeg nog wel sporadisch updates binnen voor win7 maar daar blijft het ook bij. Maar er staan nog veel werkbare programmas en files op die ik niet kwijt kan op externe schijven danwel het nieuwe systeem... Ik ga dat remote gedoetje eens installeren en zien wat het vermag. :)

Dank aan allen.
 
Je hoeft hem niet weg te doen.. welke heb je qua CPU en RAM.
Optie als het OK is... :Je kunt nog steeds Win7 Pro en Home upgraden naar Win10 Pro en Home (de Win7 key dan gebruiken) , maar dan moet je wel je software opnieuw installeren en zorgen dat al je data van je systeem/C-schijf gebackupt zijn.
Heb je daar überhaupt een backup van als je ze zo lief zijn.... ;)

Dan zou je zo een systeem helemaal een 2e leven geven, don we bij de kringloop ook van systemen die dat echt waard zijn qua hardware.

Up to you...
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan