• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verjaardagslijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

onzenoort

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2009
Berichten
12
Goedenavond,

Ik wil graag vanuit een tabel een verjaardagslijst samenstellen.

Op Blad 1 heb ik medewerkers staan met daarbij hun geboortedatum. Ik wil nu graag op Blad 2 automatisch een lijst zichtbaar hebben van de medewerkers die vandaag jarig zijn. Is dit mogelijk?
 

Bijlagen

  • Voorbeeld.xlsx
    26,7 KB · Weergaven: 43
Met een draaitabel.

Te activeren door te switchen van blad1 naar blad2.

Als er 'Alles' of 'All' staat is er niemand jarig.
 

Bijlagen

  • Voorbeeld.xlsb
    32 KB · Weergaven: 42
Nog lang niet jarig.
 
Met office 365 kun je het zo doen met een formule. 29-02 geeft nog wel een fout.

Code:
=FILTER(E1_HQ_OOCL[Last name];ALS.FOUT(DAG(E1_HQ_OOCL[Birthdate])&MAAND(E1_HQ_OOCL[Birthdate])=DAG(VANDAAG())&MAAND(VANDAAG());"ONWAAR");"")
 
Laatst bewerkt:
29-02 geeft enkel een fout als het jaartal geen schrikkeljaar is, dus verkeerde datum.
 

Bijlagen

  • Voorbeeld onzenoort.xlsx
    34,9 KB · Weergaven: 33
Laatst bewerkt:
Waarom al die problemen...Je geeft een kind toch gewoon een dag later aan op de Burgerlijke Stand? Val je toch nog binnen het juiste kwartaal voor de AOW...:shocked:
 
Allen die met oplossingen zijn gekomen, dank.

@JVeer: je formule werkt prima. Ik probeer nu een melding te krijgen als er iemand op de februari jarig is met onderstaande formule:

=ALS(E1_HQ_OOCL[Birthdate]=29-2-????;"Bij deze eenheid is er iemand op 29 februari jarig";"")

Blijkbaar werkt het ? niet als jokerteken in een datum. weet je daar toevallig een oplossing voor?
 
Heb je misschien iets aan deze gadget?
De verjaardagen staan dan op een rij/kolom :D
De eerstvolgende verjaardag boven aan en de laatste onderaan.
 

Bijlagen

  • jarig.xlsm
    13,2 KB · Weergaven: 64
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan