Het lettertype van de naam van een tabblad wijzigen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sytse1

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2007
Berichten
584
Office versie
miDer
Is er een mogelijkheid om het lettertype van de naam van een tabblad wijzigen.
B.v. te vergroten naar Arial 12 of 14. Andere kleur enz.

Sytse
 

Bijlagen

  • Tab.jpg
    Tab.jpg
    12,9 KB · Weergaven: 33
Selecteer het tabbesturingselement (dus NIET de tabs afzonderlijk), en zoek daar bij Eigenschappen => Opmaak de eigenschap Lettertype én Tekengrootte
 
LucHeyndrickx bedankt voor je reactie.
Mijn bestaande tabtekst wijzigt echter niet?
 
Sytse1


Het gehele tab selecteren door er een vierkant omheen trekken, dan licht de buitenlijnen van de tab op. Kies daarna door met de muisaanwijzer op de buitenlijn te gaan staan, klik rechtermuisknop en daarna eigenschappen.

Gr. Cor
 
Laatst bewerkt:
Beetje wonderlijke manier van selecteren; één keer op de rand van het tabblad object klikken zou voldoende moeten zijn. D’r helemaal omheen selecteren is meer voor liefhebbers van muisarmpjes:).
 
Je kan het volledige tabelement trouwens ook selecteren ergens bovenaan in het eigenschappenvenster. Meestal is het dan wel herkenbaar aan de naam.
Op uitzondering van VBA (wat in dit geval toch echt wel overdreven is), is er geen enkele andere manier om het lettertype aan te passen.

Wat ook mogelijk is... en wat ik zelf toepas, is de tabs uitschakelen (ook knoppen), en zelf knopjes maken om naar de verschillende tabbladen te gaan.
Dit is vooral handig wanneer je meerdere rijen tabbladen hebt, vermits ze dan afhankelijk van welk tabblad je aanklikt van plaats wisselen.
 
Op wat voor manier ook. Het lettertype van de naam van het tabblad is niet te wijzigen. een aantal tabbladen naast elkaar ziet er niet geweldig uit.
 
Per individueel tabblad, als dat de vraag is, lukt mij ook niet. En anders is het inderdaad niet zo heel moeilijk.
 

Bijlagen

  • Knipsel.PNG
    Knipsel.PNG
    28,8 KB · Weergaven: 29
  • Knipsel1.PNG
    Knipsel1.PNG
    36,4 KB · Weergaven: 29
Laatst bewerkt:
Individueel kan niet, maar wél de actieve/niet-actieve kleur. Moet je ook niet aan denken, aan de visuele smurrie die het zou opleveren als het wél zou kunnen. Bij Microsoft moest je sowieso al niet zijn als het om artistiek verantwoorde sjablonen gaat, maar zo’n optie is zelfs voor hún te gek :).
 
Het aantal tabbladen naast elkaar... je kan ook tabbladen in een dubbele, of driedubbele rij zetten. Ik vermoed zelfs dat dat automatisch gaat, vermits dat bij mij toch zo gaat.
Maar dat heeft wél een enorm nadeel. Stel nu dat een tabblad ergens in het midden zit. Het ogenblik dat je dat actief maakt, komt dat op de onderste rij... en alle andere tabbladen zijn van plaats verwisseld. Als gebruiker kan je dan telkens zoeken waar je andere tabbladen te vinden zijn. Niet echt handig dus.
De oplossing hiervoor die ik gevonden heb: Bij het tabbesturingselement kan je kiezen tussen : tabs of knoppen of geen. Kies dan voor geen, en maak je eigen knoppen, waarmee je het tabbesturingselement aanstuurt. En als je het zo doet, dan kan je natuurlijk elke knop wél opmaken zoals je zelf wil. In de meeste gevallen toch niet echt aangeraden om voor elke knop een andere opmaak te kiezen, maar het is uiteraard aan ons niet om hier een oordeel over te geven.
 
@luc: Waarom geef je antwoorden op niet-gestelde vragen? Ik heb TS niet gehoord over tabbladen over meerdere rijen. Noch over knoppen opmaken in circus/zuurstok opstelling... Het lijkt mij toch echt veel handiger als we ons beperken tot de actuele vraag.
 
Graag gedaan. Maar het laatste woordje is hier denk ik nog niet geschreven;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan