• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

dagtotalen lukken niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

kuin047

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2002
Berichten
444
Wat ik ook verander, validatie, cel aanpassing, de totalen krijg ik niet. Wat gaat er fout??
 

Bijlagen

  • Map1.xlsx
    11,4 KB · Weergaven: 31
Laatst bewerkt:
Oké daar is ie

Wat ik ook verander, validatie, cel aanpassing, de totalen krijg ik niet. Wat gaat er fout??

Je voorbeeld bestandje
 
Laatst bewerkt:
Je hebt de cel opmaak standaard met een spatie achter de getallen en het euro teken daar achter.
Je moet de cellen opmaken als Valuta, zoals in het voorbeeld.
 

Bijlagen

  • Map1_1.xlsx
    13,9 KB · Weergaven: 17
Dat is het probleem. Ik moet van een heel jaar alle dagtotalen berekenen. Dat is veel werk.
Ik krijg dit bestand zo aangeleverd. Als ik via zoeken vervangen het euroteken weghaal en dan de notatie in financieel wijzig doet hij t nog niet.
 
kun je hier wat mee?
 

Bijlagen

  • Map1 kuin (hs).xlsx
    12,9 KB · Weergaven: 36
YESSSS. Dat werkt prima. Dat schelt mij een hoop typewerk. Zeer veel dank.
Ik begrijp alleen niet waarom ik de oorspronkelijke gegevens niet in financiële waarden kan omzetten door cel benoeming, maar hiermee wordt het werk voor een heel jaar gemakkelijker.
 
Dat komt waarschijnlijk omdat er helemaal niets van klopt. Ik begrijp niet hoe die € achter een getal komt en bij verwijdering zit je met een spatie die niet te verwijderen is. +0,98 is ook al vreemd.
 
Ik begrijp alleen niet waarom ik de oorspronkelijke gegevens niet in financiële waarden kan omzetten door cel benoeming

het format waarin de gegevens aangeleverd worden is niet één dat in excel voorkomt. Vandaag dat ik in mijn bijdrage de gegevens "omwerk" naar een Excel-vriendelijk formaat.

Vraagje: hoe krijg je de brongegevens aangeleverd?
 
Ja, "format" dat bedoel ik.
Het lukt wel in Word de format te veranderen.
Je kunt alles in Word plakken en dan kies je: Opmaakprofiel van doeltabel laten overeenkomen en verwijder met Vervangen de + en _€ door niets waarbij de _ de spatie is. Dan plak je weer in Excel en kunt alles instellen B t/m G.
 
Je krijgt het bestand niet zo aangeleverd. Je hebt zelf de somfuncties toegevoegd toch? Deze staan op een rare plaats. Achter 15-02-2020 staat de som van de gegevens van 14-02-2020.
Met Power Query kan je de data wel weer omzetten naar een normale tabel. Maar ik zou eerst even contact opnemen met diegene die het zo kreupel aanlevert. Als eindgebruiker moet je dit soort constructies helemaal niet nodig hebben.;)
 

Bijlagen

  • Map1 (12).xlsx
    33,1 KB · Weergaven: 19
Idd. De somfunctie heb ik toegevoegd maar dan telt hij dus niet op. Maar het is opgelost. merci.
 
Zo kan ook nog. De huidige cellen worden aangepast

Code:
Sub j()
For Each cell In Range("B1:G50")
  If InStr(cell, "€") Then cell.Value = Left(cell, Len(cell) - 2) * 1
Next
End Sub
 
Laatst bewerkt:
Als je doelt op de prima suggestie van @Haije in #7:thumb: Zie ik dat niet als oplossing. De oorzaak bij de bron aanpakken is voor de meesten blijkbaar vreemd.

[Edit]
En dan hebben @Jveer ook nog, die er even een macro overheen 'knalt' die het ongetwijfeld zal doen.;)
 
Laatst bewerkt:
Ik vraag me af of dit een eenmalige actie is (ben ik van uit gegaan) of een zich periodiek herhalende iets. In dat laatste geval zou ik ook willen weten hoe het aangeleverd wordt.
 
De spatie die genoemd wordt is geen spatie maar intussen beroemde teken(160) die eruit ziet als een spatie
Met Zoeken en Vervangen kan ook alles gecorrigeerd worden.
Selecteer de laatste 2 karakters kopieer deze in 'zoeken' vervang door 'niets' en je bent klaar.
 
De format die werd aangeleverd is achteraf gewijzigd. Dus ik heb de overzichten opnieuw gedownload en daarmee is het probleem opgelost.
Alleen twee keer het werk doen. Dan alle optellingen van de dagen doen enz.
Ben nu twee dagen bezig om de administratie opnieuw in te voeren, maar het is gelukt.
Iedereen bedankt. Het was weer leerzaam.
 
:thumb:
Het kost wat werk maar dan heb je ook wat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan