Acer Aspire E15 series Ram

Status
Niet open voor verdere reacties.

wilri

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2009
Berichten
508
als ik speccy loslaat op mijn Acer E5 geeft die 2 sloten voor het Ram nl 4 en 2Gb.
dat klopt want op de sticker staat 6gb.
als ik op youtube videos bekijk om deze laptop ram te upgraden naar 2x4gb wordt er maar één ram slot getoond.
heeft deze laptop wel echt 2 geheugenslots en zoja waar zit de tweede?
 
en daar zie ik 2 slots in maar waar zit de tweede?
nergens op een video kan ik die vinden.

of ik kijk niet goed:(:(:(:(:(:(

ook op de videoos wordt er steeds één ram geheugen verwijderd en terug geplaatst
 
Laatst bewerkt:
Hallo

https://www.youtube.com/watch?v=KWdN5zwSRpc

Op 6:50 kun je de beide r.a.m. slots zien ....

Rechtse v/d 2 is gepopuleerd ... linkse niet.

Ziet er mij een model uit die heel eenvoudig te onderhouden is , en echt heel logisch in elkaar steekt ... :eek::eek::eek:

Peter
 
Laatst bewerkt:
thnx voor deze info. daar kan ik wat mee

echter ik heb er nog één met vlgs speccy 2 slots waarvan één gebruikt met een ram 4gb
dat is type Acer Aspire ES1 512 C162

daar kan ik het 2e slot niet ontdekken
 
Hallo

Vermoedelijk uit kostoverweging hebben ze 1 connector niet gemonteerd.

De chipsetondersteuning is er wel (is wat speccy uitleest).

Peter
 
Kan eronder zitten, is het een dubbeldekker.

Maak eens een screenshot als het paneeltje eraf is of beter, de onderkant, zitten gewoon 2 modules in dus dat slot zit er gewoon op.

Over dat specifieke Acer notebook zijn geen disassembly video's.
 
Hallo

"daar kan ik het 2e slot niet ontdekken "

Lijkt mij dat deze laptop al geopend is .....

Of verkeerde woordkeuze t.s.

Peter
 
hoi allen die reageren, dank daarvoor. de laptop is geen dubbeldekker en heeft idd maar één slot: raar maar waar.

een andere vraag: er lopen 2 flexkabels van toetsenbord naar moederbord: een smalle en een bredere.
Wie weet welke wat bedient?
de harde schijf start nl niet meer door op. hij begint te draaien maar stopt na enkele seconden zodat de laptop niets meer doet.
ik denk aan een defecte kabel die ik waarschijnlijk ruw heb los/vastgemaakt.:(:(
 
https://nl.hardware.info/laptops.18/acer-aspire-es1-512-c162.280413
Type geheugen DDR3
Geheugen klokfrequentie 1.600 MHz
SODIMM sloten 1
Werkgeheugen uitbreidbaar tot 4 GB
Helaas.

om deze laptop ram te upgraden naar 2x4gb
Is dus een ander model geweest.
Je kunt dus naar max 1x4GB.

Dit dus:​
Vermoedelijk uit kostoverweging hebben ze 1 connector niet gemonteerd. De chipsetondersteuning is er wel (is wat speccy uitleest).
 
Laatst bewerkt:
Hallo

Geen flauw idee over welke van de 2 laptop's je het nu hebt .... maar ....

Tot nu toe (voor zo ver ik mij herinner dat ik ooit ben tegen gekomen) zijn alle h.d.d. bij Acer ingeplugd in een connector op het motherboard.

Zowel de pata als de sata modellen.

H.p. durft een meer fragiele constructie gebruiken (flex met connector op het uiteinde sata).


Een dunne .... en meer dikkere flex die naar de bovenste helft lopen ....

Gok --> de dikke = keyboard de dunnere = touchpad of hoe je het kind wil noemen ....


Controleer of de h.d.d. nog wordt herkend in de b.i.o.s. (deze desnoods eens spanningsloos in/uitpluggen)


Peter
 
Geen flauw idee over welke van de 2 laptop's je het nu hebt .... maar ....
Ik heb geen flauw idee tegen wie je het nu hebt....
Ik heb iig de link geplaatst waar mijn info uit komt en van welke laptop dit is:
En dat is de laptop die de TS als laatste noemde omdat de TS zich vergist had.
sorry, het is een Acer Aspire E15 E5-571-58Y8
6GbRam
Dus er zit duidelijk via mijn bron maar 1 slot in deze laptop, waar max 4 GB in kan.
 
Laatst bewerkt:
Hallo

Was een reaktie op # 12 die nu ineens ook een probleem heeft met h.d.d. met een van de 2 laptop's ....

Zoals ik het topic las , ging het ineens over 2 vershillende p.c.'s. ....


"echter ik heb er nog één met vlgs speccy 2 slots waarvan één gebruikt met een ram 4gb"


Peter
 
Laatst bewerkt:
beste allen, sorry voor de verwarring. het probleem wat ik nu heb is het volgende:

de Acer Aspire ES1 512 C162 heeft vlgs de hardware info idd slechts1 slot.

doordat ik de laptop geopend heb , gezocht naar de sloten die niet zichtbaar zijn na openen maar na demonteren van het moederbord,
en daarna weer gesloten heb ik kennelijk een flex kabel cq de connector beschadigd want het mousepad deed niks meer.
vervolgens de laptop weer geopend en de flexkabels opnieuw aangesloten (wat een gepiel).

na sluiten startte de hdd niet meer op. wel brandt het spanningslampje, je hoort de hdd opstarten en na enige seconden weer afslaan.
geen beeld op het scherm, wel blijft het spanningslampje branden..

vervolgens heb ik het toetsenbord compleet verwijderd en de spanning met het inwendige knopje aangezet en ja de laptop startte volledig op.
ik kon toen met het schermtoetsenbord alles doen.

rara wat is er aan de hand?
 
Laatst bewerkt:
Hallo

Lijkt mij de symptomen te zijn van slechte kontakten.

Gescheurde / defekte soldeerverbindigen lijkt mij de meest geloofwaardige mogelijkheid.

Stof , etc ... minder plausibel.

Een iets getornd motherboard is soms al genoeg.

Mocht deze laptop een ruw leven achter de rug hebben ....

Hoge inwendige temperaturen , valpartijen , etc .... kan er ook 1 of meerdere bga chips gescheurde soldeerverbindingen hebben tussen i.c. en motherboard.

Is niet evident om zonder ervaring , materiaal , schema , etc ... dergelijke fouten te vinden ...

Je kunt natuurlijk altijd het motherboard eens visueel inspekteren of er niet echt iets dramatisch te zien is (componenten zijn minuscuul)

De auw test ... voelen met uw vingers of er iets warm wordt ... als je drukt op m.b. terwijl deze "defekt is"

Diverse interne voedingslijnen controleren met multimeter terwijl deze "defekt is"



Persoonlijk krijg ik niet graag dergelijke toestellen onder handen omdat ....

Men heeft gewoon eens "gekeken" , intussen is er extra nutteloze schade ontstaan die soms zelfs meer tijd kost om te herstellen dan het oorspronkelijke defekt.

Om mij tijd te besparen heeft men het toestel al gedemonteerd ... puzzel maar terug in elkaar ...

Toestel is al zuiver gemaakt , en alle sporen die het mogelijke defekt kunnen aanduiden verwijdert ...

Etc ...

Peter
 
beste VDK_P

dan blijft het bizonder dat de laptop volledig opstart als ik het toetsenbord volledig heb gedemonteerd en het moederbord aangezet heb met het daarop aanwezige spannings aan/uitknopje?
als ik dan het beeldschermtoetsenbord installeer kan ik alles met de laptop doen.
 
Laatst bewerkt:
Hallo

"dan blijft het bizonder dat de laptop volledig opstart als ik het toetsenbord volledig heb gedemonteerd en het moederbord aangezet heb met het daarop aanwezige spannings aan/uitknopje?"

Het monteren van de bovenste helft v/d laptop kan tornen (flexen) van het motherboard veroorzaken , met als oorzaak defekt het eerder door mij vermelde ...

Probeer dit te simuleren met geopende laptop.

Indien mogelijk gebruik een "test" harddisk.

Steeds abrupt uitschakelen is niet gezond voor deze ... kan ook corrupt geraken.

Peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan