• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

telling hoe vaak in afgelopen week

Status
Niet open voor verdere reacties.

kamphuis11

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2018
Berichten
42
Hoihoi,

Ik heb een overzicht data sheet (zie voorbeeld). Nu ben ik op zoek naar een mogelijkheid om het aantal "hits" te tellen die er afgelopen week waren.

Code:
=iferror(query('DATA hits'!A:T,"select A, C, D, E where B = date '"&text(J1,"yyyy-MM-dd")&"' "),"No hits last week")

Geze formule helpt mij alleen maar om terug te kijken naar een specifieke dag en niet naar de hele week.

Hebben jullie tips en suggesties?
 

Bijlagen

  • voorbeeld.xlsx
    10 KB · Weergaven: 22
Ohwja, misschien goed om te melden dat het originele bestand een g-sheet is (kan ik helaas niet hier delen).
 
Wat is een g-sheet?
Volgens mij kan ik de formule niet matchen met het voorbeeldbestand; J1 is leeg, je hebt geen gegevens van vorige week en de berekening van het weeknummer klopt niet.
 
g-spot weet ik wel.

Geen idee verder.
Code:
=SOMPRODUCT((C2:C100=WEEKNUMMER(VANDAAG();21))*(E2:E100))

of:
Code:
=AANTAL.ALS(C2:C100;WEEKNUMMER(VANDAAG();21))
 
Excuus, ik bedoelde google sheets.

Dank U voor het meedenken.

de oplossing van HSV werkt gedeeltelijk. Deze filtert wat er deze week is, echter is het ook mogelijk om te zorgen dat de formule alles van vorige week laat zien? Ik bedoel dus zodat ik iedere week de resultaten van de week ervoor heb .......

Code:
=AANTAL.ALS(C2:C100;WEEKNUMMER(VANDAAG();21))
 
... zodat ik iedere week de resultaten van de week ervoor heb .......

Gokje:
Code:
AANTAL.ALS(C2:C100;WEEKNUMMER(VANDAAG();21)[COLOR="#FF0000"][B]-1[/B][/COLOR])
 
Ik zou 7 aftrekken van vandaag.
week 1 - 1 = 0 ;)

Code:
=AANTAL.ALS(C2:C100;WEEKNUMMER(VANDAAG()-7;21))
 
Ook als je het over Google Sheets hebt klopt het bestand niet met de formule die niet in het bestand staat. zie #3. Voorbeeldbestanden waar we formules kunnen testen werken vaak beter dan voorbeeldbestanden waar niets van klopt. Stop ze dan aan de de andere kant van waar een G-spot verwacht wordt.;)
 
Heren, heren. er lezen ook kinderen mee. Kalm aan, hold your horses.
 
Heren, heren. er lezen ook kinderen mee. Kalm aan, hold your horses.

Uiteraard huijb, :d:d

Ook eens iets wat niet gefilterd wordt door *-****.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan