• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verbruik auto ,hoeveel km per liter

Status
Niet open voor verdere reacties.

JosEindhoven

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2014
Berichten
431
Ik heb een formulier met daarop gebruikerskosten van een auto. Ik kan in de tabel rekenen hoeveel kilometer hij kan op 1 liter. Aantal gereden km's delen door het aantal getankte liters. Maar hoe krijg ik nu dit gegeven op het formulier tijdens het invullen van de gegevens. De berekening vind pas plaats na de invoer van de gegevens.

Misschien iemand enig idee hoe dit op te lossen?
 

Bijlagen

  • Kosten auto.xlsm
    106,8 KB · Weergaven: 55
Omdat het nog net de complimenten dag is: Knap gevonden
Code:
Application.Quit
Dolle pret als je ook nog wat andere bestanden open hebt staan.
 
@Vena Deze opmerking begrijp ik niet ik dacht het op te lossen met een button op het formulier wat in een textbox de gegevens wegzet.Maar dit doet hij niet. Wat zit er fout in die code

@Private Sub CommandButton6_Click()
txtBox1 = Val(txtliters) * ((txtkmstand) - Val(Label27))
End Sub
 
Bestand opslaan en sluiten <> Bestand opslaan en applicatie afsluiten.

Je moet eens kijken of de namen van de objecten wel bestaan. VAL() is ook niet de beste keuze
 
Misschien heb je hier wat aan? Na het invullen op het juiste item in de ListBox klikken, en je ziet wat je wilt zien.. Maak zelf een mooi dashboard.
 

Bijlagen

  • Kosten autoMvdV.xlsm
    46,1 KB · Weergaven: 11
Laatst bewerkt:
@mvdlist,bedankt voor het meedenken en ik ga met name de listbox wat aanpassen om zo wat meer gegevens te zien. Helemaal top ;)
 
Ik heb er nog drie velden bijgemaakt voor merk en aanschaf en type. Die staan BOVEN in het formulier, maar in de database staan ze bijna achterin. Knutsel maar eens om dit aan te passen, dan kun je ook de zichtbaarheid in de ListBox duidelijker maken. Plezier er mee...
 

Bijlagen

  • Kosten autoMvdV.xlsm
    50,3 KB · Weergaven: 26
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan