Ethernet heeft geen geldige IP-configuratie

Status
Niet open voor verdere reacties.

ltk

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2007
Berichten
719
Veel voorkomend probleem geloof ik.
Wifi doet het perfect, op de ethernetkabel gaat het fout: Ethernet heeft geen geldige IP-configuratie.
Ik weet niet wanneer het precies fout is gegaan (W10-update?) omdat ik een tijdje alleen met Wifi gewerkt heb. Voorheen was ethernet geen probleem, ik wil die graag weer terug omdat hij gewoon sneller en betrouwbaarder werkt bij mij dan de Wifi.

Ik heb alle protocollen doorlopen die ik op internet vinden kon, zoals bv de verschillende mogelijkheden op https://www.klantenservicebelgies.com/ethernet-heeft-geen-geldige-ip-configuratie/
-alle netwerkadapters geven aan up to date te zijn
-via de opdrachtprompt (verschillende protocollen die ik kon vinden, uiteindelijk geven die aan dat alles OK en gereset is).

Na herstart blijft het probleem nog steeds. Heeft iemand andere ideeën?
 
Staat er een IP adres ingevuld op de netwerkkaart?
Zorg ervoor dat deze automatisch het IP adres ophaalt van de DHCP server (Gateway).
 
Staat er een IP adres ingevuld op de netwerkkaart?
Zorg ervoor dat deze automatisch het IP adres ophaalt van de DHCP server (Gateway).

Dan moet je me toch even aan het handje nemen ;) Waar vind ik eea? Al die tabs bv bij 'Eigenschappen' zijn voor mij grotendeels abacadabra ;)
 

Deze screenshots zijn wat ik kan vinden met alle eigenschappen: Bij zowel Wifi als ethernet staat IP-toewijzing op Automatisch ingesteld. Als ik probeer handmatig in te stellen loop ik weer vast op dingen die ik moet invullen maar waarvan ik absoluut niet weet wat er bedoeld wordt (zoals bv IP-adres- = IPv4 die ik zie bij de WIFI-eigenschappen neem ik aan?-, lengte van voorvoegsel van subnet en Gateway. Pak mijn handje maar weer vast ;)

Bekijk bijlage 355851Bekijk bijlage 355852
 
Je bijlage doet het niet.
Voeg deze toe via Ga geavanceerd.

Dit probleem met bijlagen speelt nu al langere tijd.
Kennelijk vind men het niet nodig dit op te lossen :mad:
 
We zien je bijlagen niet. Gebeurde mij ook wel eens, zelf zie je ze wel, maar anderen niet. Is een forumbug of iets anders. Misschien kan een moderator dit eens bekijken?

(edmoor was me voor ..dat rijmt!)
 
Laatst bewerkt:
Gek hoor, ik kan de bijlages gewoon openklikken.... Ik zal ze nog een keertje via geavanceerd posten. Of pakt-ie de .png plaatjes niet? Ik zet ze normaal gesproken om naar .jpg, was ik even vergeten. Even de png nog een keer proberen...
 

Bijlagen

  • Schermopname2 -IP.png
    Schermopname2 -IP.png
    53,7 KB · Weergaven: 46
  • Schermopname -IP.png
    Schermopname -IP.png
    52,8 KB · Weergaven: 39
Het bekabelde net werk is een Onbekend netwerk met alleen een IP v6 adres.
Is de kabel wel goed aangesloten?
Het zou een bekend netwerk moeten zijn met in ieder geval een IP v4 adres die wordt verkregen van de DHCP server (Gateway, v4 IP adres van je router)
 
En nu meteen maar even als jpg geprobeerd. Dan weten we misschien waar het aan ligt.... En dan weer terug naar het topic ;)
JPG-Schermopname -IP.jpgJPG-Schermopname2 -IP.jpg
 
Ze zijn ook als PNG nu wel zichtbaar.
Zie mijn reactie in #9.
 
Ze zijn ook als PNG nu wel zichtbaar.
Zie mijn reactie in #9.

Ja, maar als ik ze direct in het bericht plak is . png dus niet open te klikken. Alleen via geavanceerd werkt dat kennelijk. Jpg kan dus wél direct in het bericht geplakt worden ;) . Werk voor het forumbeheer ;) . Screenshots zijn bij mij altijd .png plaatjes, dus ik kan me voorstellen dat het bij veel screenshots fout gaat op die manier.
 
Het bekabelde net werk is een Onbekend netwerk met alleen een IP v6 adres.
Is de kabel wel goed aangesloten?
Het zou een bekend netwerk moeten zijn met in ieder geval een IP v4 adres die wordt verkregen van de DHCP server (Gateway, v4 IP adres van je router)

Weer even terug naar #9 ;) Ik heb het al met twee verschillende kabels geprobeerd. Ze klikken allebei gewoon normaal vast. En de pc herkent de ethernet-verbinding op zich wel, anders (als de kabel kapot zou zijn bv) zou die volgens mij helemaal niet verschijnen in de netwerk-instellingen? Ik ga nog wel even verder experimenteren want er zit een extra Wifi KPN-experiaboxje tussen Experia-router en pc. Maar dat was in eerste instantie óók zonder problemen gegaan dacht ik. Ik ga ook die Experia nog eens resetten en wat goochelen met de kabels, ook op mijn andere pc. Gaat even wat meer tijd kosten, er moeten ook nog andere zaken tussendoor...
 
Ja, maar als ik ze direct in het bericht plak is . png dus niet open te klikken
Heeft niks met de bestands-extensie ( formaat ) te maken maar de manier waarop je de bijlage(n) toevoegt.
Er is al meermaals aandacht besteed aan dit probleem maar bijlagen toevoegen via de bijlage-knop in de "Geavanceerde editor" werkt altid zonder probleem.
 
Heeft niks met de bestands-extensie ( formaat ) te maken maar de manier waarop je de bijlage(n) toevoegt.
Er is al meermaals aandacht besteed aan dit probleem maar bijlagen toevoegen via de bijlage-knop in de "Geavanceerde editor" werkt altid zonder probleem.

Off topic maar dat mag wel even denk ik ;). Waarom gaat het met .jpg dan wél goed (direct invoegen) als het niks met de bestandsextensie te maken heeft? En als dat direct invoegen inderdaad voortdurend problemen lijkt te geven dan zou ik die knop in het menu gewoon maar helemaal weghalen, dan kan er ook niemand meer intuinen die het nog niet allemaal zo goed door heeft..
 
De oplossing is niet aan mij, ik geef alleen aan wat door de moderators van Helpmij wordt geadviseerd....:rolleyes:
 
Voer onderstaande uit:
  1. Open een Opdrachtregel met Administrator rechten
  2. Klik met de rechtermuisknop op Opdrachtprompt en klik op Als administrator uitvoeren.
opdracht.png



3) Typ netsh winsock reset in de opdrachtprompt en druk op ENTER.

xnetsh-winsock-reset.jpg.pagespeed.ic.pnIATnZEnT.png


Herstart de computer en kijk of alles weer werkt.

4) Als het nog niet werkt, moet er meer hersteld worden.

Typ de volgende regels gevolgd door een Enter:
ipconfig /release
ipconfig /renew
netsh winsock reset catalog
netsh int ip reset



Herstart de computer en kijk of alles weer werkt.
 
Laatst bewerkt:
Voer onderstaande uit:

Dat was één van die protocollen die ik geprobeerd heb, draaide allemaal op niks uit.
Maar het probleem is nu vanmorgen heel simpel opgelost: het zat in het extra KPN Experia Wifi kastje dat tussen modem en pc zit. Ik kwam er achter door heen-en-weer te goochelen/ te wisselen met verschillende kabels tussen 2 pc's en het kastje én door het kastje er gewoon helemaal tussenuit te halen, toen had ik ineens wél weer gewoon ethernet.
De foutmelding omtrent ongeldige IP-configuratie heeft me op het verkeerde been gezet, ik zocht het in de pc zelf die een tijdlang niet op ethernet had gedraaid maar alleen op de Wifi. Mede omdat de WIFI via dat kastje wél prima werkt en mede omdat toen het kastje voor het eerst aangesloten werd er óók helemaal geen probleem met ethernet was. Het is ergens zomaar een keer ontstaan en nu simpel opgelost door het kastje te resetten......
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan