Combobox in word

Status
Niet open voor verdere reacties.

hdegeus73

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2019
Berichten
20
Goedemiddag kenners,

Ik ben bezig een formulier te maken in Word. Het gaat op zich best goed, maar ik wil een keuzelijst maken en ik kom er niet uit.

in die keuzelijst moet dus 1,2,3 komen te staan, maar ik weet niet hoe.

Ik heb een klein voorbeeld toegevoegd welke combobox ik bedoel
 

Bijlagen

  • Doc2.docx
    12,4 KB · Weergaven: 67
Volgens mij kan je een ComboBox alleen vullen met VBA

Je krijgt dan zoiets
Code:
Private Sub Document_Open()
  Me.ComboBox1.List = Array(1, 2, 3)
End Sub
 
Daarom kun je veel beter een ander type keuzelijst gebruiken.
 

Bijlagen

  • Combobox.docx
    20,4 KB · Weergaven: 50
Volgens mij kan je een ComboBox alleen vullen met VBA

Je krijgt dan zoiets
Code:
Private Sub Document_Open()
  Me.ComboBox1.List = Array(1, 2, 3)
End Sub

Hallo VenA,

Ik heb je code gekopieerd, maar hij doet het niet helaas.
Doe ik iets verkeerd?
 
Als je een formulier ontwerpt, werk je vermoedelijk met beveiligde secties. Dan kun je ook een formulierveld gebruiken. Zie bijgaand (derde) voorbeeld. De beveiliging wordt nu geregeld met de macro die de eerste keuzelijst vult (dat kan alleen met VBA, dus heb je een macro nodig) maar als je puur met formuliervelden werkt, kan je gewoon een docx blijven gebruiken. De macro kan dan weg. Lijkt mij ook veruit de beste weg: een formulier met beveiligde secties.
 

Bijlagen

  • Combobox.docm
    27,2 KB · Weergaven: 48
Nou ja........pfffff blond....

Mag ik jullie wederom bedanken voor jullie adviezen, tips en oplossingen!!
 
Ik heb mijn documentje nog een beetje aangepast (de macro gaf bij een reeds beveiligd document terecht een foutmelding) dus hierbij nog de aangepaste versie, mocht je hem willen gebruiken. Zelf vind ik dat VBA keuzelijsten, zoals je had gemaakt, niet in een document thuishoren, maar in alleen in VBA formulieren gebruikt moeten worden. Je bent immers een tekstdocument aan het maken, en dan wil je bij afdrukken ook alleen die tekst zien, niet een keuzelijst. Vind ik althans heel raar om dat in een document af te drukken. Maar jij hebt daar wellicht hele andere ideeën over, gezien je eerdere opmerking :).
Ik heb deze ook gezien, maar lay out past niet in het formulier waar ik mee bezig ben
 

Bijlagen

  • Combobox.docm
    27,6 KB · Weergaven: 60
Ik heb mijn documentje nog een beetje aangepast (de macro gaf bij een reeds beveiligd document terecht een foutmelding) dus hierbij nog de aangepaste versie, mocht je hem willen gebruiken. Zelf vind ik dat VBA keuzelijsten, zoals je had gemaakt, niet in een document thuishoren, maar in alleen in VBA formulieren gebruikt moeten worden. Je bent immers een tekstdocument aan het maken, en dan wil je bij afdrukken ook alleen die tekst zien, niet een keuzelijst. Vind ik althans heel raar om dat in een document af te drukken. Maar jij hebt daar wellicht hele andere ideeën over, gezien je eerdere opmerking :).

Weet je waar ik nu tegen aan loop (ik moet echt eens een goede cursus hierin hebben, hoef ik jullie niet steeds lastig te vallen), ik wil meerdere comboboxen, maar dan werkt die code weer niet.
 
Is er een reden waarom je mijn laatste bericht volledig quoot? Zó’n kunstwerkje was het nu óók weer niet :).
Maar om bij je vraag te blijven: je krijgt veel beter antwoord als je documenten meestuurt die de werkelijke situatie nabootsen. Té vaak zie ik bestanden die totaal niet relevant zijn voor de situatie, en de oplossing die wij bedenken is dat dan dus ook niet. Want wij moeten het doen met wat jíj ons toeschuift.

Kortom: doe er eens een relevant document bij, en leg nog eens uit wat dan wél de bedoeling is.
 
Hahahaha, sorry, ik ben nog niet echt thuis in de regelgeving van dit forum..... :d

Ik heb het formulier bijgevoegd, voor zover die af is. Ik moet in totaal 10 comboboxen hebben, zodat de werknemer zijn of haar keus kan maken. Zonder verder in detail te gaan waar het voor is, want dan schend ik de privacy wet :confused:.
Achter iedere combobox komt een afdeling te staan en/ of een locatie. Medewerkers moeten hun 1e, 2e en 3e keus maken. Tevens wil ik dit formulier als basis hebben voor de toekomst.

Ik hoop dat ik het een beetje heb uit kunnen leggen en je begrijpt wat ik nu bedoel.
 

Bijlagen

  • Belangstellingsregistratieformulier.docm
    38,7 KB · Weergaven: 45
Ik heb eerlijk gezegd geen idee waar ik naar zit te kijken, maar het lijkt mij dat je best meer comboboxen kan laten zien zonder dat je de AVG schendt :). Nu staat er dus die ene combobox, waarvan jij dus vindt dat-ie qua stijl prima past, maar die ik eerlijk gezegd gruwelijk lelijk vind in deze context. Kan niet tippen aan de keuzelijst die je met de ContentControls maakt, in mijn bescheiden optiek. Maar goed, leg eens uit wat dus écht de bedoeling is :).
E.e.a. heeft overigens niks met de regelgeving van HelpMij te maken, maar alles met de wijze waarop wij antwoord kunnen geven. Nuttig antwoord, bedoel ik dan :d.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan