Mini dv bandjes overzetten op pc met firewire

Status
Niet open voor verdere reacties.

asbas

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2004
Berichten
90
Ik wil mijn bandje overzetten op de computer met firewire. Heb dit jaren terug gedaan maar weet niet meer hoe ik dat deed. Welk software programma moet ik op pc hebben om de video te importeren? Zijn daar gratis programma's voor?
 
Een video editor met import functie als bijv. Pinnacle Studio, Adobe Premiere etc.
 
Pinnacle Studio. Mijn advies is om daar ver van weg te blijven, tenzij je een licentie van 10 jaar terug hebt.
Dit programma is de afgelopen jaren dermate om zeep geholpen door de instabiliteit en de nodige frameworks die het gebruikt.
 
Met deze gratis software kan het ook: https://www.stoik.com/products/video/STOIK-Capturer/

Zet je camera op afspelen, speel de video af nadat je in die software voor Record hebt gekozen. Opnemen van een DV bandje is 'lineair' - duurt dus zo lang als je DV bandje lang is.
Voor Firewire heb je geen externe driver nodig, die zit, of zat in Windows. Daar kun je tegen een probleem aanlopen, want een aantal Firewire ingangen werkte na een bepaalde Windows 10 update niet meer, waarvoor in dat geval een nieuwe Firewire interface moet worden aangeschaft.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan