pc blokkeert of bsod soms

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zijn de Updates van Windows na het geven van de DSIM opdracht in goede orde? Kijk bij de geschiedenis van updates. Aan Windows updaten mankeert het dan niet. De sfc /scannow opdracht controleert de beveiligde systeembestanden.

Een kilobyte is 1024 byte in het decimale stelsel, niet 1000 maar bedrijven die schijven verkopen rekenen wel met 1000 vanwege dat anders geen vergelijk mogelijk is en er is een klein deel op de schijf gereserveerd voor de bestandstabel en deze blijft verborgen. De grootte van de schijf klopt dus wel.
 
windows updates willen niet lukken

screenshot toegevoegd
 

Bijlagen

  • update.png
    update.png
    132,6 KB · Weergaven: 29
Laatst bewerkt:
Dat het DISM commando in dit geval niet heeft gewerkt is omdat het hier Win 7 betreft, dat kent niet alle schakel-opties die Win 10 wel kent.
Je zou nog een lokatie met bronbestanden voor herstel kunnen toevoegen aan deze opdracht als je tenminste over een dvd of usbstick beschikt met de Win 7 SP1 installatiebestanden..?

Rijst de vraag of dat nog wel zin heeft...
Win 7 krijgt immers als sinds half januari 2020 geen beveiligingsupdates meer dus wat valt er dan nog te updaten...?
Ik zou er voor kiezen om de upgrade te doen naar Win 10, dat kan nog steeds gratis, dan ben je van je probleem verlost.
M.b.v. het gratis "Open Shell" kun je het startmenu aanpassen naar een uiterlijk als dat van Win 7 ( gebruik ik zelf ook want ik vind dat tegelscherm een drama ).
 
Laatst bewerkt:
jha het interface van wind 10 en 8 heeft me altijd tegengehouden, ik heb het eens op een oude laptop geinstalleerd om ermee te spelen maar vond het niet wouw

als ik upgrade naar windows 10 moet ik dan alle software en andere opnieuw instaleren? of zijn deze er dan nog? en werken alle programma's dan nog want dan zijn het "apps"

maar met een verse windows 7 instalatie zal mijn probleem ook verdwijnen gezien het geen hardwareprobleem is vermoedelijk?
 
Laatst bewerkt:
Je moet dan alles opnieuw installeren en de bestanden overbrengen. Denk aan de bladwijzers van de browser, dat je deze exporteert naar een bestand.

Let op de systeemvereisten. Als je een andere schijf nodig bent of wanneer dit het moment van upgraden is dan wordt overbrengen van bestanden makkelijker.

Windows 10 koop ik altijd via Marktplaats voor Euro 20. De tegels waar jullie het over hebben zijn maar beperkt in aantal maar kunnen worden uitgebreid naar het hele bureaublad en het startmenu is gewoon alfabetisch, zelfs aan de linkerkant en direct zichtbaar. De Zoek functie werkt prima als je naar de instellingen wilt. Om mee te werken is Windows 10 mooier dan Windows 7 maar misschien doet verandering van kost ook eten...

De oudere programma's werken allemaal nog. Apps kan je downloaden in de Microsoft Store wanneer je bij installatie kiest voor een Microsoft account in plaats van het (klein vermelde) lokaal account. Ik heb dat zelf niet en Windows 10 staat er om bekend dat alles er mee werkt. Gebruik eventueel de compatibiliteit modus, via Eigenschappen en het tabblad Compatibiliteit van het programma en snelkoppeling pictogram. Als je DOSBox installeert sleep je DOS programma's naar dat pictogram toe en kan je die oude programma's bovendien ook zonder probleem gebruiken.
 
Heb al een paar keer met https://download.wsusoffline.net/ dit soort "onbekende" fouten weten op te lossen.
WSUS Offile Update download eerst alle downloads off-line en om een of andere reden is dat robuster, neemt wellicht meer updates mee.
 
Laatst bewerkt:
Je moet dan alles opnieuw installeren en de bestanden overbrengen. Denk aan de bladwijzers van de browser, dat je deze exporteert naar een bestand.
We zijn weer lekker bezig mensen op het verkeerde been te zetten nietwaar....?

In geval van een upgrade hoef je niks opnieuw te installeren, flauwekul is dat.
Heb hier meer dan 10 Win 7 installaties zonder enig probleem ge-upgrade naar Win 10.
 
https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10startfresh

Je kan Windows kennelijk nog gratis upgraden maar dan moet je ook een backup maken en er lijken vaak problemen te zijn waardoor alsnog een verse installatie nodig is. https://www.schoonepc.nl/windows10/gratis_update_naar_windows_10.html

Hierin schrijft Schoone dit: Dus wat is nou het eerlijke verhaal?

Voordat je aan de slag gaat is het verstandig om eerst een back-up van alle persoonlijke bestanden en instellingen te maken, er kan namelijk altijd wat fout gaan! Het is ook zinvol de bij de geïnstalleerde Windows 7-versie behorende productcode te noteren. Deze wordt meestal vermeld op de licentiesticker (zie de achterkant van de computer). Is de sticker niet (meer) aanwezig, dan kan de productcode worden achterhaald met een tool als ProduKey. Controleer vervolgens of Windows 7 volledig up-to-date is (via het configuratiescherm, onderdeel Windows Update), ga bij voorkeur pas verder als er na een herstart van Windows 7 geen nieuwe updates meer worden aangeboden.

Om de risico's op compatibiliteits- en upgradeproblemen te beperken, is het tevens verstandig eerst alle ongebruikte en overbodige software te verwijderen (via het configuratiescherm, onderdeel Programma's en onderdelen). Verwijder in ieder geval geïnstalleerde beveiligingssoftware, tweak- en cleantools: deze zorgen voor meer problemen dan dat ze oplossen.

Verder kan je niet upgraden naar een Professional versie vanaf een Home versie.
 
Laatst bewerkt:
De genoemde video zegt het zelfde. Je kan niet naar een ander niveau zoals van 32 naar 64 bits en van Home of Student naar Professional. Dit kan ook een overweging zijn om overnieuw te beginnen. Ik geef toe dat het in principe wel kan met behoud van bestanden en onderdelen. Ik zou opschrijven welke add-ons en extensies je gebruikt en de favorieten exporteren en als backup bewaren. Houdt rekening met de kans dat Windows het daarna toch niet goed doet, ik ben benieuwd. Zelf heb ik de laatste keer voor mij Windows 10 geïnstalleerd in een nieuw gemaakte partitie en dus Windows 7 behouden en nog toegankelijk via het menu wat dan verschijnt voor het inlogscherm.
 
ik heb de pc geupgrade naar windows 10 maar blijft hangen, ik zal denk ik een verse instalatie moeten doen denk ik,
alle programma's en bestanden zijn meegegaan met de upgrade.

kan ik windows 10 instaleren en de product key van windows 7 gebruiken of windows 7 instaleren en dan upgrade naar windows 10? ik heb extra ram gekocht en windows 7 kan tot 16GB zien en windows 10 kan hoger zien.

verder heb ik de temperatuur in de gaten gehouden en vond die regelmatig wel hoog. (tussen de 80 en 90 graden bij zwaardere gebruik) niet dat dit het probleem is gezien hij bij lage gebruik en rond de 65 graden nog blijft hangen (zonder veel open te hebben staan kwa programma's (3 webbrowsers chrome )

nu dacht ik de termapasta te vernieuwen (is al 7 jaar oud) en dan meteen een andere koeler op de cpu te zetten, bij de stenen winkel waar ik de pasta gehaald heb hadden ze geen cpu koelers op stock en zouden er volgende week of later zijn, maar dacht er eentje dan via coolblue te bestellen. iemand enige idee? nu zit er de standaard intel koeler op (een ronde schijf aluminium met een ventilatortje erop ) een aio cooler of een gewoon ventilator koelertje?
 
Laatst bewerkt:
De temperatuur kan een gevolg zijn van stof dieper in het koelelement dan direct zichtbaar is. Koelelementen zitten wel eens vast met tweezijdig klevende stickers en koelpasta hoort een haast onzichtbaar laagje te zijn dus focus je daar niet te veel op.

Intel gebruikt Speedstep technologie en daardoor kan het zijn dat bepaalde computers "racen en daarna kruipen" in processorsnelheid. Misschien zijn er daar ook wel problemen mee maar in ieder geval kan de processor daarmee op momenten te warm worden. Schakel Speedstep eerst eens uit in de BIOS.
 
windows 7 kan tot 16GB zien en windows 10 kan hoger zien
Geen idee waar je dat vandaan haalt want dat klopt niet. Jouw moederbord ondersteunt max. 32 Gb ram verdeeld over 4 geheugensloten.
Meer als 32 Gb geheugen plaatsen is dus zinloos en zal niet werken.
bij lage gebruik en rond de 65 graden nog blijft hangen
Dat is veel te hoog, bij laag gebruik of in rust "idle" zou de temp. ongeveer tussen de 34 en 48 graden moeten zijn.
Conclusie: de voldoet niet, te weinig luchtstroom in je behuizing.
Minimum is 2 kastventilatoren ( 1 die lucht de kast in blaast en 1 die lucht uit blaast.
nu zit er de standaard intel koeler op
Om te internetten en mailen volstaat zo'n Intel koelertje maar als je ermee gaat gamen of renderen ( 3D ontwerpen of video-bewerking ) volstaan ze niet, dan heb je echt een aftermarket koeler nodig om de boel op normale temperaturen te houden.
Een aanradertje zou deze Coolermaster kunnen zijn, € 34,= of deze BeQuiet! van € 23,=
 
ik denk dat de coolmaster niet in mijn kast gaat passen
MAXIMUM COMPATIBILITY - CPU COOLER HEIGHT
154mm / 6.0 inch (without the side fan)

dit staat bij de specs van mijn pckast online


dat windows 7 home editie maar 16 gb ram kan gebruiken ---> https://answers.microsoft.com/en-us...b/5ddce9ab-b4c7-4696-aad9-a5514b4834a6?page=4

ik gebruik wel wat zwaardere programma's dus die mag wel wat harder koelen

de pc is een maand geleden nog voledig zuiver gespoten met perslucht en de kast staat open dus verse lucht krijgt die genoeg.

voor het pc hang gedoe zal ik denk ik een verse windows install moeten doen maar ik denk wel om er een betere cpu koeler in te zetten.
 
de kast staat open dus verse lucht krijgt die genoeg
Ja, verse lucht wel maar dat koelt niet. De opzet van een gesloten kast is juist dat er een lucht-tunnel effect ontstaat door de ventilatoren aan de voor- en achterzijde en zodoende de warme lucht wordt afgevoerd.
Als de kast open is, is er van een constante luchtstroom geen sprake en zal het effect op de temp. van de diverse onderdelen dus minimaal tot niks zijn.

Goed opgemerkt dat 1 van de cpu-fans niet gaat passen, dat is iets dat je altijd zelf moet controleren omdat het type behuizing mij niet bekend was :thumb:

Wat betreft die max. 16 Gb voor Win 7 HP, heb je ook verder gekeken dan je neus lang is...?
Om dat probleem op te lossen:
start menu ->type "msconfig" druk enter"->Boot menu -> Geavanceerde Opties - >Max. Geheugen klik en stel in op 24000MB voor 24GB of 32000M voor 32 Gb.
 
Zou het de voeding kunnen zijn die op zn teentjes loopt?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan