Experiabox portforwarding

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Berichten
2.085
In mijn KPN Experiabox v10a staat een portforwarding op het juiste IP-adres
van private port 7547 naar public port 9002
van private port 443 naar public port 443
van private port 7547 naar public port 9003.

Ik kan er volgens de regel daarboven maximaal 32 programmeren. De hier genoemde hebben de volgnummer 3, 4 en 5 (wat zijn de nummers 1 en 2?).

Nu heb ik het verzoek van een vertrouwde externe hulp om aparte port forwarding toe te voegen van de poorten 22, 80 en 443. Echter als ik port 22 toevoeg, verdwijnt port 443. Idem dito voor port 80.
Hoe kan ik deze 3 allemaal toevoegen?

Vriendelijke groet,
Marianne
 
Ik denk dat je 1 en 2 verwijderd hebt, dus de opvolging zal dan denk ik tot 34 kunnen doorgaan.

Graag ben ik benieuwd met welke reden je poort 22,80 en 443 wilt toevoegen, want dit zijn de poorten van SSH, en Web met HTTPS.
Deze poorten worden door bots massaal gescand voor het uitbuiten van veiligheidslekken. Je wilt immers niet dat je computer opeens onwetend ten prooi valt aan hackers die je internetverbinding misbruiken.
Ik raad openen van deze poorten enkel aan als je weet wat je doet.
 
Voor de situatie van dit moment vind ik het veilig genoeg. Er staat nu nog niets op de PC dan enkel basis Ubuntu en de SSH key van de externe hulp. Na afronding van de werkzaamheden zal ik de port forwarding weer verwijderen.
 
Ik dacht, ik zeg het maar eventjes ;-)
Ik beheer ook een hoop servers, en er wordt veel op de poort geklopt namelijk door onbekenden... ;-)
 
Vanaf morgen hoop ik de Experiabox v12 te kunnen gebruiken, zo heb ik begrepen van een medewerker van de KPN tech desk, waarmee het probleem zou zijn opgelost.
Bedankt, KPN
 
Sinds zaterdag jl. heb ik inderdaad de beschikking over de Experiabox v12. Het instellen van portforwarding is daarin vele malen gemakkelijker dan in de V10a.
Het probleem is opgelost. De externe hulp heeft de benodigde toegang gekregen. Ik zal de portforwarding weer verwijderen als de hulp klaar is.
Bedankt voor het meedenken allemaal.

Vriendelijke groet,
Marianne
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan