foto's van s7 naar laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

willem 2

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2008
Berichten
470
Hallo, ik heb altijd mijn foto's van mijn samsung S7 naar one-drive op mijn laptop(w10) automatisch over kunnen zetten.
na een melding van samsung dat microsoft de cloud niet meer ondersteunt gaat dit niet meer.
maar gek genoeg kan ik in one-drive in mijn bestanden nog 4 foto's vinden die ik wel niet kan openen maar die de telefoon wel nog overstuurde, er staat img en wat cijfers .als ik met de rechter muis op download klik doet hij niets. al mijn andere foto's zijn te zien alleen die 4 hebben een icoontje ,en als ik wel kan downloaden dot deze dat met microsoft edge.
ps one-drive vroeg wel op een gegeven ogenblik dat ze mijn bestands locatie wilde weten ik heb op nee gedrukt.
ik weet niet of ik hiervoor bij helpmij moet zijn omdat dit miosschien telefoon en pc probleem kan zijn en of ik de vraag in de juiste sectie zet.
wie of wie kan me helpen.
p.s camera-upload op mijn S7 bij instellingen kan ik overigens niet vinden.

willem
 
Ik begrijp het niet erg. Bij iedere foto staat een "delen" symbool en vervolgens bij Apps de keuzes OneDrive toch? Dat is niet automatisch. Kunnen bepaalde mappen niet gesynchroniseerd worden? Ingelogd bij OneDrive zou u alle bestanden moeten kunnen downloaden, kijk anders naar de bestandsgrootte om te zien of ze wel goed zijn overgekomen.
 
jawel , dat was wel automatisch . vanuit de galary werden de foto's automatisch geupload naar one drive
 
Samsung heeft zelf een bewaarplek, de Samsung Cloud, dus toen kreeg jij een melding dat OneDrive niet meer wordt ondersteund bij het automatisch uploaden. Dat is dan ook een manier om klanten te krijgen. Microsoft OneDrive zou nog steeds gewoon toegankelijk en te gebruiken moeten zijn. Kan je daar geen gebruik van maken?
 
Samsung heeft zelf een bewaarplek, de Samsung Cloud, dus toen kreeg jij een melding dat OneDrive niet meer wordt ondersteund bij het automatisch uploaden. Dat is dan ook een manier om klanten te krijgen. Microsoft OneDrive zou nog steeds gewoon toegankelijk en te gebruiken moeten zijn. Kan je daar geen gebruik van maken?

Dat is straks de enige manier. Samsung Cloud gaat helaas stoppen.
 
vanuit samsung is dit inderdaad gestopt naar one_drive , dus hoe dat dat dan via microsoft moet snap ik niet goed.
dat is dus niet meer mogelijk via de samsung telefoon.


p.s 1 foto gelukt die ik bij foto's in one drive zie, maar ik probeer nu andere foto's ook en nu verschijnt er niets meer. raar ik probeer het e.e.a. uit.
 
Laatst bewerkt:
het rare is dat ik nu de foto wil uploaden en deze wel in one drive op de telefoon dubbel zie maar niet in one drive op de laptop
weet iemand hier een oplossing voor
 
Laatst bewerkt:
Synchroniseren is niet het sterkste punt van OneDrive en eigenlijk is het helemaal geen goed bruikbare cloud service. Het kan lang duren. Zorg in ieder geval voor de laatste versie van de installatie op de computer.
 
ok alfred , ik wacht vandaag af want het kan inderdaad langer duren . 1 foto was wel gelukt dus de rest moet volgen.
ik sluit vandaag de laptop af en start hem morgen weer op,ben benieuwd en laat morgen weten hoe het ervoor staat.
Alfred en PHP4U alvast weer hardstikke bedankt, kom er morgen op terug.

willem
 
dag Alfred en PHP4U , vanmorgen mijn laptop en foto's geopend en daar stonden alle downloads van de foto's op. je had gelijk.
Geweldig , misschien ben ik toch te ongeduldig geweest ,maar was dat niet gewend omdat ze eerst meteen automatisch werden overgezet.
Weer een probleem opgelost door helpmij en de medewerkers zoals jullie 2. dit is in de 13 jaar dat ik helpmij als leek om een oplossing vraag denk ik al de 30e keer dat er een probleem voor me is opgelost.
dank jullie allen.

met vriendelijke groet , willem
 
Besef wel dat er met Onedrive problemen kunnen ontstaan dat deze onverwachts gelocked wordt en je niet meer bij de foto's kunt.
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2004980
Ook bij de consumentenbond komen er al vragen binnen van slachtoffers...
Onschuldig lijkende foto's als (klein)kinderen in de tuin in een zwembadje kunnen door de US-regels/filters van Microsoft verkeerd uitgelegd worden en een aanleiding zijn voor een slotje. Erg vervelend.

Tip: sluit gewoon via een kabeltje oid (draadloos?) regelmatig op je Samsung telefoon aan en zet de nieuwste foto's over en maak meteen een backup op een andere harde schijf. Als je die foto's echt belangrijk vindt en je houdt het regelmatig bij is het weinig werk.
 
dank je wel voor de tip, ik heb wel een externe harde schijf met familie films maar nog geen foto's dit ga ik wel meteen doen.
hier had ik nog niet aan gedacht, dank je wel route99.
ook voor jou geld mijn dank van hierboven.

willem
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan