1 scherm voor windows en Mac

Status
Niet open voor verdere reacties.

kitman

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2008
Berichten
339
is het mogelijk om een minimac en windows pc op hetzelfde scherm te gebruiken.
Zodat ik kan switchen tussen de 2.
Nu heb ik parallels maar dat is altijd een probleem bij het upgraden van OS.
Denk niet dat ik ook een pc kan aansluiten op mijn iMac en daar windows op kan draaien.
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik Teamviewer voor Linux, mag verwachten dat het voor MacOS ook werkt.
https://www.teamviewer.com/en/download/mac-os/

ik zou het gaan draaien op het systeem dat het sterkste is qua hardware, dat draait altijd net wat soepeler.
Dus test even welke je beter vindt draaien, de MacOS of Windows versie van die website.

Er zijn ook KVM oplossingen, het kan werken... dus goed uitzoeken en snel terug sturen als het tegenvalt (voordeel van internet bestelling...).
Maar... koop je over een paar jaar een ander Apple of Windows systeem.. er is een kans dat de KVM dan niet meer goed werkt.

Wil je toch nog een KVM ik heb een zoeklink specifiek aangemaakt van de laatste 5 jaar:
https://www.google.com/search?client=opera&q="mac+mini"+pc+windows+kvm+screen+share&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8
 
Laatst bewerkt:
Probleem is dat de laatste versies van parallels en os geen windows xp ondersteunen volgens de site van parallels.
Dus ik zit nu met een oudere OS voor de mac.
Ik was bij een verkoper en die stelde zo iets voor, maar wist het ook niet zo goed.
Met teamviewer gaat niet want hier werkt iemand anders thuis via internet en dat kan niet als ik teamviewer gebruik.
Het is 1 van de 2 maar niet samen, dat accepteert het bedrijf niet volgens hun ITer.
Weet dat het ongeveer dezelfde vraag is, maar toch ook weer anders, denk ik.
Heeft een minimac dan ook een speciaal scherm waar geen windows op kan.
 
Laatst bewerkt:
Waarom kan teamviewer niet 2x ... ?
Nog nooit gehoord... want het werkt via een driehoek met teamviewer servers, je hoeft geen port forwarding in te stellen.
Zou toch vervelend zijn in een bedrijf met 500 man dat er maar 1-tje dat kan doen... boordje aap verhaal imho. Lijkt me sterk dus.

Lokaal kun je ook VNC gebruiken. zou ook moeten werken.
 
Laatst bewerkt:
Ik bedoel dat als ik teamvieuwer gebruik om mijn xp pc te bekijken op mijn mac dan zou die andere pc ook teamvieuwer moeten gebruiken.
Tenminste zo had ik het begrepen.
Dat mag en gaat dus niet en krijgt die andere de melding direct, zonder omwegen, op internet te gaan.
Blijkbaar ziet men dat we via teamvieuwer willen inloggen.
De andere pc gebruikt gevoelige en hoog beschermde zaken, misschien daardoor.
Ik heb dan ook niet verder aangedrongen, maar het werkte perfect, voor mij.
 
Wat wil je eigenlijk. Je maakt er een hutsepot van

Ik bedoel dat als ik TeamVieuwer gebruik om mijn xp pc te bekijken op mijn mac.
Dat doe je via Parallels zonder TeamVieuwer.

Hier op een van mijn iMac’s die draait onder OSX High Sierra, ook een oud beestje van het jaar 2011
Parallels Desktop 16 geïnstalleerd met windows 10. Switchen tussen OSX en Windows werkt perfect.

Het voordeel dat op mijn mac onder OSX "Windows programma’s" kan draaien (o.a CadCam Office enz…) en kan bewerken, die geïnstalleerd zijn onder Windows, zonder te switchen naar Windows. Wat vroeger niet kon.
Zorgt dat dit allemaal goed werkt. Meer heb je niet nodig.


Bezit je ook nog miniMac naast je iMac?
Dan kan je ook bestanden delen via AirDrop.

Op deze mannier wil ik je nog verder helpen…., of anders stopt het hier.

@Route99
Tijdens de installatie van TeamVieuwer (Apple heeft zijn eigen programma’s om TeameVieuwer niet te gebruiken), krijgt 2 opmerkingen (zie afbeelding)
Met een eenvoudige aanpassing kan het toch geïnstalleerd worden.
 

Bijlagen

  • Schermafbeelding 2021-03-05 om 14.58.36.png
    Schermafbeelding 2021-03-05 om 14.58.36.png
    48,1 KB · Weergaven: 28
  • Schermafbeelding 2021-03-05 om 15.01.28.png
    Schermafbeelding 2021-03-05 om 15.01.28.png
    39,7 KB · Weergaven: 30
Laatst bewerkt:
@Route99
Tijdens de installatie van TeamVieuwer (Apple heeft zijn eigen programma’s om TeameVieuwer niet te gebruiken), krijgt 2 opmerkingen (zie afbeelding)
??? Als ik een Macbook Air heb, pas gehad net weer weg gegaan.... dan zet ik er toch lekker op wat past bij mijn voorkeuren.... wat meneer/mevrouw Apple er van vindt kan aan mijn r**t roesten:D. (Het zijn mijn ** :cool:)

PS: Het programma waar ik over schreef heet trouwens Teamviewer om verwarring te voorkomen met mogelijk bestaande programma's die er qua naam heel sterk op lijken.

Met een eenvoudige aanpassing kan het toch geïnstalleerd worden.
??? Welk probleem... is er nu echt opgelost? "Het probleem" bestond gewoon niet.... :p
Ik houd me liever op met een echt probleem oplossen dat dit.....:rolleyes:
 
Laatst bewerkt:
Ik moet windows xp kunnen draaien en geen windows 10.
Mijn programma's werken onder xp en 32 bit.
Sorry .
Of ik moet misschien voor enkele duizenden Euro nieuwe programma's kopen.
Ik ken er zelf niet genoeg van om ingewikkelde dingen te doen.
Het zal dan id Teamviewer geweest zijn, staat trouwens nog op mijn mac maar geeft een conflict met die andere werk pc.
Waarom weet ik niet.
Sorry voor de storing, het is niet mijn bedoeling iemand op stang te jagen.
Maar gaan schelden als je het ook niet weet helpt ook niet.
 
Ik moet windows xp kunnen draaien en geen windows 10.
Mijn programma's werken onder xp en 32 bit.
Sorry .
Dat was wel handiger om te vermelden.... de laatste Teamviewer versies zullen vast niet meer onder Windows XP werken.
Dan deze nemen ultra VNC op de XP PC en een geschikt VNC voor MacOS :
https://www.uvnc.com/downloads/ultravnc/122-download-ultravnc-1216.html
ultravnc 1216 X86 setup
UltraVNC 1.2.1.6 distribution for 32-bit operating systems.
Supports Windows XP or later.

Sorry voor de storing, het is niet mijn bedoeling iemand op stang te jagen.
Maar gaan schelden als je het ook niet weet helpt ook niet.
Ik voel me niet aangesproken, daar moeten de moderatoren maar wat aan doen als dat zou blijken.
Je hebt wel recht op een fatsoenlijk antwoord als iemand daar antwoord op wil geven. Wie daar geen zin in heeft laat een topic als deze toch gewoon aan zich voorbij gaan... super simpel. Er zijn vast nog andere vragen die nog een constructief antwoord nodig hebben.
 
@kitman
Ik zal even de situatie beschrijven van het probleem.
Je hebt iemand nodig die bij je thuis het probleem kan nakijken en eventueel nieuwere versies installeren.
Weet van ondervinding dat Parallels en Windows xp nooit goed gewerkt heeft.

Geld uitsmijten voor wat?
Windows 10 is gratis (keuze tussen 32 bit of 64 bit) en Parallels heb je.
Ik dring je niet op.
Auto's worden ook afgekeurd als ze versleten zijn.

@route99
noem je dat "fatsoenlijk"
Zonder mijn r**t roesten. (Het zijn mijn ** ) = belangeloze vuile Tweakerspraat.
 
Ja, die is over mij... het gaat over mijn keuzes.
Wat binnenkomt als opdringend en ook als er een niet-bestaand probleem aangepraat wordt dat vind ik juist niet fatsoenlijk richting degene die dit overkomt.
Met een verhaal overtuigend proberen te zijn is van een hele andere orde. Maar dit was onfatsoenlijk.

Ik ga weer verder met mensen die graag geholpen willen worden, dat mag best kritisch/duidelijk zijn.
Jij ook veel succes met vooral het helpen.
 
Laatst bewerkt:
Mannen, laat het rusten, het is het allemaal niet waard.
Het leven is kort.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan