Ik wil een nieuwe Mobiel kopen via AMAZON.de

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dukkel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2016
Berichten
1.990
Besturingssysteem
Win11 Prof NL
Office versie
Office365
Hallo allemaal,

Ik ben van plan een nieuwe Mobiel te kopen via Amazon.de

Door Amazon.de wordt de Duitse BTW betaald, hoe gaat het dan met de Nederlandse BTW?

Krijg je daarvoor een naheffing, of wordt dat meestal vergeten?

MVG
Dukkel
 
Met welke reden speciaal via Amazon, als ik vragen mag?
Vaak krijg je van die import-meuk die softwarematig weer helemaal op het buitenland zijn afgestemd met een ****-load aan onnodige app's.

Verder betaal je gewoon de BTW van Nederland....
https://www.amazon.nl/gp/help/customer/display.html?nodeId=201895760

Echt niet heel moeilijk te vinden hoor.....
 
Hallo PHP4U

Ik ben er na lang zoeken uit, Amazon.de biedt die Mobiel XIAOMI MI 10T Lite 128GB aan voor € 277,49 incl. Duitse BTW
terwijl AMAZON.NL dezelfde XIAOMI MI 10T Lite 128GB aanbiedt voor € 329.

En dat verschil vind ik effe te veel.
Bij de Nederlandse AMAZON wordt er weliswaar een koptelefoon bij geleverd, maar toch blijft het verschil meer dan € 50

Vandaar.

Tevens heb ik geGoogled is het BTW tarief per 1 Januari 2021 weer gelijk getrokken met NL naar 19%, dus het invoeren zal geen probleem geven
 
Laatst bewerkt:
Er is vrij verkeer van personen en goederen binnen de EU. Bedenkt u dan wel dat er in de advertentie staat waar de goederen zich bevinden en dat dit leidend is voor of u importheffing, douanerechten, administratiekosten en dus de Nederlandse BTW moet betalen. Het product kan zich op Amazon geadverteerd namelijk even goed in het verre oosten bevinden. De postbode kan in dat geval een rekening presenteren of er komt een naheffing en het product heeft zo ongeveer twee maal de kostprijs. Invoer van buiten de EU is beperkt tot ongeveer €21,- per jaar, inclusief verpakking en verzendkosten (let op: geschatte waarde).

Amazon is een plaats waar goederen worden gedumpt. Mijn telefoon heb ik gekocht bij onlyhere.nl
 
Hallo Alfred 2

Ik ben trouwens ff wezen kijken op www.onlyhere.nl, maar ze bieden alleen maar IPHONES en SAMSUNGS aan.

XIAOMI is tegenwoordig het 3de of 4de wereld merk, en zij bieden meer voor minder geld, zeer waarschijnlijk om nog een hoger plekje op de wereldmarkt te veroveren
 
Deze wordt verstuurd door Amazon dus zonder voorbehoud. Er staat wel: Nieuw & gebruikt bij. Dus teruggestuurde exemplaren.
 
Toestel is gewoon nieuw alleen de aanbieder ( de Xiaomi Store ) voor de prijs van € 277,49 heeft geen voorraad.
De eerst volgende biedt het toestel aan voor € 289 en die heeft wel voorraad.
 
amazon nl is 307,95 euro.
geen gekloot met invoer rechten.
 
Het is inderdaad een nieuw toestel. Ik las het verkeerd: de soortgelijke artikelen op Amazon aangeboden, zijn "nieuw of gebruikt." Toch is het de vraag of de telefoons die daarna door de zelfde verkoper opnieuw worden aangeboden niet terug gestuurd werden door enkele van de eerdere kopers.

Het zijn wat uitgeklede modellen waardoor ze in arme landen waarschijnlijk niet te duur zijn en Xiaomi een groot marktaandeel heeft. Het is te hopen dat fabrikanten, die zich op de wereldmarkt richten, niet concessies aan kwaliteit en materiaal doen. Mijn telefoon was, in de aanbieding, Euro 101,51 duurder (€379,-) en heeft dan Bluetooth, GPS, kompas, bewegingssensor. Dus dan zit je al in ongeveer de zelfde prijsklasse.

Binnen Europa betaal je natuurlijk maar één keer BTW werd uitgelegd. Zou iemand van buiten de EU iets duurders dan Euro 21 gaan kopen, dan kan je de verkoper vragen om geen VAT te berekenen omdat jij dat in Nederland moet afdragen. Wat de verkoper in dat geval moet doen is douane formulieren bij de zending voegen én in hun land de VAT (of in Nederland BTW) terug vragen. De prijs zou dan lager moeten worden. Wil de verkoper dat niet of is het een particulier, dan zou je behalve met de hogere kosten van het kopen buiten de EU ook twee keer verbruiksbelasting gaan betalen.
 
Waarom perse daar?
Bij Mi Nederland gewoon te bestellen.
Xiaohttps://www.mi.com/nl/mi-10t-lite/mi
 
Hallo Lange Pier

Waarom bij Amazon.de?

Bij Amazon.de kost dat Mobieltje slechts (XIAOMI Mi 10T Lite 128GB € 277,49)

Bij de Mi winkel in Rotterdam van XAIOMI berekenen ze voor hetzelfde mobieltje (met 6GB intern+ 128GB € 329 en voor 6GB intern+ 64GB € 279)

Zijn dat niet genoeg argumenten?
 
Laatst bewerkt:
Hallo Manamana

Wat is er op tegen om zo'n mobiel via een Duitse Site te kopen?

Geld is toch geld?

Als het nu € 10-15 scheelde zou ik zeggen alla, Maar € 50 vind ik toch al weer heel wat. Heb je de site al gezien?

Nog beter kun je de site inzien van GSMARENA en gaan naar XIAOMI MI 10T Lite 128GB, ook op die Site wordt aangegeven dat de beste koop is bij AMAZON.de

https://www.amazon.de/s?k=XIAOMI+Mi+10T+Lite+128GB

AMAZON.NL heeft datzelfde mobieltje ook maar ook dáár is is veel duurder (n.l. € 329), omdat ze er dan een Headphone bij leveren, waarin ik niet geinteresseerd ben.

Nee, ik houd het voorlopig maar op een aankoop bij AMAZON.de

MVG
Dukkel
 
Een indicatie of een produkt vanuit de "buurt" of vanuit het verre oosten wordt verstuurd kun je natuurlijk gemakkelijk afleiden uit de levertijd. Is die minder dan enkele dagen of is die 4 tot 5 weken. In het laatste geval weet je het wel.
 
Een indicatie of een produkt vanuit de "buurt" of vanuit het verre oosten wordt verstuurd kun je natuurlijk gemakkelijk afleiden uit de levertijd. Is die minder dan enkele dagen of is die 4 tot 5 weken. In het laatste geval weet je het wel.

Uit de link van Dukkel:
FREE delivery: March 10 - 12 Details
---------------------------------------------------
Detailed Seller Information

Business Name:LTCSY YS DCR INC.
Business Type:privately-owned business
Trade Register Number:46-4527856
VAT Number:DE337184892
Representative Name:hersh neuman
Business Address:
4 SUNRISE DR UNIT
112
monsey
NY
10952-6337
US

Rijst bij gelijk de vraag of ze in de US dezelfde frequenties gebruiken voor 4/5G
Kennis van mij heeft ooit ook zo'n goedkope GSM gekocht (chinees of thais) blijken een andere frequentie te gebruiken, dus hij had alleen 3G hier in nederland.
 
Hallo maestro12

Ik heb al eerder een XIAOMI uit Duitsland gehad, (voor m'n vrouw) en die werkt perfect XIAOMI Redmi 7

Dus ik heb weinig reden om aan deze beoogde Mobiel te twijfelen.
 
Een indicatie of een produkt vanuit de "buurt" of vanuit het verre oosten wordt verstuurd kun je natuurlijk gemakkelijk afleiden uit de levertijd. Is die minder dan enkele dagen of is die 4 tot 5 weken. In het laatste geval weet je het wel.

Uit de link van Dukkel:
FREE delivery: March 10 - 12 Details
---------------------------------------------------
Detailed Seller Information

Business Name:LTCSY YS DCR INC.
Business Type:privately-owned business
Trade Register Number:46-4527856
VAT Number:DE337184892
Representative Name:hersh neuman
Business Address:
4 SUNRISE DR UNIT
112
monsey
NY
10952-6337
US

Rijst bij gelijk de vraag of ze in de US dezelfde frequenties gebruiken voor 4/5G
Kennis van mij heeft ooit ook zo'n goedkope GSM gekocht (chinees of thais) blijken een andere frequentie te gebruiken, dus hij had alleen 3G hier in nederland.
 
Hallo Maestro12


En dubbel bericht?

Wat denk je een dubbel gewaarschuwd man telt voor 2x2 ??
 
Uit de link van Dukkel:


Rijst bij gelijk de vraag of ze in de US dezelfde frequenties gebruiken voor 4/5G
Kennis van mij heeft ooit ook zo'n goedkope GSM gekocht (chinees of thais) blijken een andere frequentie te gebruiken, dus hij had alleen 3G hier in nederland.

Hallo Maestro12

Misschien wil je deze link hieronder ff volgen. Dan kun je ook helemaal onder aan het desbetreffende bericht (achter deze link) de goedkoopste adressen voor deze Mobiel zien

https://www.gsmarena.com/xiaomi_mi_10t_lite_5g-10480.php
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan