Bedreiging geblokkeerd, maar dat wil ik niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

kostenzer

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
3 jun 2007
Berichten
2.474
Hallo,

Vooraf, ik weet wat ik waarom wil. Ik hoef niet gewezen te worden op de risico's. Die zijn er niet. Het is een false positieve.
Verder is het in een virtuele omgeving.

Ik krijg in de beschermingsgeschiedenis deze mededeling:

bedreiging geblokkeerd.JPG

Ik heb de blokkering al uitgezet. Het bestand wordt al niet meer verwijderd. Maar verplaatsen lukt nog steeds niet.
In principe wil ik bepalen wat ik met bestanden doe (in mijn virtuele omgeving). Ik ben de zogenaamde kwaadwillende gebruiker op mijn systeem.

Enig idee hoe ik het bestand alsnog kan verplaatsen?

mvg

Rob
 
Verplaatst naar virus sectie.

Welk programma geeft aan dat het hier een bedreiging betreft?
 
Windows 10, of bedoel je dat niet?
Ik heb in deze cleane virtuele omgeving verder niets geïnstalleerd, ook geen anti-virus
 
Laatst bewerkt:
Wat is de melding dan bij het verplaatsen?
 
Tuurlijk is er wel een scanner aanwezig anders kreeg je de melding niet.
 
We moeten echt alle informatie bij je er uit trekken, aangezien je zeer beperkte info geeft in je startbericht.

Wat je laat zien op het plaatje is duidelijk van windows 10(defender).

Waarschijnlijk kan je die niet verwijderen omdat windows mogelijk niets uit je "virtuele omgeving" kan verwijderen, slechts blokkeren.
En over welke "virtuele omgeving" spreken wij?

Zelfs in een virtuele omgeving kan een geïnfecteerd bestand schade aanrichten.
 
We moeten echt alle informatie bij je er uit trekken, aangezien je zeer beperkte info geeft in je startbericht.

Tja, ik heb (had) geen idee wat er nog meer te vertellen is.
Als een auto niet start is hij voor vele mensen kapot. Punt.:eek:
Een monteur denkt daar gegarandeerd anders over.

Het staat in VMware. Maakt dat verschil waarin het loopt?
De blokkering komt vanuit win 10. Meer staat niet geinstalleerd in die omgeving.
Heb defender ed. uitgeschakeld, dacht ik. Dacht ik, omdat het nog steeds niet lukt.

Ik wilde de foutmelding nog eens laten verschijnen. Dat gebeurde rechts beneden in het scherm in een blauw veld. Dat lukt niet meer omdat ik van te voren dingen anders aangepakt had.
Vanuit het rarfile waar de dll in stond heb dat bestand, dat niet wilde, direct in de juiste map laten uitpakken en dat werkte wel. Kan het niet volgen waarom dat het wel doet, maar het kopieren werkt.

Blijft raar dat direct kopieren niet lukt. Maar ik heb nu wel een omweg gevonden.

Nu nog defender weer inschakelen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb in deze cleane virtuele omgeving verder niets geïnstalleerd, ook geen anti-virus.

Het is wel noodzakelijk om daar ook een beveiliging te hebben. Dat schrijft Jackall ook in post 6. Maar dat gegeven boeit je niet. Je hebt het bestand uit de quarantaine teruggezet of je bent opnieuw met dat bestand "besmet" omdat je de blokkering hebt opgeheven. Nu kun je het bestand niet verplaatsen of kopiëren. Nogmaals welke melding/error krijg je dan?

Kun je ook niet verplaatsen met andere apps zoals Everything, Total Commander of synchroniseerprogramma's? Is het een kwestie van machtigingen?

Ik weet ook wat ik wil en waarom. Mijn vrouw zegt dat ze daar geen boodschap aan heeft. Ben je dan mooi klaar mee!;)
 
Laatst bewerkt:
Voor mij is het probleem opgelost omdat ik een work around gevonden beb.

Maar dat gegeven boeit je niet.

Dat is slechts ten dele waar. Tot dat ik het bestand vervangen heb boeit dat inderdaad niet. Nu ik weet hoe het lukt, staat weer alles ingeschakeld, defender en anti virus, en is er niets wat mekkert.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan