Internetprobleem, stel een goede Ethernet-kabel voor

Status
Niet open voor verdere reacties.

wahabtawab400

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2021
Berichten
1
Hallo jongens!

Ik ben van plan een router aan te schaffen, maar er is een vraag bij me gebleven. Heb ik een Ethernet-kabel van hoge kwaliteit nodig om de beste verbinding met routers te krijgen?

Hoewel ik een nieuwe Ethernet-kabel nodig heb om het beste uit de router te halen! Ik heb op Google gezocht en een blogpost gevonden. Ik denk dat ik de CAT-7-kabel moet kopen.

Controleer het en stel er een voor.

https://try10.com/best-ethernet-cables-for-gaming/

wat denken jullie? Welke moet ik krijgen?

Ik maak me zorgen omdat ik de beste internetverbinding nodig heb om mijn games niet te laten vertragen of andere ping-problemen.

Help me alstublieft om aan mijn vraag te voldoen!
 
De prestaties welke de kabel kan leveren hangt ook af van de aangesloten apparatuur.
Gezien de specificaties van Cat7 (10Gbit/s op max. 600Mhz).
Dan moet de router als ook jouw game console deze specificaties ook aankunnen.

Standaard voor consumenten hebben de meeste routers, netwerkkaarten, game console en switches een max van 1Gbit/s.

Dus in theorie zal een cat5e of cat7 in een thuis situatie weinig tot geen verschil mogen maken.
 
Precies dát....
Over een lengte van 50 meter bijv. zul jij geen verschil merken tussen een cat5e en een cat6 of cat 7 kabel...alleen in je portemonnee...:d
 
"Dan moet de router als ook jouw game console deze specificaties ook aankunnen."
Niet noodzakelijk natuurlijk. TS kan/mag de kabel natuurlijk best overdimensioneren. Technisch geen probleem. Zoals vermeld zal hij dat alleen in zijn portemonnee voelen. Hoe erg hangt dan weer van de benodigde lengte af.
Ben je onzeker, dan neem je gewoon het zekere voor het onzekere. Zeker als de kabel moeilijk te leggen is. Dan heb je voor een volgende upgrade nog wat reserve.
 
Nee hoor. Cat. 7 werkt enkel in shielded variant. Dan moet je dus wel zorgen dat alles daarop is aangepast anders heeft het geen zin. Verder is het verwerken van Cat 7 een stuk lastiger (want stugger) dan Cat. 5e. En dan heeft Cat. 7 ook nog eens meer last van invloeden van buitenaf. Kan zeker in een woonhuis nog wel eens voor uitdagingen zorgen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan