Tabel nieuwe rij bij invulveld met beperkte bewerking

Status
Niet open voor verdere reacties.

boppe

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2010
Berichten
69
(Word2016)
Ik heb een invulveld gemaakt en beveiligd met bewerking beperken.
Dat werkt prima, echter moet er nu een tabel in komen die de gebruiker (indien nodig) kan verlengen met extra rijen.


tabel.jpg

Ik heb een uitzondering proberen te maken door invulregel te selecteren, dan bij bewerkingsbeperkingen 'geen wijzigingen' en iedereen gekozen.
Het probleem is echter dat je:

A met tab niet naar het andere invulveld kan springen en
B Wanneer je het laatste kolom hebt ingevuld en een nieuwe rij wil hebben, dat dat niet werkt

Hoe kan de gebruiker een nieuwe regel in de tabel maken, zonder dat er allemaal lege vakjes komen?

Of kan dit helemaal niet?

Ik hoop dat ik het een beetje goed uitgelegd heb.
 
Een beveiligd formulier is niet voor niets een beveiligd formulier: daar mag de gebruiker dus niet aan rotzooien. Wil je de gebruiker die vrijheid wél geven, dan moet je de tabel in een niet-beveiligde sectie zetten. Dan heb je dat probleem niet. Wil je tóch binnen de beveiligde sectie een extra rij toevoegen, (overigens ben je dan natuurlijk alle controle over eventuele informatie in die tabel kwijt) dan moet je dat met een macro doen, die de beveiliging uitzet, dan de rij toevoegt en vervolgens de beveiliging weer aanzet. Die macro kun je dan wel aansturen vanaf één van de velden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan